Pagina 3 van 3
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 15.01.2017 - 20:37
door Autozoeker
soms moet ik 2x start drukken voordat het werkt bij een xc90
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 15.01.2017 - 21:17
door RichieB
Dagobert1966 schreef:
Wordt gedaan bij de volgende onderhoudsbeurt.
Wanneer is dat? April? Die standkachel heb je nu juist nodig.
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 15.01.2017 - 22:41
door Jers3n
Dat kan toch ook? Alleen nog niet via de sleutel te activeren.
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 15.01.2017 - 23:47
door Tukker999
Standkachel aan met de sleutelbediening, werkt echt perfect.
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 16.01.2017 - 09:09
door RichieB
Jers3n schreef:
Dat kan toch ook? Alleen nog niet via de sleutel te activeren.
De urgentie en irritatie die uit de startpost spreekt en het huidige weer kan ik niet goed rijmen met "bij de volgende beurt", dat is alles.
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 16.01.2017 - 14:13
door IkeV70
bart simpson schreef:
Die standkachel was std op een hybrid, b.v. een hybrid technologie line koste geld maar daarin zat wel 900-901 en on call..er zijn er zat afgeleverd zonder deze opties..
Maar heb met die 0 en 7% hybrids wel het vervelendste zeikpubliek in jaren getroffen
Daarnaast haalt de PIH ook nog eens het slechtste in de niet-PIH-forummers boven. Heb nergens zoveel irrelevante zeikreacties gelezen als in de PIH-topics door niet PIH-rijders.
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 16.01.2017 - 14:59
door Paul
En dat al 4 jaar lang he... is ook best knap!
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 25.01.2017 - 08:11
door jvov60
Iets anders over de standkachel: het valt me op dat bij erg koud weer zoals afgelopen dagen en weken, de auto extra veel diesel neemt bij elektrisch rijden. Ja echt...
Het lijkt erop dat bij elektrisch rijden de standkachel aardig veel diesel er doorheen stookt.
Tja, waar zijn we dan mee bezig denk ik dan...
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 25.01.2017 - 08:14
door OGA244
het gewoon verwarmen van je blok om een "bedrijfstemperatuur" te realiseren?
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 25.01.2017 - 09:02
door RichieB
Een keer toen ik geen voorverwarming had gebruikt zei de auto dat het hybride systeem te koud was. De auto startte op diesel maar sprong na een minuut weer over op elektrisch.
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 25.01.2017 - 09:43
door OGA244
die standkachel staat daar los van, die brengt de koelvloeistof (nodig voor de kachel) op temperatuur
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 25.01.2017 - 12:10
door henkchroom
Iets anders over de standkachel: het valt me op dat bij erg koud weer zoals afgelopen dagen en weken, de auto extra veel diesel neemt bij elektrisch rijden. Ja echt...
Het lijkt erop dat bij elektrisch rijden de standkachel aardig veel diesel er doorheen stookt.
Tja, waar zijn we dan mee bezig denk ik dan...
Ik heb ook het idee dat de standkachel behoorlijk wat diesel verstookt. Ook elke dag 2x voorverwarmen.
Deze springt meer dan een half uur voor het ingestelde tijdstip aan. De rit naar het werk duurt maar 20 min.
Tijdstip inmiddels wat later gezet.
Dus ca. 100 min de standkackel aan voor 2x 12 km rijden. (per dag)
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 25.01.2017 - 14:52
door Paul
Dan moet je Voorverwarmen uitschakelen en Standkachel uit houden. Je jas aanhouden en alleen elektrisch blijven rijden (zet hem wel in PURE anders gaat dieselblok aan)
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 25.01.2017 - 22:32
door ufovolvo
Standkachel verbruikt naar mij is meegedeeld ongeveer 600 cc per brand-uur... jullie kunnen nu 's gaan rekenen of dat klopt!
Het niet "op eigen kracht" warm worden van het interieur van een elektrische auto (omdat motor en accupakket daar gewoonweg te weinig warmte voor genereren) was voor mij een reden om er nog maar niet aan te beginnen. Ze hebben allemaal aanvullende warmte nodig om in de winter het geheel comfortabel warm te houden en als ze dat met een brandstofkachel doen, dan heeft dat dus behoorlijk impact op het totaalverbruik.
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 26.01.2017 - 14:09
door RichieB
Bij Tesla raden ze aan om alleen de stoel- en stuurverwarming aan te zetten. De interieurverwarming heeft te veel impact op de actieradius. Bij de V60 PIH valt het volgens mij wel mee. En zo lang is het hier niet heel koud, gelukkig.
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 27.01.2017 - 21:55
door Tukker999
@henkchroom
Ja die standkachel verbruikt nou eenmaal wat, maar wat is het heerlijk om in een warme auto te stappen.
Voor een paar dubbeltjes kruip ik echt niet in een koude auto hoor!
Re: Inschakelen standkachel
Geplaatst: 28.01.2017 - 19:06
door henkchroom
@Hein, ik stap ook met veel plezier in mijn warme Volvo. Heerlijk geen ruiten krabben.
Ik had mij alleen nooit gerealiseerd dat de kachel toch behoorliik wat diesel verstookt.
Bij de Mercedes kun je eigenlijk alleen voor verwarmen als deze aan de stroom hangt.
Deze gebruikt elektriciteit om de auto voor te verwarmen. Dus als die niet aan de stroom hangt, is de accu zo leeg.
Daar maar liever diesel verstoken.