Led-verlichting
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dat ziet er wel netjes uit 

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- JosW
- 5th Gear member
Gewoon die lampen van de link bestellen. Zijn sowieso canbus-proof.Xanox schreef: Super! Dit soort dingen maakt mij blij![]()
Ik ga diezelfde ook bestellen, blij met jouw ervaringsdeskundigheid en bereidheid die te delen![]()
Kan ik gewoon jouw link volgen en die lampjes bestellen of moet ik nog rekening houden met canbus varianten?
T.z.t. graag ook jouw foto's

ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- JosW
- 5th Gear member
JosW schreef:Gewoon die lampen van de link bestellen. Zijn sowieso canbus-proof.Xanox schreef: Super! Dit soort dingen maakt mij blij![]()
Ik ga diezelfde ook bestellen, blij met jouw ervaringsdeskundigheid en bereidheid die te delen![]()
Kan ik gewoon jouw link volgen en die lampjes bestellen of moet ik nog rekening houden met canbus varianten?
Let op, de lampen zitten in een verpakking van Horizon. Dit bedrijf laat de lampen onder licentie elders maken. Ik heb daarover email verkeer gehad met hun en het schijnt dat Philips deze lampen helemaal niet maakt maar wel de techniek (ledjes) levert. Vandaar geen Philips-verpakking. Wel Philips kwaliteit.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Xanox
- 2nd Gear member
Dat philips verhaal zal inderdaad kloppen. Veel van die kitjes maken gebruik van de philips smd's.JosW schreef: Gewoon die lampen van de link bestellen. Zijn sowieso canbus-proof.
T.z.t. graag ook jouw foto's![]()
Er zit erg veel verschil in de brandpunten en het lichtbeeld dat verschillende kits ze geven en jouw voorbeeld heeft me doen besluiten om ook die te bestellen.
Om meteen de rest ook maar aan te pakken heb ik voor de complete auto een bestelling gedaan om een hele led conversie te doen. In- en exterieur voor zover het een verbetering zou kunnen zijn.
Benieuwd wat daar uit komt en zal mijn updates posten met foto's.
I'll keep u posted!
Volvo V50 Edition II 2.4 Barents Blue-ish MY2006
Dubbele uitlaat - R Bodykit - High Performance Audio - Halfleder - Medusa 18" - Parrot Mki9200 - VolvoTech MMMI plus - Led Interieur upgrade - Led Koplampen - Dakspoiler - Sunblinds
Dubbele uitlaat - R Bodykit - High Performance Audio - Halfleder - Medusa 18" - Parrot Mki9200 - VolvoTech MMMI plus - Led Interieur upgrade - Led Koplampen - Dakspoiler - Sunblinds

- Xanox
- 2nd Gear member
Kun je me nog vertellen hoe het zit met de koelvinnen?
Passen deze gewoon met gemak? Werkt de hoogteverstelling nog e.d?
Ik zit nog een beetje te overwegen om de Hilox Set te proberen met ventilator. De enige reden daarvoor is omdat ik daarvoor makkelijker aanpassingen kan maken om dingen passend te maken.
Prijstechnisch is koelvinnen veel voordeliger en ik begreep dat die ruimschoots voldoende koelen om de lampen koel te houden.
Ik zit nog een beetje te overwegen om de Hilox Set te proberen met ventilator. De enige reden daarvoor is omdat ik daarvoor makkelijker aanpassingen kan maken om dingen passend te maken.
Prijstechnisch is koelvinnen veel voordeliger en ik begreep dat die ruimschoots voldoende koelen om de lampen koel te houden.

- Edwin
- 5th Gear member
Dat ziet er inderdaad goed uit!JosW schreef: Op verzoek dus een paar foto's.
De eerste een landweggetje. De tweede een muur. Het resultaat van deze foto is wat minder door de stoffelijke resten van Groningse vliegen. Niet dat ik daar woon maar kom er wel eensAardige lui die Groningers maar wel veel vliegen. Hoewel, volgens mijn vrouw heb ik dyscalculie. Dit vanwege het verkeerd interpreteren van snelheidsborden.
Jammer dat je geflitst hebt bij de garagedeur foto, die is wat minder duidelijk. Maar zo te zien geen verblindend lichtbeeld.
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
- JosW
- 5th Gear member
Er hoeft niets passend gemaakt te worden. Die ventilator in onnodig. Het geheel is plug en play. Koelvinnen goed spreiden, stofkap er op en klaar is Kees.Xanox schreef: Kun je me nog vertellen hoe het zit met de koelvinnen?
Bovendien geen invloed op de hoogteverstelling.
- RoaldH
- 6th Gear member
Ziet er netjes uit Jos!JosW schreef: Weet trouwens niet wat je uit de foto's kunt concluderen.
Voor mij is het voldoende dat de lichtopbrengst veel hoger is en dat ik tegenliggers er niet mee stoor.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Xanox
- 2nd Gear member
Zijn besteld!JosW schreef: Gewoon die lampen van de link bestellen. Zijn sowieso canbus-proof.
T.z.t. graag ook jouw foto's![]()
Hoe lang duurde het voor ze bij jou binnenkwamen?

- JosW
- 5th Gear member
Duurt ongeveer een week. Lang hé voor iets wat je graag nu zou willen installeren 

Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Xanox
- 2nd Gear member
Haha klopt. Maar heb ook een parrot met kabels besteld, complete led binnen verlichting vervanging die al eerder komt. Dus heb voorlopig genoeg te doenJosW schreef: Duurt ongeveer een week. Lang hé voor iets wat je graag nu zou willen installeren![]()

- tbrugman
- 2nd Gear member
Ik heb vorige week de Hilox LED lampen besteld. Die kwamen de volgende dag binnen.
Afgelopen weekend heb ik ze gemonteerd. Lichtbeeld is identiek aan het halogeen (op de muur gecontroleerd, vooraf en achteraf). Ze zijn alleen veel witter en feller. Daardoor is mijn zicht beter, maar verandert er niets voor andere weggebruikers.
Ik kreeg eerst nog een foutmelding op de CANbus, maar na contact met Hilox heb ik dat eenvoudig samen met ze kunnen oplossen.
Afgelopen weekend heb ik ze gemonteerd. Lichtbeeld is identiek aan het halogeen (op de muur gecontroleerd, vooraf en achteraf). Ze zijn alleen veel witter en feller. Daardoor is mijn zicht beter, maar verandert er niets voor andere weggebruikers.
Ik kreeg eerst nog een foutmelding op de CANbus, maar na contact met Hilox heb ik dat eenvoudig samen met ze kunnen oplossen.
Current : V60 1.6D Summum MY2014
Previous: V50 1.6D Limited MY2012 / S40 1.8 Momentum MY2007
- V52
- 2nd Gear member
Welke versie heb je? Met de koelvinnen of ventilator? Hoe heb je dat met de afdekkap gedaan?tbrugman schreef: Ik heb vorige week de Hilox LED lampen besteld. Die kwamen de volgende dag binnen.
gr.,
Stan
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
- JosW
- 5th Gear member
Met koelvinnen nul problemen. Met ventilator denk ik dat de stofkap niet meer past. Nogmaals, denk ik. By the way, rij nu 3000 kilometer met koelvinnen rond zonder ook maar één probleem. Heb gisteren ter controle de stofkap verwijderd of daar misschien sporen van overhitting zichtbaar waren. Niet dusV52 schreef:Welke versie heb je? Met de koelvinnen of ventilator? Hoe heb je dat met de afdekkap gedaan?tbrugman schreef: Ik heb vorige week de Hilox LED lampen besteld. Die kwamen de volgende dag binnen.
gr.,
Stan

- V52
- 2nd Gear member
Bedankt. Ik ga ze denk ik ook aanschaffen. Ik heb van de xenon al 1 ballast moeten vervangen en de tweede hapert nu ook af en toe.Met koelvinnen nul problemen. Met ventilator denk ik dat de stofkap niet meer past. Nogmaals, denk ik. By the way, rij nu 3000 kilometer met koelvinnen rond zonder ook maar één probleem. Heb gisteren ter controle de stofkap verwijderd of daar misschien sporen van overhitting zichtbaar waren. Niet dus![]()
Laatst gewijzigd door V52 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gerepareerd.
Reden: Quote gerepareerd.
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
- tbrugman
- 2nd Gear member
Ik heb deze: https://hilox.eu/h7-led-can-bus-kit-hilox . In sommige Volvo's moeten per lamp tweede canbus-kabels geplaatst worden, zodat je geen foutmelding meer hebt. Dat was bij toevallig mij het geval.V52 schreef:Welke versie heb je? Met de koelvinnen of ventilator? Hoe heb je dat met de afdekkap gedaan?
De koelvinnen heb ik uitgespreid en omgebogen, waardoor de stofkap er weer gewoon op past. Zie ook de review in de blog op hilox.eu (niet van mij maar van een andere V50-rijder) en youtube filmpjes over de installatie
Current : V60 1.6D Summum MY2014
- Xanox
- 2nd Gear member
Ik heb gister degene die JosW in zijn V70 heeft zitten in mijn V50 MY2006 gezet. Past allemaal zonder problemen en ook geen storingen verder.
Link
Bovendien had ik deze met de 20% zomerkorting voor amper 100 euro thuis, duurde iets minder dan een week voor ze bij mij aan kwamen.
Daarnaast was ik al bezig om mn hele interieur en wat exterieur lampjes te vervangen voor LED, met wat vallen en opstaan, maar ik kan in elk geval aangeven dat de volgende lampjes er perfect bij passen als stadslicht zijnde:
Link
Uit het kader van: Wat gij niet wilt dat u geschied.... en om het echt zeker te weten heb ik mijn vriendin in de auto laten rijden en nagenoeg elke situatie nagebootst terwijl ik haar tegemoed reed in haar auto en het lichtbeeld is absoluut niet storend.
Link
Bovendien had ik deze met de 20% zomerkorting voor amper 100 euro thuis, duurde iets minder dan een week voor ze bij mij aan kwamen.
Daarnaast was ik al bezig om mn hele interieur en wat exterieur lampjes te vervangen voor LED, met wat vallen en opstaan, maar ik kan in elk geval aangeven dat de volgende lampjes er perfect bij passen als stadslicht zijnde:
Link
Uit het kader van: Wat gij niet wilt dat u geschied.... en om het echt zeker te weten heb ik mijn vriendin in de auto laten rijden en nagenoeg elke situatie nagebootst terwijl ik haar tegemoed reed in haar auto en het lichtbeeld is absoluut niet storend.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Xanox op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

- Edwin
- 5th Gear member
Ziet er mooi uit.
Ik heb ook even gekeken, maar heb te weinig ruimte in de lamp zelf.
Volgens de site van Hilox heeft de lamp 45mm ruimte nodig naar achteren en dat is er bij de V70 niet, wil je de afdekdop ook weer monteren...
gr. Edwin.
Ik heb ook even gekeken, maar heb te weinig ruimte in de lamp zelf.
Volgens de site van Hilox heeft de lamp 45mm ruimte nodig naar achteren en dat is er bij de V70 niet, wil je de afdekdop ook weer monteren...
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5