Strider schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Ik had ook een andere reactie van de dealer verwacht, daarnaast gaat deze dealer er vanuit dat hun poetsbedrijfje deze krassen er wel uit kan polijsten.
Ik ontkom er denk ik niet aan om op zijn minst dit bedrijf een kans te geven om de krassen eruit te polijsten, ik wil daarom gaan begrijpen welke stappen er genomen zouden moeten worden om een auto kwalitatief goed te polijsten. Dit kan ik dan gaan proberen af te stemmen met het poetsbedrijf en indien ze een gehele andere werkwijze gaan gebruiken of ik er geen vertrouwen in heb kan ik dit aankaarten bij mijn dealer. Anders word het denk ik een lastige zaak.
Van wat ik heb begrepen:
1. Wassen
2. Drogen
3. Kleien
4. Polijsten
5. Polish (voeding)
6. Waxen (Bescherming)
Nu begrijp ik alleen niet in welke stap de DAP + compound gebruikt gaat worden?
Drogen na het wassen word nog weleens overgeslagen voor het kleien aangezien je met kleien het paneel weer nat maakt. Kan op zich geen kwaad.
Kleien hoeft ook niet altijd als het paneel werk gewoon schoon is van alle verontreiniging. ( dit is goed te voelen door je hand in een boterhamzakje te steken en dan de lak te voelen.) is dit glad en voel je niets dan ik kleien overbodig.
Polish na het polijsten doet ook niet heel veel meer. 90% van je glans haal door goed te polijsten. (glans zit niet in een potje)
Waxen is wel noodzakelijk om het lakwerk te verzegelen en daardoor te beschermen van vervuiling en weers invloeden.
Dus op zn minst zal hij
Goed moeten wassen.
Drogen. (Mits hij niet gaat Kleien als het lakwerk gewoon 100% schoon is.)
Polijsten (om alle krassen te verwijderen).
Waxen. (om het vers gepolijste lakwerk weer te verzegelen)