Pagina 3 van 4

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 15.12.2016 - 21:10
door stoerebink
-KJ- schreef: heb je wel eens tijdens een gesprek het volume met de toetsen op je telefoon verhoogd?
Dank je wel voor je reactie. Maar dat gaat niet helpen. Ik heb het bluetooth-volume op de telefoon altijd al op maximaal staan, en heb hier ook al vaak mee gespeeld tijdens de gesprekken.... Maar ik ga die link van jou ook eens lezen.
Want: ook bij mij gaat het uiteindelijk om grote verschillen in luidheid: hard is KNALhard, en zacht is onhoorbaar...

Groet!!

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 15.12.2016 - 22:02
door Tukker999
Is er een software downgrade van het Sensus systeem beschikbaar om te proberen of dat het probleem op kan lossen?

Elke software versie heeft een nummer.
Een ouder nummer is misschien op te zoeken.
Als Volvo de oudere software versie niet van de server heeft gehaald is het het experiment misschien waard.

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 15.12.2016 - 23:05
door Paul
Ik heb hier nu voor de deur een D6 met HermanKarton erin en die heeft met mijn telefoon ook dat je soms degene goed hoort en dan weer niet.

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 16.12.2016 - 07:29
door RichieB
Het klinkt inderdaad als een probleem met een te sterke demping van zacht geluid. Ik hoop voor Volvo dat dit in software geregeld wordt en niet in een niet te fixen hardware component. Het is nu duidelijk (zie Duits forum) dat dit een algemeen probleem is dat Volvo dient op te lossen. Ook al zien zij dat misschien anders. Je moet je wel afvragen hoever je daarin wil gaan. De auto is op dit punt duidelijk niet-conform. Volgens het consumentenrecht mag je dan een oplossing of vervangend product verwachten dat het probleem oplost. Ik denk dat je mag stellen dat het gebruik en comfort van een externe Parrot carkit niet hetzelfde is als een goed functionerende Sensus carkit. Dus is extra compensatie vanuit Volvo op zijn plaats. Of je om dit probleem te verhelpen een hele nieuwe V60 kan eisen weet ik niet. Hopelijk kam Volvo Zweden dit probleem oplossen als er genoeg mensen klagen. Je klacht bundelen met oa de Duitse berijders is dan een goed idee.

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 16.12.2016 - 18:46
door sanco
Hmm heeft het iets met die Herman Karton te maken dan? Ook hier zoals al eerder gemeld van een geweldig werkende carkit / hp audio in de 2010 xc naar een brakke verbinding in deze 2016. Heb me er deels bij neergelegd, maar is in feite wel een schandvlekje

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 16.12.2016 - 19:31
door RichieB
Niet je er bij neerleggen maar vragen aan je dealer of ze via Volvo NL dit door Volvo SE kunnne laten oplossen. Zeg erbij dat het een bekend issue is, zowel in NL als in SE. Hoe meer klachten hoe sneller ze er een oplossing voor gaan zoeken.

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 17.12.2016 - 10:07
door stoerebink
HeinvdW schreef: Is er een software downgrade van het Sensus systeem beschikbaar om te proberen of dat het probleem op kan lossen?

Elke software versie heeft een nummer.
Een ouder nummer is misschien op te zoeken.
Als Volvo de oudere software versie niet van de server heeft gehaald is het het experiment misschien waard.
Hoi Hein,

dank voor het meedenken, maar de Duitse vrienden op het Motor-Talk forum, hebben al ontdekt dat het in de hardware zit.
Het probleem is ontstaan toen Volvo het Bluetooth-deel verving. Tot 2012 was het een onderdeel van Nokia, wat perfect werkte. Nu schijnt er een Sony Ericsson onderdeel in te zitten. En precies bij die auto's doet zich het probleem voor.

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 17.12.2016 - 10:44
door RichieB
Nu het bekend is dat het een hardware issue is moet je voor jezelf bedenken wat je een acceptabele oplossing vindt. Parrot carkit? Aanschafwaarde Sensus carkit retour als compensatie? MY18 die wel werkt?

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 17.12.2016 - 13:35
door NielsPHEV
stoerebink schreef:
HeinvdW schreef: Is er een software downgrade van het Sensus systeem beschikbaar om te proberen of dat het probleem op kan lossen?

Elke software versie heeft een nummer.
Een ouder nummer is misschien op te zoeken.
Als Volvo de oudere software versie niet van de server heeft gehaald is het het experiment misschien waard.
Hoi Hein,

dank voor het meedenken, maar de Duitse vrienden op het Motor-Talk forum, hebben al ontdekt dat het in de hardware zit.
Het probleem is ontstaan toen Volvo het Bluetooth-deel verving. Tot 2012 was het een onderdeel van Nokia, wat perfect werkte. Nu schijnt er een Sony Ericsson onderdeel in te zitten. En precies bij die auto's doet zich het probleem voor.
IS dat onderdeel uit te wisselen voor de Nokia of een werkende Sony, Ik heb overigens ook met enige regelmaat in mijn MY16 XC90 dat ik de andere kant nauwelijks kan verstaan al staat het geluid max.

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 17.12.2016 - 16:13
door RichieB
Als we in de USA zouden wonen konden we een class action suit beginnen!

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 18.12.2016 - 19:25
door stoerebink
Misschien is het vooral zaak dat iedereen die het probleem herkent, dit als klacht bij zijn/haar eigen Volvo-dealer neerlegt.
Nu lijk ik hier in Nederland een roepende in de woestijn (in Duitsland wordt dus al meer geklaagd).

Hoe meer mensen het niet acceptabel vinden, hoe meer het probleem serieus genomen wordt.

Dus: hup, op naar de dealer!

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 18.06.2017 - 00:10
door stoerebink
Even een update van deze oude discussie:

Volvo heeft het probleem opgelost!
Er staat een update in de werkplaats te wachten. Bij mij lost het alle problemen van de zacht klinkende carkit volledig op.

Hehe... na ruim 1 jaar zeuren, en miepen, en zeiken.... pffff....

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 18.06.2017 - 13:39
door Paul
Fijn!

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 19.06.2017 - 14:12
door Summum
Oh wat goed! Heb dit topic eerder gemist, maar bij mij doet zich hetzelfde probleem voor dat ik bellers vaak nauwelijks kan verstaan. Zal binnenkort de dealer eens benaderen.

Is bij jou de update al doorgevoerd en is je probleem inderdaad verdwenen?

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 19.06.2017 - 20:02
door RoaldH
Die update is toch alleen voor de auto's met Sensus Connect (> 2013 week 46) en toch niet voor mijn auto?

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 19.06.2017 - 20:05
door RichieB
Nope. Maar onze auto hebben dan ook niet dat probleem met de carkit.

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 19.06.2017 - 20:40
door RoaldH
Hoi Richard. Ik herkende die klachten ook niet.

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 14.08.2017 - 16:52
door diesel01
Even een schop tegen het topic aan..
Ook mijn carkit is niet te verstaan.
Contact gehad met de dealer die ook in mijn V70 de software beschikbaar heeft, aanstaande donderdag word het geregeld.

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 14.08.2017 - 18:32
door JaapDubbelaar
Ook ik heb het probleem gehad van een te laag volume. Eenvoudig op kunnen lossen door tijdens een gesprek (dit is wel belangrijk, denk ik) het volume op de mobiel zelf (iPhone in mijn geval) harder te zetten. Daarna volume prima.
Dus even auto aan de kant - bel Voicemail en terwijl de lijn open staat, volume op de telefoon omhoog.

Re: Sh*t carkit in de V60

Geplaatst: 14.08.2017 - 19:26
door diesel01
JaapDubbelaar schreef: Ook ik heb het probleem gehad van een te laag volume. Eenvoudig op kunnen lossen door tijdens een gesprek (dit is wel belangrijk, denk ik) het volume op de mobiel zelf (iPhone in mijn geval) harder te zetten. Daarna volume prima.
Dus even auto aan de kant - bel Voicemail en terwijl de lijn open staat, volume op de telefoon omhoog.
Heb ik ook al geprobeert, na contact met de dealer blijkt er gewoon een update te zijn die in mijn geval fabrieksgarantie betreft.