Pagina 3 van 3
Re: Aanhaalmoment wielmoeren V50
Geplaatst: 16.06.2018 - 23:59
door Suunto
MartijnAbel schreef:
Suunto schreef:
Was zelf even aan het zoeken, wel handig als ik het hier ook even post.
Aanhaalmoment V50 2005 is
85nm volgens het instructieboekje Volvo V50.
Extra tip: bandenspanning moet 2,5 BAR zijn voor alle 4 de wielen.
Is afhankelijk van lichtmetaal of staal. 85nm is veel en veel te weinig. Hebben ze uiteindelijk ook aangepast.
Ik zet ze nu elke keer vast op 110nm
Geen verschil volgens voor aanhaalmoment lichtmetaal of staal volgens Volvo.
Hier de complete bladzijde.

Re: Aanhaalmoment wielmoeren V50
Geplaatst: 17.06.2018 - 00:27
door MartijnAbel
In mijn boekje van 2004 staat voor de lage moer 140nm en voor de hoge moer 85nm. Ik ben er lekker tussenin gaan zitten :p
Re: Aanhaalmoment wielmoeren V50
Geplaatst: 20.06.2018 - 22:53
door Suunto
MartijnAbel schreef:
In mijn boekje van 2004 staat voor de lage moer 140nm en voor de hoge moer 85nm. Ik ben er lekker tussenin gaan zitten :p
En wat zou dan de lage/hoge moer moeten zijn?
Als je een halve meter rijdt zitten de hoge moeren beneden.
Re: Aanhaalmoment wielmoeren V50
Geplaatst: 20.06.2018 - 23:25
door Marcnij
Suunto schreef:
MartijnAbel schreef:
In mijn boekje van 2004 staat voor de lage moer 140nm en voor de hoge moer 85nm. Ik ben er lekker tussenin gaan zitten :p
En wat zou dan de lage/hoge moer moeten zijn?
Als je een halve meter rijdt zitten de hoge moeren beneden.
Wie hou je nu voor de gek? Zie plaatje 2 Posts hierboven.
Re: Aanhaalmoment wielmoeren V50
Geplaatst: 21.06.2018 - 00:47
door Suunto
Marcnij schreef:
Suunto schreef:
MartijnAbel schreef:
In mijn boekje van 2004 staat voor de lage moer 140nm en voor de hoge moer 85nm. Ik ben er lekker tussenin gaan zitten :p
En wat zou dan de lage/hoge moer moeten zijn?
Als je een halve meter rijdt zitten de hoge moeren beneden.
Wie hou je nu voor de gek? Zie plaatje 2 Posts hierboven.
Oke ik miste de context even aangezien er niet gerefereerd cq gequote werd naar betreffende post.
Overigens noemt Volvo het lage en lange moeren ipv lage en hoge.
Aangezien Volvo kennelijk jaarlijks de aanhaalmomenten wijzigt in de gebruikershandleidingen is het misschien beter om de dealer te bellen.
Al zal de ene dealer weer net wat anders hanteren.
Ik houd het op 85nm conform handleiding.