Pagina 3 van 48
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 14.06.2017 - 23:43
door lint
Had ik even gemist maar een hele mooie V90 uitgezocht en heel leuk dat je toch Volvo mag blijven rijden.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 26.06.2017 - 09:06
door Bart
We gaan het hier allemaal volgen, mooi Han! Geniet van de voorpret!
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 26.06.2017 - 20:30
door jalex_h
Toch nog even peuteren. Weet je zeker dat je geen stuurflippers wilt voor de GT? Ik heb ze wel en met de caravan heb ik er heel veel plezier van.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 26.06.2017 - 22:05
door jrkalf
Wat voel ik me dan een ouwe lul als ik zeg: waarom is dat nodig dan? Die wagen kan het prima alleen af met Pilot Assist en heeft geen bemoeizuchtige berijder nodig.
Ik ben benieuwd hoe lang flippers echt een meerwaarde hebben in een automaatbak.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 26.06.2017 - 22:22
door jalex_h
De gt en caravan zijn geen vrienden. Hij schakelt te ver op waardoor de motor voelbaar te weinig toeren (tot minder dan 1400) maakt. Zelfs als het licht omhoog gaat, schakelt hij, ondanks dat de snelheid terug loopt, nog niet terug maar probeert hij met gas geven tevergeefs op snelheid te blijven. Op de cc weer terug naar de vooraf ingestelde snelheid? Zelfde verhaal en duurt dus een eeuwigheid. De bak vast zetten in 7 of 6 (heuvelachtig terrein) werkt veel beter. En dalen op de automaat moet je sowieso nooit doen. Hele oude caravanwijsheid: omlaag in dezelfde versnelling als omhoog. Geldt ook voor een automaat.
Lasr but not least:: met de hand schakelen spaart je moppelomvormer.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 26.06.2017 - 22:54
door Mart van der Steeg
Hans oet Twent schreef:
Thijs schreef:
Mooi dan weer Han!! Wanneer is de verwachting dat je er zal gaan sturen?
Ergens in 11-2017
tsjonge, wat gaat de tijd hard, toen ik je V70 zag was hij nog net nieuw.
En ik rij nog steeds in de S60...
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 26.06.2017 - 23:00
door Walter
Wat voegen die knopjes (meer zijn de flippers niet...) toe ten opzichte van het zelf schakelen met de pook?
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 26.06.2017 - 23:03
door lint
Dat je de handen niet van het stuur hoeft te halen kan makkelijk zijn.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 26.06.2017 - 23:08
door Hans oet Twent
jalex_h schreef:
De gt en caravan zijn geen vrienden. Hij schakelt te ver op waardoor de motor voelbaar te weinig toeren (tot minder dan 1400) maakt. Zelfs als het licht omhoog gaat, schakelt hij, ondanks dat de snelheid terug loopt, nog niet terug maar probeert hij met gas geven tevergeefs op snelheid te blijven. Op de cc weer terug naar de vooraf ingestelde snelheid? Zelfde verhaal en duurt dus een eeuwigheid. De bak vast zetten in 7 of 6 (heuvelachtig terrein) werkt veel beter. En dalen op de automaat moet je sowieso nooit doen. Hele oude caravanwijsheid: omlaag in dezelfde versnelling als omhoog. Geldt ook voor een automaat.
Lasr but not least:: met de hand schakelen spaart je moppelomvormer.
Ik heb de D5 GT destijds met caravan handmatig geschakeld. Dat ging buitengewoon goed. Oostenrijk en Zweden gedaan. Ging Top!
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 27.06.2017 - 07:05
door Millimetervreter.
Ook ik dit volledig gemist...sorry Han!
Van harte met deze fraaie V90!!
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 27.06.2017 - 09:48
door Fulaks
Ik gebruik de flippers weinig, maar in de bergen is het een meerwaarde, zowel in stijgen als dalen. Maar goed, het kan ook met de pook...
Ook wanneer je een inhaalmanoeuvre plant, en je de kick-down niet twee versnellingen ineens wil laten terugschakelen, dan kan je op het moment dat je je manoeuvre inzet, snel één versnellinkje naar beneden schakelen (je kan dat ook door correct doseren van het gaspedaal natuurlijk). Maar toch wel prettig om te hebben, en het is geen dure optie. Ik vind de alu flippertjes ook gewoon mooi uitgevoerd, een tactiel plezier(tje) om ze af en toe eens te bedienen.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 27.06.2017 - 10:39
door Hans oet Twent
Fulaks schreef:
Ik gebruik de flippers weinig, maar in de bergen is het een meerwaarde, zowel in stijgen als dalen. Maar goed, het kan ook met de pook...
Ook wanneer je een inhaalmanoeuvre plant, en je de kick-down niet twee versnellingen ineens wil laten terugschakelen, dan kan je op het moment dat je je manoeuvre inzet, snel één versnellinkje naar beneden schakelen (je kan dat ook door correct doseren van het gaspedaal natuurlijk). Maar toch wel prettig om te hebben, en het is geen dure optie. Ik vind de alu flippertjes ook gewoon mooi uitgevoerd, een tactiel plezier(tje) om ze af en toe eens te bedienen.
Klopt wat je zegt. Echter er zijn grenzen. Ik heb hier een optie erbij op daar een optie erbij op en al met al tikt eea lekker door. Onbewust heb ik nu al vraagtekens staan bij de automaat bak. Liefst rij ik gewoon handgeschakeld zeker met de lange afstanden die ik maak met de wat hogere snelheden. Maar in het huidige verkeer geeft de automaat mij wellicht wat meer rust. Met de D5 kon ik de bak met het doseren van het gaspedaal een beetje beïnvloeden en laten schakelen wanneer ik dat wil. We wachten maar af of en hoe het met de nieuwe zal gaan.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 27.06.2017 - 11:56
door jrkalf
Met 8 versnellingen zal dat wellicht nog een precies klusje blijken. Bij een klein beetje optrekken merk ik dat de bak al snel 2 versnellingen op of neer gaat. Dus dat wordt dan flink doseren.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 27.06.2017 - 13:09
door lint
Oefening baart kunst, dat met de hand schakelen gaat zeker lukken.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 27.06.2017 - 21:29
door Msuidgeest
Dat ding staat er nog niet eens en nu al bijna 2 pagina's vol met ... Ja, met wat eigenlijk? Voornamelijk "lekkere vooruitzichten".
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 27.06.2017 - 21:36
door Hans oet Twent
Msuidgeest schreef:
Dat ding staat er nog niet eens en nu al bijna 2 pagina's vol met ... Ja, met wat eigenlijk? Voornamelijk "lekkere vooruitzichten".
Dom zeuren, en virtueel banden skuppem. Prachtig toch?
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 27.06.2017 - 22:07
door lint
De gedeelde voorpret is altijd erg vermakelijk voor auto gekke mannen.
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 28.06.2017 - 05:46
door jalex_h
Hans oet Twent schreef:Klopt wat je zegt. Echter er zijn grenzen. Ik heb hier een optie erbij op daar een optie erbij op en al met al tikt eea lekker door.
Dat is helemaal waar, ergens stopt het.
Hans oet Twent schreef:Onbewust heb ik nu al vraagtekens staan bij de automaat bak. Liefst rij ik gewoon handgeschakeld zeker met de lange afstanden die ik maak met de wat hogere snelheden. Maar in het huidige verkeer geeft de automaat mij wellicht wat meer rust. Met de D5 kon ik de bak met het doseren van het gaspedaal een beetje beïnvloeden en laten schakelen wanneer ik dat wil. We wachten maar af of en hoe het met de nieuwe zal gaan.
Niet twijfelen, die GT8 rijdt super, ook op hoge snelheden. En zeker in de stand S.
lint schreef:De gedeelde voorpret is altijd erg vermakelijk voor auto gekke mannen.
De spijker op zijn kop

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 28.06.2017 - 07:48
door Walter
Die GT ga je echt geen spijt van krijgen!
Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente
Geplaatst: 09.08.2017 - 19:58
door Hans oet Twent
Januari 2018 is nu de planning.....