Pagina 3 van 4
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 07.03.2016 - 13:32
door Conradi
Da's inderdaad een bijsmaak. Volvo Assistance is niet meer of minder een extern call-centre met een taak en opdracht. De mevrouw leest dat dus af van het scherm, meer kan ze ook niet. Meer moet ze ook niet doen. Mijn ervaring (3x gestrand in het verleden in het buitenland) is dat ze de opvang goed regelen maar geen idee van reparatie of techniek hebben. Volvo Assistance gaat in ieder geval niet over de garantie of inbreuk daarop.
Zoals je al zegt is de berger verantwoordelijk voor de berging, die ook nog 'es door VA gestuurd is.
Over de startaccu, zo noemt Volvo dat, staat in de handleiding letterlijk geschreven "
Koppel de startaccu nooit los, terwijl de motor draait". Dat impliceert dat de gebruiker dat zelf mag loskoppelen, zolang de motor niet draait dan

Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 07.03.2016 - 17:18
door thavipah
Ik ben blij dat de auto het weer doet en hoop dat je met een gerust gevoel op vakantie gaat. Het loshalen van een accupool is geen sleutelen en levert echt geen garantieproblemen op. Ik denk dat Volvo iets te strikte scripts heeft gegeven aan de telefonistes. In de basis mag je ervan uitgaan dat je bij een nieuwe auto niet zomaar stilvalt en niet meer kunt starten. Als dat wel het geval is en je kunt het oplossen door de 12v accu los te halen dan mogen ze blij zijn dat het daarmee gemakkelijk opgelost is.
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 07.03.2016 - 20:21
door V60_PHEV
Ik vrees absoluut niet voor mijn garantie, het is alleen vervelend als je zo'n uitspraak toegeworpen krijgt.
Dan twijfel ik toch even of ik hier nog schriftelijk op moet reageren, maar ik vind de uitspraak daarvoor te onnozel.
Al zou Volvo Nederland willen, dan nog komen ze niet zo makkelijk onder hun verantwoordelijkheden uit.
Ik vraag me zelfs af of onderhoud door een niet officieel Volvo monteur, maar door een universele, bekwame monteur je garantie kan doen vervallen.
Volgens mij niet, maar goed is wat hypothetisch...
Mijn dealer heeft het vandaag keurig opgelost, vanochtend snel even een vervangende auto geregeld.
Mijn auto zat blijkbaar vol met foutmeldingen, maar het was een bij Volvo bekend probleem waar inmiddels een software update voor beschikbaar is.
Met de nieuwe software die ik nu heb zou het niet meer mogen optreden.
Morgen fijn op wintersport, met een steeksleutel 10 in de kofferbak

Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 07.03.2016 - 20:25
door lint
Ik wens je een fijne wintersportvakantie met een foutloos rijdende auto.
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 07.03.2016 - 20:35
door Conradi
Fijne wintersport!
En een steeksleutel 10 is als een paraplu meenemen. Als je 'm bij je hebt, heb je 'm vast niet nodig

Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 07.03.2016 - 20:37
door Millimetervreter.
Veel plezier en ik zou de steeksleutel een beetje bovenop houden..............

Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 08.03.2016 - 08:36
door SRI
Fijne vakantie!
VOC / Asisstance is op deze manier lachwekkend, maar idd wat Conradi zegt, goedkoopste oplossing, scriptje ipv kennis en ervaring. Eerste keer dat ik ze belden was het advies om met startkabels aan de gang te gaan. Benieuwd wat jouw Volvo Assistance mevrouw daar van zou vinden. Ik doe 't contact gewoon via de dealer en niet meer rechtstreeks.
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 08.03.2016 - 08:43
door Paul
En wat ik echt heel irritant vind is dat als je in Spanje zit, dus ook een Spanjaard aan de lijn krijgt die heel slecht engels kan...
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 08.03.2016 - 11:57
door Roger That
Mijn auto is een goeie maand oud en ik heb het nu ook twee keer meegemaakt dat de auto niet startte. De eerste keer kon ik het nog oplossen door de min-pool van de accu vijf minuten te ontkoppelen. De auto is hierna voorzien van software updates bij de dealer. Direct viel op dat daarmee nieuwe problemen ontstonden: De centrale deurvergrendeling met de sensoren op de portiergrepen werkte in veel mindere mate en de voetsensor van de achterklep werkte vrijwel helemaal niet meer. Ook kreeg ik bij het instappen geregeld de melding op het dashboard dat de auto de sleutel niet kon vinden. Enkele seconden later was de sleutel dan weer wel gevonden. Tot ca. drie weken na het eerste incident, toen zag de auto de sleutel helemaal niet meer. Ook niet na ontkoppeling van de min-pool. Uiteindelijk toch weer kunnen starten na een reset van de startonderbreker van het alarmsysteem. De auto wordt momenteel weer opnieuw onderzocht.
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 08.03.2016 - 13:45
door Anne900
Wel, de auto is weer terug. Uiteindelijk is de stuurkolom vervangen omdat ze denken dat het probleem te maken heeft met de startonderbreker.
V60_PHEV mijn auto stond ook geblokkeerd. Hiervoor is een monteur van de dealer met een laptop bij mij thuis gekomen om de auto "vrij" te krijgen voor transport naar de dealer.
Volvo Assistance doet niks met je mededeling dat de auto volledig geblokkeerd staat en de sleepwagenmonteur heeft er geen enkel probleem mee om je auto 10 meter geblokkeerd over de oprit te slepen.....
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 08.03.2016 - 18:29
door V60_PHEV
Anne900 schreef:Volvo Assistance doet niks met je mededeling dat de auto volledig geblokkeerd staat en de sleepwagenmonteur heeft er geen enkel probleem mee om je auto 10 meter geblokkeerd over de oprit te slepen.....
Autch!
Dat is mij gelukkig bespaard gebleven, dat is toch ook niet normaal lijkt mij?
Ik had al kromme tenen toen de berger zonder bekrachtiging en met veel geweld het stuur recht zette.
Het lag dus niet aan de daksensor?
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 08.03.2016 - 21:04
door Anne900
Dat van die daksensor vond ik een vaag verhaal...
Over 2 dagen ook op wintersport, ik zal nog even een sleutel 10 toevoegen aan m'n checklist!
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 09.03.2016 - 23:19
door v60pih
Sleutel 10 mee in een auto van een ton..... Blijf het raar vinden.
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 10.03.2016 - 15:43
door RoaldH
IkeV70 schreef:
V60_PHEV schreef:
...
Nu komt het:
Ik krijg van Volvo Assistance een waarschuwing dat als ik weer een onbevoegd persoon aan mij auto laat sleutelen mijn garantie vervalt.
Ik heb die mevrouw nog even duidelijk gemaakt dat ik hier allemaal niet om gevraagd heb, de berger die kwam is door hun geregeld.
Het los koppelen van de accu is ook niet op mijn verzoek gedaan, maar ze hield voet bij stuk: ik had moeten ingrijpen want de meneer was alleen in geschakeld voor afslepen.
Eind goed al goed, mijn auto rijdt voor nu weer, hopelijk heeft de garage morgen tijd.
Wel een beetje een nasmaak van het gesprek met Volvo Assistance, je betrekt toch niet klanten bij de problemen die je hebt met onderaannemers.
Ja, ik snap die nare nasmaak wel. Om meerdere redenen.
- Is accupool loshalen sleutelen? Nouja, okee, strict genomen klopt dat waarschijnlijk
- Hoe had je dan de auto mee moeten nemen die vergrendeld in P staat? Die sleepwagen kon er gewoon niet bij. Heeft die mevrouw dat uitgelegd?
- Als Volvo in geval van pech iemand naar je toestuurt mag je ervan uitgaan dat die hulp deskundig en bevoegd is om de auto veilig en heelhuids af te slepen. Als ze er een probleem mee hebben dat hun bergers accu's loskoppelen dan moeten ze die bergers zelf zorgvuldiger instrueren.
- Klopt het wel dat de garantie vervalt als een monteur de accu even loskoppelt? Is dat wel een redelijke garantievoorwaarde?
- Volvo mag zich uberhaupt wel een stukje bescheidener opstellen in dit soort situaties. Zij leveren een product dat door gebreken zomaar weigert te starten. (Ja, gebrek, je bent niet de enige die dit meegemaakt heeft). "Sorry voor het ongemak" zou een meer gepaste reactie zijn.
In 2013 heb ik dit ook 2x meegemaakt. De eerste keer tijdens de aflevering dankzij service 2.0 (geen mogelijkheid om de ERAD te initialiseren) en de 2x tijdens de zomervakantie in Frankrijk. Overleg met de PIH certified monteur van Broekhuis leverde hetzelfde advies op -> en een werkende auto na 10 minuten...
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 10.03.2016 - 23:58
door Pvdveen
Vanavond op de business club geweest. Met 2 XC90 eigenaren gesproken beide met een leen auto terug uit Oostenrijk. Volvo was niet meer te starten en zijn beide terug gebracht op een trailer. Het zou te koud zijn waardoor de accu te ver was ontladen. In Sweden is het gelukkig nooit echt koud

Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 11.03.2016 - 13:32
door Kwint T8
Amai, veel vertrouwen geeft de wagen nog niet. Hopelijk is dat niet van blijvende duur.
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 11.03.2016 - 16:27
door RoaldH
Pvdveen schreef:
Vanavond op de business club geweest. Met 2 XC90 eigenaren gesproken beide met een leen auto terug uit Oostenrijk. Volvo was niet meer te starten en zijn beide terug gebracht op een trailer. Het zou te koud zijn waardoor de accu te ver was ontladen. In Sweden is het gelukkig nooit echt koud
Hadden ze hem "leeg" weggezet na de heenreis? Als ik weet dat ik niet kan laden op de plaats van bestemming (en ik moet hem een paar dagen parkeren) dan rij ik hem liever in AWD zodat ik 10/14km range over heb. Wat ook een puntje kan zijn dat de 12v accu wordt leeggetrokken door een software issue. Denk aan het uitgesteld laden probleem van eerder...
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 11.03.2016 - 16:27
door RoaldH
Kwint T8 schreef:
Amai, veel vertrouwen geeft de wagen nog niet. Hopelijk is dat niet van blijvende duur.
Ik denk dat tegen de zomer de meeste bugs wel onder controle zijn.
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 11.03.2016 - 19:00
door Wnot
Zeer tevreden een week in Zweden op wintersport geweest met onze T8, en totaal geen problemen gehad (altijd AWD gereden) en elke nacht opgeladen.
ACC ook perfect op de wegen in zweden, hij is echt gebouwd voor Zweden, heerlijke vakantie gehad mede door de Volvo.
Re: En dan doet hij het niet meer...,
Geplaatst: 14.03.2016 - 20:34
door Anne900
De 2e keer dat m'n auto niet startte stond de auto gewoon aan de laadpaal dus dat ie het niet doet door een lege accu lijkt mij niet het geval...