Pagina 3 van 4

Re: Export PIH

Geplaatst: 03.06.2016 - 22:15
door NielsPHEV
Ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat ik maar zo'n 2 a 2 1/2 jaar zou rijden in mijn MY13 PIH, het was van het begin duidelijk dat er vanaf mid/eind 2016 heel veel gebruikte PIH's (volgens mij zijn er meer dan 7000 verkocht) op de markt zouden komen waar zakelijke rijders niets meer mee kunnen en die voor een particulier totaal niet interessant zijn. Ik ging voor restwaarde en niet voor max. bijtellingsvoordeel

Re: Export PIH

Geplaatst: 03.06.2016 - 22:29
door Paul
Ja precies en ik denk dan nu aan kosten, vaste en onderhoud en al die gekke dingen die stuk gaan. Tuurlijk is hij goed te vertrouwen verder en neem je dingen voor lief. Hoef nu niet meer om de auto heen te lopen. Keyless doet het weer aan de bestuurderskant.... Zijn gewoon allemaal kleine dingen!
Alhoewel hij wel echt zwaar stuurt al de gehele electra niet mee doet... Maar goed. Eerst eens zo'n golf rijden haha

Re: Export PIH

Geplaatst: 03.06.2016 - 23:01
door vaudi
Wij hebben hier naast de V60 zakelijk ook nog andere veel oudere auto's. Buiten normaal onderhoud hebben we daar verder vrijwel nooit iets mee. Km standen allemaal ruim 2 ton tot ruim 3,5 ton.

Re: Export PIH

Geplaatst: 03.06.2016 - 23:16
door OGA244
diesel01 schreef: Paul, het is ook niet lullig bedoelt 8-)
Maar de move van Volvo had ik al een klein beetje zien aankomen, netjes gezegd jullie zijn gepakt nu ze voor dit bedrag de showroom uit rollen, what else is new.
Troost je met de gedachte dat je net een über volle V70 hebt gekocht voor een mooi bedrag waar je 2 jaar geleden 15 tot 20k meer voor betaalde.. 8-)
gepakt? dus je wilde toen eigenlijk helemaal geen 0% bijtelling en allerlei andere idiote geschenken die een gewone jan lul moest ontberen? goeie verkoper geweest dus.... (voor die 46K heb je overigens gewoon een kaal hok zonder navi, xenon en/of high perf audio)

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 00:15
door diesel01
OGA244 schreef:
diesel01 schreef: Paul, het is ook niet lullig bedoelt 8-)
Maar de move van Volvo had ik al een klein beetje zien aankomen, netjes gezegd jullie zijn gepakt nu ze voor dit bedrag de showroom uit rollen, what else is new.
Troost je met de gedachte dat je net een über volle V70 hebt gekocht voor een mooi bedrag waar je 2 jaar geleden 15 tot 20k meer voor betaalde.. 8-)
gepakt? dus je wilde toen eigenlijk helemaal geen 0% bijtelling en allerlei andere idiote geschenken die een gewone jan lul moest ontberen? goeie verkoper geweest dus.... (voor die 46K heb je overigens gewoon een kaal hok zonder navi, xenon en/of high perf audio)
Ehmm hallooooo ik heb geen PIH, nooit geen geld voor vrij willen maken.
Maar ehhm kaal hok zoals je zegt, winterline, audioline en navi doet bijelkaar 5k dan rijd je dus een TE met de zaken die je noemt voor 51k nog steeds iets ander dan 80k in 2013..

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 00:29
door NielsPHEV
80 ? Ga je huiswerk eens doen de pure limiteds waren iets va 65

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 07:02
door OGA244
Een D6 pure was 63k, die extra 17k bestelde je dus zelf, dat is je eerste verlies al

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 09:23
door S80 TDI
Maar waarom zou je hem na 17 maanden in willen ruilen?
Omdat ik voor 63k wel wat meer premium verwacht had. Het begint allemaal te kraken en rammelen bij 75.000 km wat ik in deze prijsklasse niet gewend ben.

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 09:32
door Paul
Goede punten, goede punten!

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 10:46
door Skibs
diesel01 schreef: jullie zijn gepakt nu ze voor dit bedrag de showroom uit rollen, what else is new.
Gepakt?? Waha! Ik kan me voorstellen dat het nog steeds bij je wringt, al die PIH rijders die voor een habbekrats een nieuwe Volvo van 80 rooitjes rijden.. Maar als er wel één groep níet 'gepakt' is dan zijn het de PIH rijders van het eerste uur die een 0% 2013 of een in '13 bestelde 7% 2014 PIH rijden en Kia, Mia en Vamil konden stapelen. Dat ding stond nieuw voor de deur voor tussen de 20 en 30k destijds en van de besparing op de MRB en de bijtelling over de jaren heen kunnen ze er gratis een (twee?) tweedehands XC60 zoals de jouwe bij rijden.

Wat de nieuwe instapprijzen van kale Lease(!) Editions betreft: dat is appels met peren vergelijken. Een D6 Summum met álle Lines kost listprijs nu nog steeds 68k, in Duitsland/België betaalde je daar in 2013 71 voor en in NL 76k.

En laat die afschrijving maar lekker stevig zijn: dan is het verschil met de boekwaarde alleen maar kleiner in 2018 en dan kan die bomvolle auto helemaal voor een absolute habbekrats over naar privé, privé rijden we dan nog heerlijk een paar jaar tegen halftarief in de MRB een jetser van een diesel: wat een feest!

En met de bijgekochte verlengde garantie tot 2019 zijn dan hopelijk de meeste kinderziektes al wel verholpen zonder al teveel kosten :-)

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 11:01
door lint
Heren, laten wij het netjes en beschaafd houden. Er zijn nu eenmaal twee kampen in dit verhaal en ieder kamp heeft zijn eigen overtuiging.

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 11:14
door diesel01
lint schreef: Heren, laten wij het netjes en beschaafd houden. Er zijn nu eenmaal twee kampen in dit verhaal en ieder kamp heeft zijn eigen overtuiging.
Ach Leo ik heb nergens in dit verhaal mensen persoonlijk ergens op aangesproken, its wat anderen doen..
Ik vind het goed en ben nog steeds blij dat ik niet als een malle heb afgeschreven.
Dat gezegd hebbene valt het mij de laatste tijd vaker op dat er mensen zijn die erg scherp reageren op dit soort topics.
Misschien moeten we het maar gewoon over koeien en kalven hebben en niet meer over auto's
Overigens zou ik mij zorgen maken als organisatie wanneer mensen als Paul met een dergelijk Volvo verleden naar andere merken gaan kijken...
Als gebruikt koper met een budget van 35/40k laat ik de PIH in ieder geval staan.

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 11:30
door NielsPHEV
Skibs schreef:
diesel01 schreef: jullie zijn gepakt nu ze voor dit bedrag de showroom uit rollen, what else is new.
Gepakt?? Waha! Ik kan me voorstellen dat het nog steeds bij je wringt, al die PIH rijders die voor een habbekrats een nieuwe Volvo van 80 rooitjes rijden.. Maar als er wel één groep níet 'gepakt' is dan zijn het de PIH rijders van het eerste uur die een 0% 2013 of een in '13 bestelde 7% 2014 PIH rijden en Kia, Mia en Vamil konden stapelen. Dat ding stond nieuw voor de deur voor tussen de 20 en 30k destijds en van de besparing op de MRB en de bijtelling over de jaren heen kunnen ze er gratis een (twee?) tweedehands XC60 zoals de jouwe bij rijden.

Wat de nieuwe instapprijzen van kale Lease(!) Editions betreft: dat is appels met peren vergelijken. Een D6 Summum met álle Lines kost listprijs nu nog steeds 68k, in Duitsland/België betaalde je daar in 2013 71 voor en in NL 76k.

En laat die afschrijving maar lekker stevig zijn: dan is het verschil met de boekwaarde alleen maar kleiner in 2018 en dan kan die bomvolle auto helemaal voor een absolute habbekrats over naar privé, privé rijden we dan nog heerlijk een paar jaar tegen halftarief in de MRB een jetser van een diesel: wat een feest!

En met de bijgekochte verlengde garantie tot 2019 zijn dan hopelijk de meeste kinderziektes al wel verholpen zonder al teveel kosten :-)
Beste Skibbs,

als je je wilt opwinden dat wil ik je daar zeker niet in remmen maar de stelling dat er voor 20-30k een nieuwe V60 van 80k voor de deur stond en daarboven het bijtellingsvoordeel nog kwam klopt in het geheel en totaal NIET, KIA was vpb voor over max 15 k is ca 3,4 k, MIA was 36% van 20% is ca 4 k en EIA leverde alleen een liquiditeit voordeel op. Totaal voordeel max. 9 k, voor ZZPers (niet bv) was het voordeel wat hoger aangezien men het KIA voordeel in de IB genoot.

Het voordeel (mijn voordeel) 9 keuro wijkt ietsje af van de 50-60 k€ die jij, en velen anderen die maar wat roepen, beweren.

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 11:40
door OGA244
Kort en goed, voor een gebruikte PIH is er hier geen particulier koperspubliek, die hebben immers alleen de nadelen en geen enkel voordeel.
De afschrijving is daardoor ook hoger dan op een D2 of een T3 welke particulier wel goed te verkopen zijn.
Dat heeft dan ook niets met premium te maken maar alles met marktwerking.

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 13:00
door Skibs
@NielsPHEV: op Mia zat in 2013 nog geen cap meen ik. Anyways: als je genoeg omzet in je éénmanszaak had destijds dan was je cash-out in dat jaar toch echt max 30k, nog lager als je niet BTW plichtig was. En dat Vamil een liquiditeitsvoordeel is maakt het geen voordeel? Juist omdat de je de afschrijvingsaftrek meteen pakte reduceerde het het aankoopbedrag direct ipv over 5 jaar.

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 13:18
door NielsPHEV
Skibs schreef: @NielsPHEV: op Mia zat in 2013 nog geen cap meen ik. Anyways: als je genoeg omzet in je éénmanszaak had destijds dan was je cash-out in dat jaar toch echt max 30k, nog lager als je niet BTW plichtig was. En dat Vamil een liquiditeitsvoordeel is maakt het geen voordeel? Juist omdat de je de afschrijvingsaftrek meteen pakte reduceerde het het aankoopbedrag direct ipv over 5 jaar.
De vamil heb ik voor bijna 2k€ contant meegeteld in de genoemde getallen. De 9 k was het totale netto voordeel zoals ik dat genoot vanuit een BV en ik was een van de eerste slachtoffers begin 2013, man wat ben ik aangepakt. In een eenmanszaak had je idd meer voordeel, volgens mij schreef ik dat ook, of dat op kan lopen naar 30 k lijkt me veel maar kan ik niet beoordelen. Blijft uiteraard dat de 50-60 k besparing op de aankoop nog steeds "slechts" voor 50% gehaald wordt en het gros van de PIH vanuit BV's aangeschaft zullen zijn.

Als ik heel eerlijk ben vind ik het overigens knap naief om niet te kunnen bedenken dat je op de V60 PIH enorm zou gaan afschrijven. Het is overigens ondanks die afschrijving nog steeds ook financieel best een interessant avontuur geweest

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 17:09
door Jaromir
Ik moet zeggen die 0% bijtelling was natuurlijk een klapper.
En heb erover nagedacht en het zou eigenlijk stom zijn om die niet maximaal uit te genieten.
Maar ik snap de TS ook, ik heb hem ook soms van de brug af kunnen gooien door toch zn ellende...
Toch is het eigenlijk een hele fijne auto voor die 0% bijtelling die ik toch nog maar even maximaal geniet.
Rijd prima, veel luxe, veel power, toch beetje mrb besparing. Achja, die kofferbakruimte is dan toch nog even te overzien.

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 20:51
door kameel1
Ik ga volledig mee in het verhaal van Skibs. Verder heb ik met de V60 geen enkel probleem gehad tot nu toe.
Onze xc 70 heeft de eerste drie jaar verschillende keren ongepland de dealer bezocht, maar ja die was toen net op de markt.
Denk dat ik van beide auto's nog jaren geniet en heb me tot doel gesteld dat de volgende nieuwe auto die ik koop op z'n minst autonoom kan rijden. (Dus dat duurt nog wel even).

Re: Export PIH

Geplaatst: 04.06.2016 - 21:22
door RichieB
Jaromir schreef: Ik moet zeggen die 0% bijtelling was natuurlijk een klapper.
En heb erover nagedacht en het zou eigenlijk stom zijn om die niet maximaal uit te genieten.
Maar ik snap de TS ook, ik heb hem ook soms van de brug af kunnen gooien door toch zn ellende...
Toch is het eigenlijk een hele fijne auto voor die 0% bijtelling die ik toch nog maar even maximaal geniet.
Rijd prima, veel luxe, veel power, toch beetje mrb besparing. Achja, die kofferbakruimte is dan toch nog even te overzien.
Helemaal mee eens. Ik heb nog even nagekeken. Ik heb €56k ex btw betaald en €11k aan voordeeltjes (MIA/KIA/MRB) gehad. Dus voor €45k voor de deur zeg maar. Ten opzichte van mijn V70 scheelt het me elke maand €1000 bijtelling. Dus nog even en ik heb de aanschaf compleet terug verdiend! Ik denk dat ik hem na 60 maanden met een glimlach weggeef aan de kringloopwinkel. Of overzet naar privé. ;-)

Re: Export PIH

Geplaatst: 05.06.2016 - 22:52
door s60magic
Kijk ook even op het VW forum Paul, daar zie je dat de PIH van de VAG groep probleemloos zijn.
( niet dus )

Paul schreef: Ja precies en ik denk dan nu aan kosten, vaste en onderhoud en al die gekke dingen die stuk gaan. Tuurlijk is hij goed te vertrouwen verder en neem je dingen voor lief. Hoef nu niet meer om de auto heen te lopen. Keyless doet het weer aan de bestuurderskant.... Zijn gewoon allemaal kleine dingen!
Alhoewel hij wel echt zwaar stuurt al de gehele electra niet mee doet... Maar goed. Eerst eens zo'n golf rijden haha