Pagina 3 van 4

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 29.02.2016 - 12:39
door V480-S60
In Nederland is wel een modelspeciefieke opleiding voor zover mij ter oren is gekomen.

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 29.02.2016 - 20:41
door Rudyvg
Garage in Landeck vandaag nog even gebeld. 'Voor welke Nederlandse Volvo belt u? Ah de V70? Ja die rijdt voorlopig nog niet. Die zouden wij moeten maken? Nee, niks gehoord van Volvo Assistance. Maar als u zegt dat zij tegen u hebben gezegd dat wij het moeten maken dan zal het wel. We bellen wel als het klaar is.'

Enfin communicatie verloopt ook lekker. En ondertussen wordt vrouwlief zenuwachtig over hoe de spullen er straks uit zijn na het verblijf in garage/ buitenterrein etc.

Morgen zelf maar weer een bellen met Volvo. Het is mij ook nog niet duidelijk ( maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn beperkte kennis van de Duitse taal) wat nu precies het euvel is. Eerlijk gezegd hoop ik dat het niets te maken heeft met de reparatie die de dealer een week eerder had uitgevoerd.

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 29.02.2016 - 21:14
door lint
Dat is ook lekker die suboptimale communicatie tussen Volvo Assistance en de dealer in Oostenrijk.

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 01.03.2016 - 10:07
door Phacoid
Het belangrijkste is dat jullie goed thuis geraakt zijn. Die Volvo Assistance is toch gewoon een naam gekleefd op een reeds bestaande service. Heeft uiteindelijk allemaal weinig met Volvo zelf te zien.

Vervangend vervoer is inderdaad ook niets vergeleken met de auto waarin je rijdt. Toen ik in 2013 tweemaal afgesleept ben met de V50 kreeg ik de eerste keer geen vervangend vervoer van Volvo zelf (wel een demo van de dealer voor een namiddag) en de tweede keer een Renault Clio 1.2 of iets dergelijks. Dat neem je erbij als het gratis is, niet?

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 01.03.2016 - 10:53
door m-kliko
Als je maar een auto krijgt die je van a naar b brengt en zonder dat deze van ellende uit elkaar valt zou ik al blij zijn.
Wat wel lastig is, is dat de communicatie blijkbaar dus slecht verloop via Volvo en de garage.

Ik zou proberen of ze de auto met een ambulance naar een Nederlandse garage kunnen krijgen om hem daar te laten repareren. Ben je gelijk van de taalbarrière af... En je hebt je bagage terug. (Over de bagage zou ik mij persoonlijk niet zo'n zorgen maken eerlijk gezegd, vervelend is het wel...)

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 01.03.2016 - 11:03
door Rudyvg
Phacoid schreef: Het belangrijkste is dat jullie goed thuis geraakt zijn. Die Volvo Assistance is toch gewoon een naam gekleefd op een reeds bestaande service. Heeft uiteindelijk allemaal weinig met Volvo zelf te zien.

Vervangend vervoer is inderdaad ook niets vergeleken met de auto waarin je rijdt. Toen ik in 2013 tweemaal afgesleept ben met de V50 kreeg ik de eerste keer geen vervangend vervoer van Volvo zelf (wel een demo van de dealer voor een namiddag) en de tweede keer een Renault Clio 1.2 of iets dergelijks. Dat neem je erbij als het gratis is, niet?
Absoluut eens dat het belangrijkste is, dat je weer veilig thuis bent. Volvo Assistance wordt door de ANWB uitgevoerd. Het ging er mij niet om dat ik een V70 als vervanger wilde hebben, maar wel een auto waar ik met drie kleine kinderen veilig in naar huis kon. Een Ford Focus zonder kinderstoeltjes voldoet daar in mijn ogen niet aan, ook al is het gratis. Er werd vervolgens een 9-persoons Mercedes aangeboden. Zeker ruim genoeg, maar nog steeds geen kinderstoeltjes. Die moest ik zelf maar even gaan aanschaffen en de auto 200 kilometer verderop ophalen.

Leasemaatschappij (Multilease) werkt met Eurocross en die hebben het vervolgens overgenomen en alles geregeld. En de dealer (Hooftman) heeft op zaterdag nog vervangend vervoer klaargezet, dus die was ook alert.

Dus we kunnen gewoon vooruit, maar ik ben inmiddels wel erg benieuwd wat er aan de hand is met die auto. Maar weer even een lijntje uitgegooid richting leasemij. Misschien inderdaad beter m-kliko zegt om de auto naar Nederland te halen en hier te repareren.

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 01.03.2016 - 12:57
door V480-S60
Ooit, inmiddels 12 jaar geleden in Frankrijk gestrand met de V40. Alles geregeld met Volvo assistence. Vervangauto bij Hertz (Clio, laatste auto op het kantoor zaterdags om 16:00 uur ) Auto niet binnen 3 dagen te repareren volgens garage. Dus auto door VA gerepatrieerd naar de dealer. Die heeft het voor ons verder opgelost. Lijkt mij dat dat bij jou ook van toepassing is. Want die voorwaarde is niet veranderd volgens mij.

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 01.03.2016 - 17:53
door hvt
Veel hulpdiensten worden door de ANWB geregeld volgens mij.
Drie jaar geleden veel contact gehad met de Menzis alarmcentrale toen mijn schoonmoeder met een hersenbloeding in een ziekenhuis in Kassel lag.
Moest een keer iemand terug bellen, die zijn nummer achter gelaten had op de voicemail, kreeg ik de alarmcentrale van de ANWB ervoor.
Moest ik het kentekennummer inspreken :'( , alsof mijn schoonmoeder een auto was.
Bleek de desbetreffende persoon vanuit de ANWB voor meerdere alarmcentrale's te werken. En het verkeerde nummer ingesproken had.

Als een repatriëring van een auto net zo moeizaam gaat als van een persoon, succes dan maar.

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 01.03.2016 - 21:41
door Rudyvg
We hebben weer een update.

Vanochtend contact met de leasemaatschappij gehad. Die schakelen met de dealer hier. Dealer onderhoudt contact met VA. VA zit dealer in Oostenrijk achter de broek aan. Mooie ketting, want binnen een half uur nadat ik de status had nagevraagd bij leasemij en dealer alhier werd ik gebeld vanuit Oostenrijk:

De lekkage in het brandstofsysteem is gevonden en verholpen. Mij niet duidelijk wat het was, mijn Duits is te slecht en het accent van de monteur te sterk :) Maar de olielekkage, die kon men nog niet plaatsen. Maar dat kon ik best wel in Nederland laten oplossen, dus..... wanneer komt u de auto ophalen? Ophalen?????

Nog maar een keer uitgelegd dat ik inmiddels toch echt in Nederland ben en dat de auto op transport moet. Dat was helemaal prima (!) volgens mijn Oostenrijkse nieuwe vriend.

Dit ook weer even teruggekoppeld naar de dealer, die hierdoor niet echt gerustgesteld was. Dus die hebben VA weer gecontact en daar werd ik vanavond door gebeld. Morgen wordt het transport geregeld naar Nederland en de dealer hier mag de olielekkage oplossen. Morgen word ik gebeld door VA om te horen wanneer het transport gaat plaatsvinden.

Gelukkig zit de leasemij en de dealer er bovenop. Anders zou je er een beetje tureluurs van worden.

Wordt vast en zeker vervolgd... ;)

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 01.03.2016 - 21:55
door hvt
Komt hij dan op een ambulance of iets dergelijks, of moet hij rijdend naar Nederland?
Ivm de nog niet opgeloste olielekkage misschien verstandiger dat hij op een ambulance komt.
Was toch ook nog een kans dat er te veel olie in zit? Is ook niet goed lijkt mij.

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 01.03.2016 - 22:10
door mga1600
'Ooit', jaren geleden, kreeg ik op weg naar ons vakantieadres in Zuid -Europa in België serieuze problemen met mijn lease auto (Ford Mondeo), waar op dat moment een caravan achter hing. Mijn melding werd heel goed opgepakt door de lease maatschappij en hulp arriveerde heel snel. Toen bleek dat reparatie niet heel snel klaar zou kunnen zijn werden wij netjes, 'op last' van de leasemaatschappij, met onze caravan naar een camping in de buurt afgesleept, de auto werd weggesleept en de volgende ochtend kregen we een vervangende auto op de camping aangereikt, waarmee we onze vakantie prima voort konden zetten.
Na bijna 3 weken waren we weer thuis. Ik hoorde echter maar niets over de status mijn eigen lease auto, na een weekje belde ik de lease maatschappij maar eens. Ze hadden daar echt geen idee waar de auto heen gesleept was en hadden er ook niets meer van gehoord...en hadden dus geen idee....... Het bleef nog eens vele weken stil en zowel de lease maatschappij als ik dachten dat het ding gewoon ontvreemd was door de sleepdienst en "ik moest me dan maar langzaam gaan voorbereiden op het uitzoeken van een nieuwe auto" ....Totdat er nog eens meerdere weken later een telefoontje bij de lease maatschappij binnen kwam: "wanneer komen jullie die auto nou eens ophalen, die staat hier al maanden in de weg".....

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 01.03.2016 - 22:19
door Rudyvg
hvt schreef: Komt hij dan op een ambulance of iets dergelijks, of moet hij rijdend naar Nederland?
Ivm de nog niet opgeloste olielekkage misschien verstandiger dat hij op een ambulance komt.
Was toch ook nog een kans dat er te veel olie in zit? Is ook niet goed lijkt mij.
Hij gaat op de vrachtwagen mee met andere gestrande auto's. Onduidelijk hoelang het gaat duren. Het is nu hoogseizoen, dus er gaan veel transporten op en neer. Met een beetje geluk is het een week, maar het kan ook langer duren.

Zou zo maar kunnen zijn dat er uiteindelijk teveel olie in heeft gezeten en dat dat de oorzaak is. En dan zou het dus te herleiden kunnen zijn naar een defecte sensor.

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 01.03.2016 - 22:21
door Rudyvg
mga1600 schreef: 'Ooit', jaren geleden, kreeg ik op weg naar ons vakantieadres in Zuid -Europa in België serieuze problemen met mijn lease auto (Ford Mondeo), waar op dat moment een caravan achter hing. Mijn melding werd heel goed opgepakt door de lease maatschappij en hulp arriveerde heel snel. Toen bleek dat reparatie niet heel snel klaar zou kunnen zijn werden wij netjes, 'op last' van de leasemaatschappij, met onze caravan naar een camping in de buurt afgesleept, de auto werd weggesleept en de volgende ochtend kregen we een vervangende auto op de camping aangereikt, waarmee we onze vakantie prima voort konden zetten.
Na bijna 3 weken waren we weer thuis. Ik hoorde echter maar niets over de status mijn eigen lease auto, na een weekje belde ik de lease maatschappij maar eens. Ze hadden daar echt geen idee waar de auto heen gesleept was en hadden er ook niets meer van gehoord...en hadden dus geen idee....... Het bleef nog eens vele weken stil en zowel de lease maatschappij als ik dachten dat het ding gewoon ontvreemd was door de sleepdienst en "ik moest me dan maar langzaam gaan voorbereiden op het uitzoeken van een nieuwe auto" ....Totdat er nog eens meerdere weken later een telefoontje bij de lease maatschappij binnen kwam: "wanneer komen jullie die auto nou eens ophalen, die staat hier al maanden in de weg".....
Hahaha, kijk dat geeft de burger moed! Zou 'm toch wel graag terug willen. Alhoewel, zo'n Polar+ is toch ook wel een hele mooie aanbieding nu..

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 01.03.2016 - 22:45
door Paul
Zeker!

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 05.03.2016 - 09:00
door Rudyvg
Kleine update: dealer in Oostenrijk heeft de brandstoflekkage verholpen. VA belde gisteren met het heugelijke nieuws dat de auto maandag bij de dealer in Alphen aan de Rhijn wordt afgeleverd. Zij gaan het olielek verder onderzoeken aangezien zij ook eerder een olielekkage hebben geconstateerd en verholpen. Ben benieuwd wat er nou precies aan de hand is. Wordt vervolgd...

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 09.03.2016 - 22:52
door Fredraket
Heb net het hele verhaal eens terug gelezen. Wat een toestand zeg. Veel succes met de afwikkeling en laten we hopen dat je weer snel van je auto mag genieten.

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 09.03.2016 - 22:58
door Hans oet Twent
Rudyvg schreef: Kleine update: dealer in Oostenrijk heeft de brandstoflekkage verholpen. VA belde gisteren met het heugelijke nieuws dat de auto maandag bij de dealer in Alphen aan de Rhijn wordt afgeleverd. Zij gaan het olielek verder onderzoeken aangezien zij ook eerder een olielekkage hebben geconstateerd en verholpen. Ben benieuwd wat er nou precies aan de hand is. Wordt vervolgd...
En? Hoe is het nu?

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 09.03.2016 - 23:17
door _XC70_
Gewoon thuis denk ik voor de openhaard..af en toe ff bellen met de monteur, kinderen morgen weer naar school en straks weer crossen toch? Wat was nu het probleem inderdaad?

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 10.03.2016 - 17:30
door Rudyvg
Lekker sturend in mijn vervangende V70 D2 Dynamic Edition voorlopig nog. Definitieve oordeel nog niet geveld en de monteur is met mijn auto lichtjes ergens tegen aangereden waardoor de achterbumper opnieuw gespoten moet worden. Daardoor een nog iets langer verblijf bij de dealer...

Blok is droog verder, dus het lijkt terug te herleiden zijn naar een niet werkende sensor die om olie vroeg. Dat was niet nodig dus als gevolg te veel olie en vanuit die druk is er een brandstofleiding gesprongen en gaan lekken. Wat ik begrijp is dat er nu geen foutmelding verder is en dat de sensor vooralsnog niet vervangen wordt. Morgen wordt er nog een flinke rit meegemaakt en als die niks oplevert kan ik 'm misschien morgen maar eventueel na het weekend (nog een weekendje mee met de monteur) ophalen.

Beetje pech op pech. Lullig voor de dealer dat dit er ook nog even bijkomt. Sympathieke lui daar.

Maar ben wel zeer benieuwd inmiddels. Ik laat weten hoe het afloopt :)

Re: Hulpvraag vanuit Oostenrijk

Geplaatst: 10.03.2016 - 18:20
door lint
Dat gaat niet super met zo'n pech op pech toestand, hopelijk is wel het probleem opgelost.