Re: XC70 gekocht !!!!
Geplaatst: 01.04.2017 - 22:54
30-03-2017
Eindelijk..........
We hebben de XC70 op de oprit staan.
Het heeft voor aardig wat ergernis gezorgd, maar het is uiteindelijk met een hele grote omweg goed gekomen.
Donderdag 16-03-'17 de auto bekeken en na onderhandeling met de Volvo dealer, en overleg samen met vrouwlief natuurlijk, uiteindelijk besloten deze te kopen.
Prachtige zwarte XC70 D5, MY2008, Summum, zwart interieur, xenon, afneembare trekhaak, dakraam en noem maar op.
Eindelijk een exemplaar die zo goed als aan al onze wensen voldoet en binnen het gestelde budget past. Tevens een redelijke inruilprijs kunnen bedingen voor onze BMW 320i M touring uit 2006, en als klap op de vuurpijl bij de officiële Volvo dealer met 6 maanden garantie.
De XC70 had enkele gebruikerssporen die netjes verholpen zouden worden, en ze zouden hem technisch geheel nazien.
We konden ons geluk niet op.
Tijdens de onderhandeling voor aankoop had ik aangegeven dat onze in te ruilen BMW vóór de 24ste gekeurd moest worden, en dat we dus de Volvo graag voor die tijd in ons bezit zouden hebben. Dat was geen enkel probleem. Dat was immers pas over ander halve week.
Na een klein weekje braaf gewacht te hebben, toch maar even met de verkoper gebeld. Mij werd verteld dat we hem voor vrijdag in ontvangst konden nemen, dus vóór de keuring.
Donderdag 23-03-'17 kreeg ik telefoon van de verkoper dat ze vrijdag 24-03-'17 niet gingen redden. Het zou zaterdag de 25ste in de loop van de middag worden.
Wij gruwelijk balen natuurlijk, ik kon dus niet met onze nieuwe Volvo naar Elst voor de meeting.
Maar goed, het is niet anders dachten we, wij zijn de moeilijkste niet..............
Vervolgens krijg ik vrijdag de 24ste telefoon van de verkoper dat ze zaterdag ook niet konden redden, de spot-Repair had langer werk, werd mij verteld.
Na overleg met de verkoper uiteindelijk een afspraak gemaakt voor dinsdag 28-03-'17 om 09:30 uur in de ochtend. Erbij vermeld dat ik liever een dag langer wacht zodat alles netjes bijgewerkt wordt, dan dat ze het herstel afraffelen om de auto maar snel te kunnen leveren.
Een vervelende bijkomstigheid voor ons was dus dat we de BMW nu dus maandag ochtend zelf moesten laten keuren. De keuring was uiteraard geen probleem, alleen weer zonde van het geld.
Dinsdagochtend de 28ste om 09:30 uur bij de dealer zoals afgesproken, wij dolblij en ongeduldig.
Wat denk je..........geen verkoper. Deze was nog niet aanwezig.
Hier begon de echte ergernis, afspraak is afspraak toch.
Na een half uur wachten arriveerde hij, en na enkele verontschuldigingen vertelde hij dat onze XC70 nog niet terug was van de spot-repair. Onze XC70 was er dus niet.
Echt onvoorstelbaar, hoe kan zoiets. Onze ergernis groeide.
Na wat telefoontjes vertelde de verkoper dat de auto er nu aan kwam, en dat wij in tussen tijd beide wagens alvast over zouden kunnen schrijven. De Volvo zou er uiteraard in een top staat uit zien, zoals besproken, zei hij. Voor minder zouden ze het niet doen als Volvo dealer zijnde.
Na een half uur kwam dan eindelijk onze XC70 voorgereden.
De hersteller die de auto bracht overhandigde de sleutels aan de verkoper, en vervolgens waren ze nog wat aan het smoezen.
Vol verwachting liepen we naar buiten om te kijken naar onze nieuwe bolide, die er weer helemaal top uit zou moeten zien.
Wat denk je.......... het lijstje herstel werk was nog maar voor de helft afgewerkt. Enkele deukjes en krassen die verholpen zouden worden zaten er nog in, en een aantal lak beschadigingen waren nog niet verholpen.
Na dit te hebben besproken, en ons ongenoegen te hebben geuit, kregen we te horen dat alles z.s.m. verholpen zou worden.
Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan met onze XC70. Minder euforisch dan verwacht, maar dat is niet heel erg vreemd.
Na thuiskomst enkele boodschappen gedaan, om vervolgens van Nijmegen naar Breda te gaan rijden. Even met de auto een langer ritje maken om hem eens goed te leren kennen. Wat rijdt een XC70 D5 toch heerlijk, echt een genot om mee te rijden.
Onze BMW 320i M Touring kan er nog niet in de verste verte aan tippen.
Maar toen begon het.......
Halverwege, ter hoogte van Waalwijk, springt er ineens een melding in het dashboard tevoorschijn:
Motorsysteem Service vereist met een groot uitroepteken.
Zo snel mogelijk de auto aan de kant gezet en gebeld. De XC70 4 uur in bezit, het moet niet gekker worden.
Het probleem telefonisch uitgelegd aan de uiterst vriendelijke hoofdmonteur, en mij werd verteld dat ik verder kon rijden want de auto was niet in noodloop gesprongen, en het kon dus verder geen kwaad.
De volgende dag moest ik maar even langskomen zodat ze de storing uit zouden kunnen lezen en verhelpen.
Prima, het is niet anders.............
Onze rit hebben we zonder problemen vervolgd, op de melding na dan.
De volgende ochtend, woensdag de 29ste.
Ik stap in, start de auto en zie de melding van gisteren.............. met nog een nieuwe melding erbij:
Park Assist Service vereist
Wat krijgen we nou weer !!!
Aangezien ik een zakelijk afspraak had staan, ben ik naar kantoor gereden om wat spullen te laden.
Dit euvel moeten ze maar bekijken als ik dadelijk bij de Volvo garage ben, dacht ik.
Om de spullen te laden de achterklep geopend (elektrisch), komt de achterklep vervolgens op eigen initiatief naar beneden..........
Nog maar eens proberen dan. Ja hoor, weer komt de klep naar beneden. En nog een keer, en nog een keer.
Wat krijgen we nou weer !!!
Enkele foto's van de meldingen gemaakt, en een filmpje van de klep die naar beneden zakt en dit doorgestuurd naar de mobiel van onze verkoper, met de tekst dat hij z.s.m. contact op moet nemen met mij.
Ik ben vervolgens naar mijn afspraak gereden, wat denk je, dient het volgende probleem zich aan.
Krijg ik de sleutel niet meer uit het "sleutel gat". Ja, alleen als ik heel hard trek, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dit alles binnen 24 uur na het in ontvangst nemen van de XC70. Onvoorstelbaar!!!
Een uur later, terwijl ik nog op mijn afspraak sta, belt de verkoper dat ik de auto aan het einde van de dag maar neer moet zetten zodat ze de problemen kunnen verhelpen.
Aangezien ik om 15:00 uur een andere afspraak/vergadering had staan, en een gezin heb om te vervoeren, gaf ik aan dat ik vóór 14:00 uur een stationwagen tot mijn beschikking wou hebben.
Nou, dat mag dan ook gezegd worden, dat hebben ze netjes geregeld.
Toen ik ter plaatse aan kwam, werd er op dat moment uit de showroom een spiksplinternieuwe V60 CC D4 gereden. Dat werd dus mijn leenwagen, hahaha, eindelijk iets positiefs in mijn verhaal.
De auto had toen ik hem mee kreeg 64 km op de teller staan. Ook een keer leuk natuurlijk.
Nou, de volgende dag om 17:30 uur gaat mijn telefoon.
Of ik de V60 CC terug kon brengen want onze auto was klaar, en ze hadden mijn " leenwagen" morgenvroeg nodig.
Geen probleem.
Snel mijn eten genuttigd en de auto in naar de dealer, wat weer een half uurtje rijden is.
Wanneer ik het terrein oprij, de auto parkeer en hem inspecteer, hoor ik achter me een portier dichtslaan waarna de motor direct gestart wordt en de V60 Polestar met een noodgang van het terrein wegschiet.
Als ik opkijk kan ik nog net zien dat dat onze verkoper is die schichtig kijkt of ik hem gezien heb, dus ik zwaai expres nog even.
Echt treurig dat je als verkoper niet het fatsoen hebt om mij even te woord te staan, maar dat je er snel vandoor gaat. Geen goed woord voor over.
Hij zal wel liever nieuwe Volvo's verkopen, dan dat hij zeurende klanten heeft die een gebruikte Volvo kopen met mankementen. Maar daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan.
Uiteindelijk de XC70 opgehaald bij de zeer vriendelijke hoofdmonteur, die nog zijn uiterste best heeft gedaan om mij tevreden te stellen, nadat ik hem het gehele bovenstaande verhaal had verteld.
De motorstoring werd blijkbaar veroorzaakt door te veel aan motorolie die zij toegevoegd hadden, zei hij.
De Park Assist storing werd veroorzaakt door 2 st. kapotte parkeersensoren, deze zijn vervangen.
Het contactslot/module hebben ze vervangen, deze was schijnbaar ook ineens kapot.
De achterklep hebben ze opnieuw ingeleerd/ingesteld, is dus als het goed is ook verholpen.
Verder hebben ze nog diverse andere storingen verholpen vertelde hij.
Dus...........
We hebben eindelijk onze XC70 in bezit en kunnen er nu, als het goed is, van gaan genieten.
Hij moet nog wel terug voor het herstellen van een aantal punten/deukjes, maar dat is inmiddels bijzaak geworden.
Het technische gedeelte is veel belangrijker, en dat zou nu dus allemaal weer in orde moeten zijn.
Eindelijk..........
We hebben de XC70 op de oprit staan.
Het heeft voor aardig wat ergernis gezorgd, maar het is uiteindelijk met een hele grote omweg goed gekomen.
Donderdag 16-03-'17 de auto bekeken en na onderhandeling met de Volvo dealer, en overleg samen met vrouwlief natuurlijk, uiteindelijk besloten deze te kopen.
Prachtige zwarte XC70 D5, MY2008, Summum, zwart interieur, xenon, afneembare trekhaak, dakraam en noem maar op.
Eindelijk een exemplaar die zo goed als aan al onze wensen voldoet en binnen het gestelde budget past. Tevens een redelijke inruilprijs kunnen bedingen voor onze BMW 320i M touring uit 2006, en als klap op de vuurpijl bij de officiële Volvo dealer met 6 maanden garantie.
De XC70 had enkele gebruikerssporen die netjes verholpen zouden worden, en ze zouden hem technisch geheel nazien.
We konden ons geluk niet op.
Tijdens de onderhandeling voor aankoop had ik aangegeven dat onze in te ruilen BMW vóór de 24ste gekeurd moest worden, en dat we dus de Volvo graag voor die tijd in ons bezit zouden hebben. Dat was geen enkel probleem. Dat was immers pas over ander halve week.
Na een klein weekje braaf gewacht te hebben, toch maar even met de verkoper gebeld. Mij werd verteld dat we hem voor vrijdag in ontvangst konden nemen, dus vóór de keuring.
Donderdag 23-03-'17 kreeg ik telefoon van de verkoper dat ze vrijdag 24-03-'17 niet gingen redden. Het zou zaterdag de 25ste in de loop van de middag worden.
Wij gruwelijk balen natuurlijk, ik kon dus niet met onze nieuwe Volvo naar Elst voor de meeting.
Maar goed, het is niet anders dachten we, wij zijn de moeilijkste niet..............
Vervolgens krijg ik vrijdag de 24ste telefoon van de verkoper dat ze zaterdag ook niet konden redden, de spot-Repair had langer werk, werd mij verteld.
Na overleg met de verkoper uiteindelijk een afspraak gemaakt voor dinsdag 28-03-'17 om 09:30 uur in de ochtend. Erbij vermeld dat ik liever een dag langer wacht zodat alles netjes bijgewerkt wordt, dan dat ze het herstel afraffelen om de auto maar snel te kunnen leveren.
Een vervelende bijkomstigheid voor ons was dus dat we de BMW nu dus maandag ochtend zelf moesten laten keuren. De keuring was uiteraard geen probleem, alleen weer zonde van het geld.
Dinsdagochtend de 28ste om 09:30 uur bij de dealer zoals afgesproken, wij dolblij en ongeduldig.
Wat denk je..........geen verkoper. Deze was nog niet aanwezig.
Hier begon de echte ergernis, afspraak is afspraak toch.
Na een half uur wachten arriveerde hij, en na enkele verontschuldigingen vertelde hij dat onze XC70 nog niet terug was van de spot-repair. Onze XC70 was er dus niet.
Echt onvoorstelbaar, hoe kan zoiets. Onze ergernis groeide.
Na wat telefoontjes vertelde de verkoper dat de auto er nu aan kwam, en dat wij in tussen tijd beide wagens alvast over zouden kunnen schrijven. De Volvo zou er uiteraard in een top staat uit zien, zoals besproken, zei hij. Voor minder zouden ze het niet doen als Volvo dealer zijnde.
Na een half uur kwam dan eindelijk onze XC70 voorgereden.
De hersteller die de auto bracht overhandigde de sleutels aan de verkoper, en vervolgens waren ze nog wat aan het smoezen.
Vol verwachting liepen we naar buiten om te kijken naar onze nieuwe bolide, die er weer helemaal top uit zou moeten zien.
Wat denk je.......... het lijstje herstel werk was nog maar voor de helft afgewerkt. Enkele deukjes en krassen die verholpen zouden worden zaten er nog in, en een aantal lak beschadigingen waren nog niet verholpen.
Na dit te hebben besproken, en ons ongenoegen te hebben geuit, kregen we te horen dat alles z.s.m. verholpen zou worden.
Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan met onze XC70. Minder euforisch dan verwacht, maar dat is niet heel erg vreemd.
Na thuiskomst enkele boodschappen gedaan, om vervolgens van Nijmegen naar Breda te gaan rijden. Even met de auto een langer ritje maken om hem eens goed te leren kennen. Wat rijdt een XC70 D5 toch heerlijk, echt een genot om mee te rijden.
Onze BMW 320i M Touring kan er nog niet in de verste verte aan tippen.
Maar toen begon het.......
Halverwege, ter hoogte van Waalwijk, springt er ineens een melding in het dashboard tevoorschijn:
Motorsysteem Service vereist met een groot uitroepteken.
Zo snel mogelijk de auto aan de kant gezet en gebeld. De XC70 4 uur in bezit, het moet niet gekker worden.
Het probleem telefonisch uitgelegd aan de uiterst vriendelijke hoofdmonteur, en mij werd verteld dat ik verder kon rijden want de auto was niet in noodloop gesprongen, en het kon dus verder geen kwaad.
De volgende dag moest ik maar even langskomen zodat ze de storing uit zouden kunnen lezen en verhelpen.
Prima, het is niet anders.............
Onze rit hebben we zonder problemen vervolgd, op de melding na dan.
De volgende ochtend, woensdag de 29ste.
Ik stap in, start de auto en zie de melding van gisteren.............. met nog een nieuwe melding erbij:
Park Assist Service vereist
Wat krijgen we nou weer !!!
Aangezien ik een zakelijk afspraak had staan, ben ik naar kantoor gereden om wat spullen te laden.
Dit euvel moeten ze maar bekijken als ik dadelijk bij de Volvo garage ben, dacht ik.
Om de spullen te laden de achterklep geopend (elektrisch), komt de achterklep vervolgens op eigen initiatief naar beneden..........
Nog maar eens proberen dan. Ja hoor, weer komt de klep naar beneden. En nog een keer, en nog een keer.
Wat krijgen we nou weer !!!
Enkele foto's van de meldingen gemaakt, en een filmpje van de klep die naar beneden zakt en dit doorgestuurd naar de mobiel van onze verkoper, met de tekst dat hij z.s.m. contact op moet nemen met mij.
Ik ben vervolgens naar mijn afspraak gereden, wat denk je, dient het volgende probleem zich aan.
Krijg ik de sleutel niet meer uit het "sleutel gat". Ja, alleen als ik heel hard trek, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dit alles binnen 24 uur na het in ontvangst nemen van de XC70. Onvoorstelbaar!!!
Een uur later, terwijl ik nog op mijn afspraak sta, belt de verkoper dat ik de auto aan het einde van de dag maar neer moet zetten zodat ze de problemen kunnen verhelpen.
Aangezien ik om 15:00 uur een andere afspraak/vergadering had staan, en een gezin heb om te vervoeren, gaf ik aan dat ik vóór 14:00 uur een stationwagen tot mijn beschikking wou hebben.
Nou, dat mag dan ook gezegd worden, dat hebben ze netjes geregeld.
Toen ik ter plaatse aan kwam, werd er op dat moment uit de showroom een spiksplinternieuwe V60 CC D4 gereden. Dat werd dus mijn leenwagen, hahaha, eindelijk iets positiefs in mijn verhaal.
De auto had toen ik hem mee kreeg 64 km op de teller staan. Ook een keer leuk natuurlijk.
Nou, de volgende dag om 17:30 uur gaat mijn telefoon.
Of ik de V60 CC terug kon brengen want onze auto was klaar, en ze hadden mijn " leenwagen" morgenvroeg nodig.
Geen probleem.
Snel mijn eten genuttigd en de auto in naar de dealer, wat weer een half uurtje rijden is.
Wanneer ik het terrein oprij, de auto parkeer en hem inspecteer, hoor ik achter me een portier dichtslaan waarna de motor direct gestart wordt en de V60 Polestar met een noodgang van het terrein wegschiet.
Als ik opkijk kan ik nog net zien dat dat onze verkoper is die schichtig kijkt of ik hem gezien heb, dus ik zwaai expres nog even.
Echt treurig dat je als verkoper niet het fatsoen hebt om mij even te woord te staan, maar dat je er snel vandoor gaat. Geen goed woord voor over.
Hij zal wel liever nieuwe Volvo's verkopen, dan dat hij zeurende klanten heeft die een gebruikte Volvo kopen met mankementen. Maar daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan.
Uiteindelijk de XC70 opgehaald bij de zeer vriendelijke hoofdmonteur, die nog zijn uiterste best heeft gedaan om mij tevreden te stellen, nadat ik hem het gehele bovenstaande verhaal had verteld.
De motorstoring werd blijkbaar veroorzaakt door te veel aan motorolie die zij toegevoegd hadden, zei hij.
De Park Assist storing werd veroorzaakt door 2 st. kapotte parkeersensoren, deze zijn vervangen.
Het contactslot/module hebben ze vervangen, deze was schijnbaar ook ineens kapot.
De achterklep hebben ze opnieuw ingeleerd/ingesteld, is dus als het goed is ook verholpen.
Verder hebben ze nog diverse andere storingen verholpen vertelde hij.
Dus...........
We hebben eindelijk onze XC70 in bezit en kunnen er nu, als het goed is, van gaan genieten.
Hij moet nog wel terug voor het herstellen van een aantal punten/deukjes, maar dat is inmiddels bijzaak geworden.
Het technische gedeelte is veel belangrijker, en dat zou nu dus allemaal weer in orde moeten zijn.