Pagina 3 van 5

Re: Doodzonde

Geplaatst: 21.02.2016 - 17:21
door V60_PHEV
jalex_h schreef:Maar een wat minder "Jaguar-BMW-Audi"-imago maakt hem voor mijn opdrachtgevers wel beter te pruimen. En had hem voor mij een zekere opvolger van de V70 gemaakt.
Dit is toch een interessante zienswijze.
Naar wat ik vernomen heb wil Geely Volvo meer premium maken, nog meer concurrerend met de duitse 3.
Nou blijft premium altijd een vage term, maar volgens mij is dit wel een teken van hoog premium:

Te begeerlijk om bij je klant te komen voorrijden, want teveel jaloezie / afgunst opwekkend.
Toch een beetje bravo Volvo dus?

Dus inderdaad inwisselbaar met de Duitsers, maar Volvo kan natuurlijk (nog) lang niet zo'n uitgebreid modellenaanbod neerzetten als Mercedes.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 21.02.2016 - 17:32
door jalex_h
Heeft niet zo zeer met begeerte te maken maar meer met het idee te duur en of te veel kapsones.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 21.02.2016 - 18:10
door V60_PHEV
Maar het gaat niet om absoluut te duur, maar om het gevoel (of zoals jij zegt het idee) van te duur.

Nou had ik een paar jaar terug een BMW 5-serie en toen wilde ik eens iets anders en kocht ik een BMW Z4.
Nou hoorde ik veel meer mensen over die Z4, terwijl die 5-serie daarvoor veel duurder was.

Als die V90 net zo duur is als een V70, bestaat nog steeds het probleem dat je beschrijft.
Mensen schatten het duur, dat noem ik begeerlijk en als je jezelf dat gunt, dan is dat overdreven en heb je dus kapsones.

Gelukkig zit ik in een hoek waar mensen het wel kunnen hebben en waarderen.
Ik vind de nieuwe designtaal dus wel mooi en een pluspunt.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 22.02.2016 - 08:20
door Walter
heeft ook met imago te maken en wat dat betreft heeft Volvo de wind mee.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 22.02.2016 - 17:14
door kamikaze
coqrouge schreef: Even een paar feiten over de kofferbak van de V90 vs V70 (bron: http://teknikensvarld.se/volvo-v90-offi ... bi-263275/):
kofferbakvolume V70: 575-1600 liter V90: 560-1526 liter
Is dus inderdaad iets minder geworden. Ondanks die schuine achterklep "maar" 15-74 liter (nog geen 3-5%) ingeleverd. Dat wekt de indruk dat de oppervlakte van de laadvloer wat is toegenomen. :D
Dat koffferbalvolume valt toch wat tegen, net zoals de V60 moet je duidelijk niet meer bij volvo zijn voor kofferruimte. Het zijn van de kleinste kofferbakken in hun segment.
Een golf variant en peugeut 308 sw halen hogere waardes dan een V90, dan is er toch iets mis.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 22.02.2016 - 17:44
door Ben
Ga je nou echt een Golf en een 308 vergelijken met een V90 ?
Dan gooi ik er een VW transporter in, die heeft nog meer volume dan die Golf.

Dit is een beetje een discusiie om de discussie aan het wroden.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 22.02.2016 - 17:54
door Thom
Volvo moet groeien (aantallen) om als merk te kunnen voortbestaan. Vooralsnog lijkt de huidige koers de verwachtingen te overtreffen; de V90 wordt ook positief ontvangen is mijn indruk.

Daarbij: de V60 loopt ook alweer bijna zes jaar (!) mee, de opvolger daarvan zal wellicht ook een deel van de huidige V70 kopers kunnen 'afdekken'.

Ook ik moet er aan wennen, Volvo's grootste Estate met een Audi A6 belijning, maar ik geloof er wel in. Het staat eenieder verder natuurlijk vrij om nog gauw zo'n iconische XC70 Polar aan te schaffen..!

Re: Doodzonde

Geplaatst: 22.02.2016 - 18:48
door evert65
als dat zo`n verkoopklapper gaat worden zijn ze straks nog genoodzaakt om de fabrikagelijn voor de V70 open te houden :D

Re: Doodzonde

Geplaatst: 22.02.2016 - 22:37
door kamikaze
Ben schreef: Ga je nou echt een Golf en een 308 vergelijken met een V90 ?
Dan gooi ik er een VW transporter in, die heeft nog meer volume dan die Golf.

Dit is een beetje een discusiie om de discussie aan het wroden.
Je mag er alles ingooien wat je wil. Het is gewoon een feit dat de nieuwe volvo modellen de van de kleinste koffer hebben in hun segment. V40, 60 en nu ook de 90.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 23.02.2016 - 09:02
door Hans oet Twent
kamikaze schreef:
Ben schreef: Ga je nou echt een Golf en een 308 vergelijken met een V90 ?
Dan gooi ik er een VW transporter in, die heeft nog meer volume dan die Golf.

Dit is een beetje een discusiie om de discussie aan het wroden.
Je mag er alles ingooien wat je wil. Het is gewoon een feit dat de nieuwe volvo modellen de van de kleinste koffer hebben in hun segment. V40, 60 en nu ook de 90.
Zou het kloppen wat je zegt? 308 Vergelijken met een V90? Of een BMW 320 Touring met een V90? Wat te denken van een Audi A4 met een V90?
Vergelijk dan de V40 & V60 met een Dacia Logan. V60 komt niet in de buurt. Zoek je ruimte neem dan een Dacia. Zoek je een Lifestyle product kies dan iets wat je mooi vindt en hou op met dat negatieve gezeur, is toch helemaal niet belangrijk man.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 23.02.2016 - 10:29
door Fulaks
Even wat anders : de ruimte op de achterbank. Die vind ik in de V70 eerder beperkt. Ik ben zelf niet extreem groot (1,81m), maar heb verhoudingsgewijs wel lange benen, waardoor ik mijn bestuurdersstoel vrij ver naar achter moet zetten. Ook mijn vrouw is geen kleintje. Onze dochter is inmiddels ook een opgeschoten puber. Dus wat meer beenruimte achterin vind ik een grotere prioriteit dan wat meer kofferruimte. De V90 lijkt daaraan tegemoet te komen.

Overigens : hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je meeneemt. Hetzelfde geldt voor je huis : hoe meer ruimte je hebt, hoe meer dingen je bewaart. Dat doet me eraan denken dat ik dringend m'n tuinhok en m'n kelder nog eens moet opschonen, er is geen doorkomen meer aan :-)

Re: Doodzonde

Geplaatst: 23.02.2016 - 10:32
door lint
Dat is een goed punt, de beenruimte achterin de huidige V70 is niet heel groot zeker niet gezien de wielbasis en lengte van de auto. De V90 lijkt meer beenruimte te hebben maar is altijd lastig in te schatten op een foto.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 23.02.2016 - 10:41
door Fulaks
Op een foto kan je dat uiteraard niet zien, maar op de vergelijkende maattabel die Walter op de vorige pagian heeft gepost wel. Iets meer beenruimte zowel voor- als achterin, maar ook wat minder hoofdruimte (logisch, de V90 is lager). Die mindere hoogte is dan weer een punt om IRL te bekijken in combinatie met het panoramadak, want dat lijkt mij ook weer een must-have op een mooi aangeklede V90.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 23.02.2016 - 11:43
door mga1600
Fulaks schreef: Op een foto kan je dat uiteraard niet zien, maar op de vergelijkende maattabel die Walter op de vorige pagian heeft gepost wel. Iets meer beenruimte zowel voor- als achterin, maar ook wat minder hoofdruimte (logisch, de V90 is lager). Die mindere hoogte is dan weer een punt om IRL te bekijken in combinatie met het panoramadak, want dat lijkt mij ook weer een must-have op een mooi aangeklede V90.
Inderdaad...de hoogte.....ook de zithoogte boven de straat......dat is het enige waar ik me 'zorgen' over zou maken. V

Re: Doodzonde

Geplaatst: 23.02.2016 - 13:22
door kameel1
Ach jongens houd er over op, volgens Ben en Hans oet Twent is dit alleen maar negatief gezeur het is lifestyle wat tegenwoordig telt bij Volvo.
Volgens mij stond Volvo tot voor kort in iedergeval voor PRAKTISCHE lifestyle. Maar ja tijden veranderen en wij worden oud.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 23.02.2016 - 13:55
door V480-S60
Ook ik vind alle geneuzel zeeeeer negatief over komen. NIEMAND van de reageerders hier heeft de V90 nog IRL gezien. En ja HELAAS is het lifestyle (zonder praktisch) dat, momenteel bij de mensen die dit soort auto's kunnen kopen, wordt gewenst. Als VOLVO daar niet in meegaat zullen ze niet meer verkopen. HELAAS dat wel. En ik wordt ook ouder maar je wordt door de markt gedwongen mee te gaan. En dat valt soms niet mee want dan moet je "bekende" waarden overboord gooien.

En ja het is negatief gezeur en blijft negatief gezeur. Iets "afkraken" voordat je het in werkelijkheid hebt gezien. Pas als je iets in werkelijheid gezien hebt kan je oordelen. EERDER niet, zullen we dan pas gaan kijken of het echt niet "praktisch" meer is?

PS. Ook ik vind het jammer dat Volvo geen rechte Estate meer levert. Echt waar! Maar ik ga niet afkraken. Dan kan ik Audi, BMW, Mercedes en Skoda ook af gaan kraken. En dat doe ik ook niet.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 23.02.2016 - 13:58
door V480-S60
Fulaks schreef: Even wat anders : de ruimte op de achterbank. Die vind ik in de V70 eerder beperkt. Ik ben zelf niet extreem groot (1,81m), maar heb verhoudingsgewijs wel lange benen, waardoor ik mijn bestuurdersstoel vrij ver naar achter moet zetten. Ook mijn vrouw is geen kleintje. Onze dochter is inmiddels ook een opgeschoten puber. Dus wat meer beenruimte achterin vind ik een grotere prioriteit dan wat meer kofferruimte. De V90 lijkt daaraan tegemoet te komen.
Kijk daar heb je een punt waar een ieder wat aan heeft. Dit "probleem" lijkt daadwerkelijk opgelost. Een grote kofferruimte is leuk maar comfortabel met z'n vieren in de auto kunnen zitten is belangrijker.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 23.02.2016 - 14:30
door IkeV70
V480-S60 schreef: Kijk daar heb je een punt waar een ieder wat aan heeft. Dit "probleem" lijkt daadwerkelijk opgelost. Een grote kofferruimte is leuk maar comfortabel met z'n vieren in de auto kunnen zitten is belangrijker.
Niet generaliseren. Ik heb liever meer kofferruimte voor mijn honden, die elke dag achterin de auto zitten, en nog wat spullen, dan meer beenruimte op de achterbank voor mijn kinderen die zo nu en dan een stukje meerijden.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 23.02.2016 - 14:50
door V480-S60
Die ene procent van de mensen die een V90 kopen. Sorry nou wordt ik sarcastisch want ook ik ben hondenliefhebber. Maar daar houdt geen enkele ontwerper meer rekening mee. Wacht tot je de auto IRL hebt gezien. Dan pas oordelen.

Re: Doodzonde

Geplaatst: 23.02.2016 - 15:27
door VolvoFox
V480-S60 schreef:
Fulaks schreef: Even wat anders : de ruimte op de achterbank. Die vind ik in de V70 eerder beperkt. Ik ben zelf niet extreem groot (1,81m), maar heb verhoudingsgewijs wel lange benen, waardoor ik mijn bestuurdersstoel vrij ver naar achter moet zetten. Ook mijn vrouw is geen kleintje. Onze dochter is inmiddels ook een opgeschoten puber. Dus wat meer beenruimte achterin vind ik een grotere prioriteit dan wat meer kofferruimte. De V90 lijkt daaraan tegemoet te komen.
Kijk daar heb je een punt waar een ieder wat aan heeft. Dit "probleem" lijkt daadwerkelijk opgelost. Een grote kofferruimte is leuk maar comfortabel met z'n vieren in de auto kunnen zitten is belangrijker.

Waarom dus geen flexibele achterbank die verstelbaar is? Dat zou echt praktisch zijn. Volgens mij hebben Twingootjes dat jaren (gehad) en ook de C4 Grand Picasso had dat.