Pagina 3 van 4

Geplaatst: 20.10.2006 - 21:29
door bart simpson
paulbrouwer schreef:Mijn reactie, deze zelfde installatie (wel anders geprogrammeerd gezien de voortschrijdende ontwikkelingen en eisen en op een onderdeel na) in mijn ....
850 totaal 283.000 km
S70 totaal 252.000 km
V70 nu 31.000 km
Nog nooit iets gehad
De hele discussie gaat niet over over de 850 of de S70 (van voor m.y.2000) want de betrouwbaarheid daarvan staat (ook bij mij) niet ter discussie.. je V70 heeft namelijk nog helemaal niets bewezen met zijn 31.000km's.
paulbrouwer schreef:het gasklephuis gereinigd moet worden. Is eigenlijk wel een euveltje. In mijn geval een interval van ongeveer 35.000 km.
Reinig je dat gasklephuis zelf? zal iemand dat zomaar zelf gaan doen? of is dat uitsluitend voorbehouden aan techneuten?
paulbrouwer schreef: Ik denk wel als je ergens over twijfelt je moet proberen dit zo feitelijk mogelijk te maken. Een groot deel van het forum staat vol met verdenkingen, vermoedens en gevoelens. Daar heb je als techneut niet zoveel aan.
"Verdenkingen, vermoedens en gevoelens" draai het eens om, er zijn maar zeer weinigen die de feitelijke betrouwbaarheid van een Volvo op gas kunnen danwel willen garanderen, er zijn best de nodige onzekere factoren.
Ken jij een gasinbouwer die de kop van jouw nieuwe Volvo garandeerd voor een periode van 24 maanden? (ik ook niet) je ook al afgevraagt waarom niemand die garantie geeft (als het echt allemaal zo probleemloos is als AlexV70 en Ludo suggereren)? dat zijn (helaas voor jou) toch wat van de feiten.
Het gaat hier maar deels om nieuwe Volvo's, als een paar jaar oude Volvo zich net zo (mogelijk onbetrouwbaar) gedraagt als een nieuwe en niemand kan (wil) jou garanderen dat alles probleemloos functioneerd kom je met alleen de kosten van je gasinstallatie mogelijk bedrogen uit, niet meer en niet minder.

Geplaatst: 20.10.2006 - 21:55
door Ludo
bart simpson schreef: Ken voldoende (teveel?) probleemgevallen van Volvo's van < 2 jaar, sommigen met < 50.000km, deze gevallen waren uitsluitend met achteraf gemonteerde gasinstallaties, de exacte omstandigheden waren dat men GEEN garanties kon doen gelden bij Volvo of de gasinbouwer, hoeveel preciezer wil je het horen?.
garantie intereseert me niet Bart, maar dit zegt totaal niks.
hoe en waar zijn die installaties ingebouwd, en hoe zijn ze afgesteld?.
hoe word er mee omgegaan?.
hoe/waar word de auto onderhouden?.
...

Geplaatst: 20.10.2006 - 21:59
door Ludo
bart simpson schreef:
paulbrouwer schreef:het gasklephuis gereinigd moet worden. Is eigenlijk wel een euveltje. In mijn geval een interval van ongeveer 35.000 km.
Reinig je dat gasklephuis zelf? zal iemand dat zomaar zelf gaan doen? of is dat uitsluitend voorbehouden aan techneuten?
dit kan perfect bij een dealer tijdens een beurt gedaan worden, hoef je zelf niet eens techneut voor te zijn of persé om te worden.
maar probleem is dat het wellicht niet in een standaard beurt vermeld is.
als er bij de dealers toch zoveel verstand zit van lpg zoals dikwijls word beweerd, waarom doen ze dit dan niet vaneigens?.

Geplaatst: 20.10.2006 - 22:04
door bart simpson
o.a. door de dealer en gerenomeerde lpg stations (langer bestaand dan 20 jaar en met een grote klantenkring is voor mij gerenomeerd) gemonteerd, onderhoud bij de dealer conform het normale onderhoudsschema, hoe er mee omgegaan wordt ben ik niet bijgeweest (maar een verbruik van +/- 1:11 en banden die 60.000km meegaan maken me niet direct ongerust).
Daarop zal je net als AlexV70 vast het nodige commentaar weten te geven.
Die paar pro-gasforummers hier hebben gezamelijk ook een tamelijk beperkte ervaring en zijn als totaalervaring daardoor totaal niet representatief.
Ludo schreef:
bart simpson schreef:
paulbrouwer schreef:het gasklephuis gereinigd moet worden. Is eigenlijk wel een euveltje. In mijn geval een interval van ongeveer 35.000 km.
Reinig je dat gasklephuis zelf? zal iemand dat zomaar zelf gaan doen? of is dat uitsluitend voorbehouden aan techneuten?
dit kan perfect bij een dealer tijdens een beurt gedaan worden, hoef je zelf niet eens techneut voor te zijn of persé om te worden.
maar probleem is dat het wellicht niet in een standaard beurt vermeld is.
als er bij de dealers toch zoveel verstand zit van lpg zoals dikwijls word beweerd, waarom doen ze dit dan niet vaneigens?.
O.a. leasemaatschappijen betalen niet voor preventief (aanbevelenswaardig) onderhoud, die betalen uitsluitend voor het voorgeschreven onderhoud, en veel anderssoortige klanten weigeren ook botweg te betalen voor niet voorgeschreven onderhoud, als dingen zijn zolas ze zijn waarom moet dat dan ineens maar "kosten dealer" zijn?.
Op een oudere gasVolvo was het reinigen van het gasklephuis niet nodig, en sinds 2004 wordt er (Zoals je weet) door Volvo op de modellen waarop het reinigen van een gasklephuis handig is maar niet tot het normale onderhoud behoord geen gas meer geleverd.

Geplaatst: 20.10.2006 - 22:21
door Ludo
bart simpson schreef:Die paar pro-gasforummers hier hebben gezamelijk ook een tamelijk beperkte ervaring en zijn als totaalervaring daardoor totaal niet representatief.
ik draai toch al méér dan 20 jaar mee in het lpg wereldje hoor.
in al die jaren heb ik meer dan voldoende gezien wat de mogelijkheden zijn.
sterker nog, méér dan voldoende om 100% te weten dat een N motor perfect op LPi kan zonder flashlube, zonder ingezakte kleppen, zonder kopvervanging.
en dit zijn ervaringen van meerdere Volvo's met N motoren en met méér dan 2 ton op de klok.
en zoals ik vaker al vermeld heb, inbouwen kan op iedere straathoek.
afstellen is wat anders, mag zelfs een vak apart beschouwd worden, want in heel NL zijn maar een paar mensen die dit kunnen.
bart simpson schreef: Op een oudere gasVolvo was het reinigen van het gasklephuis niet nodig, .
zéker weten van wél.

bart simpson schreef:O.a. leasemaatschappijen betalen niet voor preventief (aanbevelenswaardig) onderhoud, die betalen uitsluitend voor het voorgeschreven onderhoud, en veel anderssoortige klanten weigeren ook botweg te betalen voor niet voorgeschreven onderhoud, als dingen zijn zolas ze zijn waarom moet dat dan ineens maar "kosten dealer" zijn?.
zo zie je maar wéér waardoor iemand 'contra lpg' word. :roll:

Geplaatst: 20.10.2006 - 22:49
door bart simpson
@ Ludo, als jij met jouw gaservaring en heilig geloof in Volvo's op lpg nu eens in "gaszaken" zou gaan met AlexV70 als compagnon en monteur? (want vuriger pleitbezorgers voor gaszaken ken ik niet) dan zouden jullie 10-tallen forummers gelukkig kunnen gaan maken die voor erg weinig geld Volvo's op gas kunnen gaan rijden, want dat lijkt hetgeen jullie duidelijk proberen te maken aan mij, BEWIJS het tesamen nu gewoon eens aan iedereen die je hier geprobeert hebt van probleemloos gas in een Volvo te overtuigen, garandeer ze dan ook meteen dat je gelijk hebt (moet een eitje zijn met jullie rotsvaste overtuiging) en laat daarmee gewoon aan iedereen zien dat o.a. ik (en vrijwel alle leasemaatschappijen en wagenparkbeheerders) ongelijk hebben (ik wordt overigens geen aandeelhouder in die nieuw te vormen onderneming).
Ik geloof zomaar dat het "gascirkeltje" onverwacht rond is, een gat in de markt gevonden en de juiste mensen om dit proffessioneel op te gaan pakken... wat een schitterend einde van deze dag....
:occasion5:

Geplaatst: 20.10.2006 - 23:10
door Ludo
Bart, je vraagt mij om het wiel opnieuw uit te vinden. :roll:
ik hoef niks te bewijzen.

en nee, ik begin geen "gaszaken". (heb een beter betaalde job) :lol:

Geplaatst: 20.10.2006 - 23:49
door Ramon&Ramon
zinloze discussie wordt het!

Geplaatst: 20.10.2006 - 23:58
door Ramon&Ramon
laatste 5 weken,
drie maal kleppen stellen van een V70 bj 2002,2003
twee maal cylinderkop vervangen van een v40 bj 2002 2004

dit even uit de praktijk.

Geplaatst: 21.10.2006 - 02:50
door Barry (Grillmeister)
@ramon en Ramon

Op wat voor brandstof reden deze auto"s?

Gr Barry

Geplaatst: 21.10.2006 - 08:45
door bart simpson
Ludo schreef:Bart, je vraagt mij om het wiel opnieuw uit te vinden. :roll:
ik hoef niks te bewijzen.

en nee, ik begin geen "gaszaken". (heb een beter betaalde job) :lol:
Nee, ik vraag je gewoon om samen met Alex eens te doen wat vele gasspecialisten niet goed kunnen (en niet willen garanderen) net als "de audiospecialist" daag ik jullie simpelweg uit om dat eens waar te maken waarvan jullie zeggen dat het allemaal zo probleemloos kan.
Waar jullie aan doen is ook een vorm van stemmingmakerij, ik kom nog met iets van vervelende praktijkervaringen en met dat in het achterhoofd mensen waarschuw voor mogelijke problemen, roepen jullie om het hardst dat wat ik schrijf onwaar is zonder dat je zelfs iets wilt of kunt op dat vlak, onderbouw je stellingen door ze uit te voeren, dan heb je ballen, bewijzen dat ik ongelijk heb kan je niet.
Tot die tijd blijft ik bij mijn stelling dat een recente Volvo op gas zetten om (dure) problemen vragen is.

Geplaatst: 21.10.2006 - 10:36
door Ramon&Ramon
Het gaat over LPG,dus die auto,s zijn LPG auto,s.

Geplaatst: 21.10.2006 - 10:46
door joost
Ach ja...

Joost.

Geplaatst: 21.10.2006 - 10:57
door Gast
AlexV70 schreef:vertel ook eens van hoeveel benzine uitvoeringen de kop er al af is geweest!
Het probleem zit niet alleen in het gas.
Hint: klepgeleiders!
En?

Geplaatst: 21.10.2006 - 13:23
door kreftie
ik denk dat de levensduur van een cilinderkop op lpg veelal bepaalt wordt door de controle die je hebt over je rechtervoet.
Ik denk wel dat de oudere volvo's geschikter zijn dan de moderne.(rij zelf 1998)
Zoals eerer gezegd hier kan ook ik niet spreken uit ervaring want ik rij pas een 1/2 jaar.

Geplaatst: 21.10.2006 - 13:44
door Ludo
bart simpson schreef: onderbouw je stellingen door ze uit te voeren, dan heb je ballen, bewijzen dat ik ongelijk heb kan je niet.
Bart, wat betekent "het wiel opnieuw uitvinden"?.

Geplaatst: 21.10.2006 - 23:31
door Barry (Grillmeister)
Kijk mijn vorige auto was een 1991 Cherokee dus ook niet representatief voor een Volvo maar in de ruim 5 jaar dat ik er in heb gereden heb ik alleen 3 keer een nieuw luchtfilterhuis moeten kopen omdat ik die bij een backfire een paar keer bijna door mijn motorkap heen zag komen.

Nadat de auto goed was afgesteld geen centje pijn meer mee gehad en 210.000 km pijnloos (en spot goedkoop want het gas zat er illegaal in :wink: ) gereden.

Groet Barry.

p.s. ik heb me trouwens ook altijd laten vertellen dat gas auto's ook nooit te oud mochten zijn omdat ze er dan minder voor geschikt zouden zijn, daar is nu dan aan gekoppeld; ook niet te nieuw..... ::?

Groet Barry

Geplaatst: 22.10.2006 - 11:52
door Gast
Barry (Grillmeister) schreef:p.s. ik heb me trouwens ook altijd laten vertellen dat gas auto's ook nooit te oud mochten zijn omdat ze er dan minder voor geschikt zouden zijn, daar is nu dan aan gekoppeld; ook niet te nieuw..... ::?
Tegenstanders of minder positieven zoeken altijd wat.

Gas is de meest schone brandstof die we momenteel kunnen gebruiken.
En nog goedkoop ook. :P

Geplaatst: 22.10.2006 - 12:53
door bart simpson
AlexV70 schreef:
AlexV70 schreef:vertel ook eens van hoeveel benzine uitvoeringen de kop er al af is geweest!
Het probleem zit niet alleen in het gas.
Hint: klepgeleiders!
En?
Ik ken er op benzine toch niet een, een wat eigenaardig verhaal van je Alex.

Geplaatst: 22.10.2006 - 16:55
door Gast
Oh dat is waar ook, bij de dealer vervangen ze de cilinderkop.

Betrouwbare info van revisiebedrijven.