Sh*t carkit in de V60

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
stoerebink
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 06.09.2009 - 19:07

-KJ- schreef: heb je wel eens tijdens een gesprek het volume met de toetsen op je telefoon verhoogd?
Dank je wel voor je reactie. Maar dat gaat niet helpen. Ik heb het bluetooth-volume op de telefoon altijd al op maximaal staan, en heb hier ook al vaak mee gespeeld tijdens de gesprekken.... Maar ik ga die link van jou ook eens lezen.
Want: ook bij mij gaat het uiteindelijk om grote verschillen in luidheid: hard is KNALhard, en zacht is onhoorbaar...

Groet!!
Gebruikersavatar
Tukker999
4th Gear member
Berichten: 786
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Is er een software downgrade van het Sensus systeem beschikbaar om te proberen of dat het probleem op kan lossen?

Elke software versie heeft een nummer.
Een ouder nummer is misschien op te zoeken.
Als Volvo de oudere software versie niet van de server heeft gehaald is het het experiment misschien waard.
Laatst gewijzigd door Tukker999 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik heb hier nu voor de deur een D6 met HermanKarton erin en die heeft met mijn telefoon ook dat je soms degene goed hoort en dan weer niet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Het klinkt inderdaad als een probleem met een te sterke demping van zacht geluid. Ik hoop voor Volvo dat dit in software geregeld wordt en niet in een niet te fixen hardware component. Het is nu duidelijk (zie Duits forum) dat dit een algemeen probleem is dat Volvo dient op te lossen. Ook al zien zij dat misschien anders. Je moet je wel afvragen hoever je daarin wil gaan. De auto is op dit punt duidelijk niet-conform. Volgens het consumentenrecht mag je dan een oplossing of vervangend product verwachten dat het probleem oplost. Ik denk dat je mag stellen dat het gebruik en comfort van een externe Parrot carkit niet hetzelfde is als een goed functionerende Sensus carkit. Dus is extra compensatie vanuit Volvo op zijn plaats. Of je om dit probleem te verhelpen een hele nieuwe V60 kan eisen weet ik niet. Hopelijk kam Volvo Zweden dit probleem oplossen als er genoeg mensen klagen. Je klacht bundelen met oa de Duitse berijders is dan een goed idee.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Hmm heeft het iets met die Herman Karton te maken dan? Ook hier zoals al eerder gemeld van een geweldig werkende carkit / hp audio in de 2010 xc naar een brakke verbinding in deze 2016. Heb me er deels bij neergelegd, maar is in feite wel een schandvlekje
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Niet je er bij neerleggen maar vragen aan je dealer of ze via Volvo NL dit door Volvo SE kunnne laten oplossen. Zeg erbij dat het een bekend issue is, zowel in NL als in SE. Hoe meer klachten hoe sneller ze er een oplossing voor gaan zoeken.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
stoerebink
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 06.09.2009 - 19:07

HeinvdW schreef: Is er een software downgrade van het Sensus systeem beschikbaar om te proberen of dat het probleem op kan lossen?

Elke software versie heeft een nummer.
Een ouder nummer is misschien op te zoeken.
Als Volvo de oudere software versie niet van de server heeft gehaald is het het experiment misschien waard.
Hoi Hein,

dank voor het meedenken, maar de Duitse vrienden op het Motor-Talk forum, hebben al ontdekt dat het in de hardware zit.
Het probleem is ontstaan toen Volvo het Bluetooth-deel verving. Tot 2012 was het een onderdeel van Nokia, wat perfect werkte. Nu schijnt er een Sony Ericsson onderdeel in te zitten. En precies bij die auto's doet zich het probleem voor.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Nu het bekend is dat het een hardware issue is moet je voor jezelf bedenken wat je een acceptabele oplossing vindt. Parrot carkit? Aanschafwaarde Sensus carkit retour als compensatie? MY18 die wel werkt?
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

stoerebink schreef:
HeinvdW schreef: Is er een software downgrade van het Sensus systeem beschikbaar om te proberen of dat het probleem op kan lossen?

Elke software versie heeft een nummer.
Een ouder nummer is misschien op te zoeken.
Als Volvo de oudere software versie niet van de server heeft gehaald is het het experiment misschien waard.
Hoi Hein,

dank voor het meedenken, maar de Duitse vrienden op het Motor-Talk forum, hebben al ontdekt dat het in de hardware zit.
Het probleem is ontstaan toen Volvo het Bluetooth-deel verving. Tot 2012 was het een onderdeel van Nokia, wat perfect werkte. Nu schijnt er een Sony Ericsson onderdeel in te zitten. En precies bij die auto's doet zich het probleem voor.
IS dat onderdeel uit te wisselen voor de Nokia of een werkende Sony, Ik heb overigens ook met enige regelmaat in mijn MY16 XC90 dat ik de andere kant nauwelijks kan verstaan al staat het geluid max.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Als we in de USA zouden wonen konden we een class action suit beginnen!
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
stoerebink
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 06.09.2009 - 19:07

Misschien is het vooral zaak dat iedereen die het probleem herkent, dit als klacht bij zijn/haar eigen Volvo-dealer neerlegt.
Nu lijk ik hier in Nederland een roepende in de woestijn (in Duitsland wordt dus al meer geklaagd).

Hoe meer mensen het niet acceptabel vinden, hoe meer het probleem serieus genomen wordt.

Dus: hup, op naar de dealer!
stoerebink
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 06.09.2009 - 19:07

Even een update van deze oude discussie:

Volvo heeft het probleem opgelost!
Er staat een update in de werkplaats te wachten. Bij mij lost het alle problemen van de zacht klinkende carkit volledig op.

Hehe... na ruim 1 jaar zeuren, en miepen, en zeiken.... pffff....
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Fijn!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Oh wat goed! Heb dit topic eerder gemist, maar bij mij doet zich hetzelfde probleem voor dat ik bellers vaak nauwelijks kan verstaan. Zal binnenkort de dealer eens benaderen.

Is bij jou de update al doorgevoerd en is je probleem inderdaad verdwenen?
Laatst gewijzigd door Summum op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Die update is toch alleen voor de auto's met Sensus Connect (> 2013 week 46) en toch niet voor mijn auto?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Nope. Maar onze auto hebben dan ook niet dat probleem met de carkit.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Hoi Richard. Ik herkende die klachten ook niet.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Even een schop tegen het topic aan..
Ook mijn carkit is niet te verstaan.
Contact gehad met de dealer die ook in mijn V70 de software beschikbaar heeft, aanstaande donderdag word het geregeld.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
JaapDubbelaar
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10.08.2017 - 13:39

Ook ik heb het probleem gehad van een te laag volume. Eenvoudig op kunnen lossen door tijdens een gesprek (dit is wel belangrijk, denk ik) het volume op de mobiel zelf (iPhone in mijn geval) harder te zetten. Daarna volume prima.
Dus even auto aan de kant - bel Voicemail en terwijl de lijn open staat, volume op de telefoon omhoog.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

JaapDubbelaar schreef: Ook ik heb het probleem gehad van een te laag volume. Eenvoudig op kunnen lossen door tijdens een gesprek (dit is wel belangrijk, denk ik) het volume op de mobiel zelf (iPhone in mijn geval) harder te zetten. Daarna volume prima.
Dus even auto aan de kant - bel Voicemail en terwijl de lijn open staat, volume op de telefoon omhoog.
Heb ik ook al geprobeert, na contact met de dealer blijkt er gewoon een update te zijn die in mijn geval fabrieksgarantie betreft.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”