Pagina 3 van 3

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 12.11.2016 - 13:48
door Mart van der Steeg
JeroenSpock schreef: Mooi ding in ieder geval, voor mij alleen maar een droom. De sedan uiteraard. Heb er even in gezeten bij de dealer in Veendam, maar de inruilwaarde van de S60 haalt het net niet.
met die paar honderd euro bijleggen wil ik je wel helpen.... :D

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 12.11.2016 - 17:26
door Jimmy104
jvr3720 schreef: Dank voor de reacties!
(Jimmy, ik denk er nog even over na)
Jeroen .. al klaar met nadenken? .. niet te lang meer hoor .. anders gaat de ruil niet door .. :D ..

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 12.11.2016 - 17:34
door diesel01
Foooooootttttooooooos :D

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 05.12.2016 - 15:03
door Hans oet Twent
Ennnnnn??? Wie gehts?

10-11 veur het laatst hier geweest.....

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 05.12.2016 - 21:43
door jalex_h
Ik denk dat'ie afgehaakt is na al het gekissebis over inrijden...

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 05.12.2016 - 23:03
door diesel01
jalex_h schreef: Ik denk dat'ie afgehaakt is na al het gekissebis over inrijden...
Jammer is dat.
Ik had graag wat meer foto's gezien.

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 06.12.2016 - 15:47
door Hanegem
Wat me wel opvalt is dat de versnelling nog in het midden zit bij een automaat. Waarom niet bij het stuur?

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 07.12.2016 - 12:20
door Kurt1975
Hanegem schreef: Wat me wel opvalt is dat de versnelling nog in het midden zit bij een automaat. Waarom niet bij het stuur?
Waarschijnlijk om niet 2 verschillende interieurs te moeten ontwikkelen voor manueel en automaat.

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 15.12.2016 - 11:31
door Max
1 woord: Mooi!

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 15.12.2016 - 12:54
door Hanegem
Kurt1975 schreef:
Hanegem schreef: Wat me wel opvalt is dat de versnelling nog in het midden zit bij een automaat. Waarom niet bij het stuur?
Waarschijnlijk om niet 2 verschillende interieurs te moeten ontwikkelen voor manueel en automaat.
Bij Mercedes kan dat wel blijkbaar. Net voor een filmfestival met een Merc gereden en die automaat heeft wel stuurversnelling. Is ook logischer. Geeft meer ruimte op het middenconsole.

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 15.12.2016 - 13:28
door diesel01
Hanegem schreef:
Kurt1975 schreef:
Hanegem schreef: Wat me wel opvalt is dat de versnelling nog in het midden zit bij een automaat. Waarom niet bij het stuur?
Waarschijnlijk om niet 2 verschillende interieurs te moeten ontwikkelen voor manueel en automaat.
Bij Mercedes kan dat wel blijkbaar. Net voor een filmfestival met een Merc gereden en die automaat heeft wel stuurversnelling. Is ook logischer. Geeft meer ruimte op het middenconsole.
Ik gok dat MB ook "iets" andere budgeten heeft om te investeren in dergelijke dingen!

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 15.12.2016 - 13:39
door Mart van der Steeg
Zo'n stoere midden-pook heeft ook wel wat.
Stuurversnelling is zo 'USA'.
Zie het ook bij Citroën, een soort 'stokje' (en vooral niet te stevig beetpakken) wat boven je stuur uitsteekt...lelijk....

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 16.12.2016 - 15:36
door romanski
Ik denk dat ik deze over 20 jaar wel kan kopen met 5 ton op de teller en een defecte touchscreen......

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 16.12.2016 - 16:08
door NielsPHEV
als het touchscreen defect is is bijna alles defect

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 16.12.2016 - 16:40
door romanski
Dat is bijna het moment waarop ik meestal mijn droom auto's kan betalen...

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 16.12.2016 - 17:28
door Theo V70
We zitten hier gezellig tegen elkaar te praten maar TS heeft het forum niet meer bezocht sinds de dag nadat hij dit topic geopend heeft. #zojammerdit

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 19.12.2016 - 21:08
door vaudi
NielsPHEV schreef:
Zit tussen je oren.

Snelheid zeg heel weinig over de belasting van de motor en al heel zeker niet meer bij de huidige lange overbrengingen en forse vermogens.

Feitelijk belast je de motor bij optrekken in nagenoeg alle situaties veel zwaarder dan continu 200 km/h.

Het verhaal van max snelheid bij inrijden komt uit de tijd dat je auto's had met motortjes die met duidelijk andere toleranties in elkaar gezet zijn en waarbij het blokje nagenoeg max vermogen leverde wanneer je 140 of 150 kmh reed. Sterker nog er ging inloop olie in die bij een paar duizend km werd vervangen en meteen de kopbouten nagetrokken
Bovenstaande ligt echt veel complexer dan hierboven geschetst. Alhoewel de meningen erg verdeeld kunnen zijn, ook binnen de autobranche.

Maar gesprekken hierover met werktuigbouwkundigen hebben mij nog steeds doen geloven dat er ook tegenwoordig nog steeds moet worden ingereden.
Dat geldt tevens voor de remmen. Dat kun je zelf ook zien aan de schijven. Vergelijk de gebruikte maar eens met de nieuwe.
Dit geldt dus ook voor heel veel andere onderdelen.

Dat stukje over warm rijden, klopt als een bus.

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 04.01.2017 - 19:51
door Thijs
1500 km inrijden hoeft misschien niet, maar binnen de eerste 300 km al 200 rijden is wel een ander uiterste. En of je het wil of niet, met gt8 of GT of handbak, er is vermogen nodig om die snelheid te behalen. Een skoda 1.6TDI met 110 pk haalt die snelheid niet eens, dus dat vermogen heb je toch minimaal nodig!

Re: V90: hebbes!

Geplaatst: 04.01.2017 - 20:13
door BlackcurrantV70
Ik heb ook nog steeds het gevoel dat inrijden wel nodig is, maar heb ooit een kerel gesproken die bij Opel Antwerpen werkte om de testruns te maken voordat de auto's buiten gingen en hij lachte me gewoon uit, hij zei me "jongen toch elke auto die de fabriek verlaat is al meerdere keren in de rode zone van de toerenteller geweest....."