All season banden zijn een lastig compromis. Alleen de A-merken krijgen dat redelijk voor elkaar.
De meeste hebben een ontwerp zoals winterbanden met lamellen die geschikt zijn gemaakt voor zomer gebruik met als nadeel een lange remweg op droog.
Michelin heeft dat goed opgelost met de CrossClimate, door juist een zomerband zonder lamellen geschikt te maken voor wintergebruik.
Ze bevallen erg goed op onze mini cooper. Wegrijden op sneeuw gaat net zo goed als met de V70 op winterbanden.
De Vredestein zit er een beetje tussenin. Niet super op droog, niet super op sneeuw, maar overal redelijk. Mijn vader heeft die op zijn V70 uit 2005.
Hij is er erg tevreden mee. Ik moet zeggen, comfortabeler dan de Michelin PS3 die er eerst op zaten. Heb de slipgrens niet opgezocht, dus over wegligging kan ik je niet veel melden. Voelt wel goed aan.
Na 40000 km gaat hij voor-achter wisselen, zodat ze naar verwachting nog eens 40000km mee kunnen
Moet je natuurlijk wel als een 75-jarige rijden om dat voor elkaar te krijgen
Met Maxxis of andere goedkope rommel krijg je een drama.
In deze test is de Maxxis all Season laatste:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
en in deze komen ze er op het eerste gezicht nog redelijk vanaf met een vierde plek:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
Maar als je verder leest zijn ze laatste op een nat wegdek. En laat het nou vaker nat zijn dan sneeuwen
All-season banden op een V70
- Tsjemp
- 3rd Gear member
Interessant die testen, maar wat is nou precies het verschil? De ene test 4e en de andere laatste. Nokian komt wel consequent als eerste uit deze testen.
De achterblijvende resultaten op nat wegdek is natuurlijk wel een ding. Aangezien het vaker nat is dan sneeuw.
NB. Is Nokian een A-merk?
De achterblijvende resultaten op nat wegdek is natuurlijk wel een ding. Aangezien het vaker nat is dan sneeuw.
NB. Is Nokian een A-merk?
Laatst gewijzigd door Tsjemp op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
-
- Starter
Sinds kort levert ook Continental een all-season band. Lijkt kwa profiel erg op de cross climate van Michelin. Nog geen testen van te vinden helaas.
Maar ik heb vorige maand de proef op de som genomen en de V70 op de Continental All-Season contact laten zetten (205/55/16). Tot op heden bevallen ze kwa geluid etc prima als zomerband. Ik merk geen wezenlijk verschil met de Sportrac 5 van Vredestein die er onder zaten, hooguit dat ze ietsje stiller zijn.
Voor de winter uiteraard nog geen ervaring. Maar ik kan mij zo voorstellen dat Continental als a-merk een paar jaar het kunstje heeft afgekeken bij Michelin en ze dus een vergelijkbare band op de markt gezet hebben. De profielstructuur lijkt erg gelijk.
Op mijn vorige auto jaren gereden op Goodyear Vector 4seasons. Die lijken kwa profiel meer op een winterband. Bevielen goed en had in de wintersport sneeuw niet het gevoel dat ik heel veel minder tractie had dan de auto's met 'echte' winterbanden. Tenslotte presteren lang niet alle winterbanden goed tenslotte, daar zitten ook heel wat mindere banden bij. Maar uiteraard ben ik geen tester die de auto naast een zelfde op echte winter/zomer banden heeft geprobeerd
Levensduur op de aangedreven as ca. 50K kilometers (3.5mm profiel bij wissel, daaronder absoluut niet meer geschikt als 'winterband' naar mijn mening) met een rustige rijstijl.
Maar ik heb vorige maand de proef op de som genomen en de V70 op de Continental All-Season contact laten zetten (205/55/16). Tot op heden bevallen ze kwa geluid etc prima als zomerband. Ik merk geen wezenlijk verschil met de Sportrac 5 van Vredestein die er onder zaten, hooguit dat ze ietsje stiller zijn.
Voor de winter uiteraard nog geen ervaring. Maar ik kan mij zo voorstellen dat Continental als a-merk een paar jaar het kunstje heeft afgekeken bij Michelin en ze dus een vergelijkbare band op de markt gezet hebben. De profielstructuur lijkt erg gelijk.
Op mijn vorige auto jaren gereden op Goodyear Vector 4seasons. Die lijken kwa profiel meer op een winterband. Bevielen goed en had in de wintersport sneeuw niet het gevoel dat ik heel veel minder tractie had dan de auto's met 'echte' winterbanden. Tenslotte presteren lang niet alle winterbanden goed tenslotte, daar zitten ook heel wat mindere banden bij. Maar uiteraard ben ik geen tester die de auto naast een zelfde op echte winter/zomer banden heeft geprobeerd

Levensduur op de aangedreven as ca. 50K kilometers (3.5mm profiel bij wissel, daaronder absoluut niet meer geschikt als 'winterband' naar mijn mening) met een rustige rijstijl.
Laatst gewijzigd door scenic20 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tsjemp
- 3rd Gear member
Het probleem met die testen is dat ze allemaal iets anders zeggen.
http://banden.autoweek.nl/bandentests/a ... test-2016/
Nokian hier op de 6e plaats na Hankook, toch echt een B-merk
Een kleine toelichting bij mijn vraag.
Ik rijd al jaren in de zomer op Michelin en in de winter op Vredestein banden.
De winterbanden bevallen mij veel beter dan de zomerbanden. Op 2 verschillende auto's en 2 verschillende typen Michelin.
Ik heb nu 4 gecupte Michelin banden onder mn auto. Het geluid op lage snelheid is niet om aan te horen.
Zelfs de banden die altijd voor hebben gezeten zijn gecupt! Ik denk dat het rubber van de Michelin zomerbanden veel te hard is.
Ik pomp wel altijd mn banden hard op, maar nooit harder dan vvorgeschreven.
Bij nieuwe banden zal ik mijn auto laten uitlijnen, misschien helpt dit tegen cuppen.
http://banden.autoweek.nl/bandentests/a ... test-2016/
Nokian hier op de 6e plaats na Hankook, toch echt een B-merk
Een kleine toelichting bij mijn vraag.
Ik rijd al jaren in de zomer op Michelin en in de winter op Vredestein banden.
De winterbanden bevallen mij veel beter dan de zomerbanden. Op 2 verschillende auto's en 2 verschillende typen Michelin.
Ik heb nu 4 gecupte Michelin banden onder mn auto. Het geluid op lage snelheid is niet om aan te horen.
Zelfs de banden die altijd voor hebben gezeten zijn gecupt! Ik denk dat het rubber van de Michelin zomerbanden veel te hard is.
Bij nieuwe banden zal ik mijn auto laten uitlijnen, misschien helpt dit tegen cuppen.
Laatst gewijzigd door Tsjemp op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
- diesel01
- Geartronic member
Ik heb van horen zeggen dat de Fabriek net over de grens met Rusland staat en dat daarmee ook de producteigenschap of eigenlijk meer de kwaliteit minder is geworden.OGA244 schreef: Nokian is wel het best verkochte merk in scandinavie, daar is het zondermeer n A merk
Banden met productie fouten en onrond.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- jereng
- 2nd Gear member
Nu twee jaar ervaring met all-seasons. Michelin onder de D5, Vredestein onder de D4. Ik rij 35-40k per jaar. Merk geen verschil met voorheen toen ik zomer- en winterbanden had. Behalve dat het mij 2 ritten naar de garage per jaar scheelt en toch wel een paar euro's aan opslag en wisselkosten. En de voor mij belangrijkste reden; ik vind mijn velgen veel te mooi om in te ruilen voor andere wielen
(had voorheen een set lichtmetaal voor de winter, maar toch niet zo mooi) Daarnaast sneeuwt het nauwelijks in Nederland en moet je altijd je snelheid aanpassen aan de omstandigheden. En die week wintersport is geen probleem, je hebt ook nog sneeuwkettingen. Ik zou het wel weten.

V70 D4 181pk AUT8 2016
V70 D5 Edition Sport 185pk GT6 2006
V70 D5 163pk GT5 2003
740 Estate Turbo Intercooler AUT
245 GLE Estate AUT
V70 D5 Edition Sport 185pk GT6 2006
V70 D5 163pk GT5 2003
740 Estate Turbo Intercooler AUT
245 GLE Estate AUT
- trondheim
- 2nd Gear member
ik heb zelf CrossClimate's. Prima band, geen gezeur met bandenwissels. Als er echt dikke sneeuw ligt in het buitenland moet je toch aan de sneeuwkettingen. Ben het met V480-S60 eens: Beetje overkill in een kikkerlandje als Nederland. Om een idee te krijgen:
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Het filmpje laat zien dat er met die crossclimates weinig mis is. Gelukkig zijn ze er ook in 235/65/17 ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Net zo als Volvo 100% Chinees is?OGA244 schreef:JosW schreef:Indiaas.OGA244 schreef: Vredestein is 100 % russisch…was 100% russisch
Volgens mij zit de R&D en productie (deels) van Vredestein nog steeds in Enschede.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- JosW
- 5th Gear member
Marcnij schreef:Net zo als Volvo 100% Chinees is?OGA244 schreef:JosW schreef: Indiaas.was 100% russisch
Volgens mij zit de R&D en productie (deels) van Vredestein nog steeds in Enschede.
Vermoeiend. De eigenaar is Indiaas, de productie is met name in Enschede inderdaad. Het fenomeen dat bedrijven in Nederland soms een buitenlandse eigenaar hebben is tot sommigen blijkbaar niet doorgedrongen. Is trouwens volstrekt off-topic.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Fredhead
- Geartronic member
Nog wel groter ook.Msuidgeest schreef: Het filmpje laat zien dat er met die crossclimates weinig mis is. Gelukkig zijn ze er ook in 235/65/17 ...
Mijn vriendin komt ermee op behoorlijk afgelegen plekken en ook in de winter kan ze daar met deze banden gewoon prima komen.
Ik was vooraf ook skeptisch over deze banden, maar mijn oordeel is echt 100% naar de positieve kant gegaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- JosW
- 5th Gear member
Ik snap dat je je vriendin wilt pleasen maar het wintersportoort waar ik kom met een stijgingspercentage van 25% gaat je echt niet lukken met all-seasons. Twee jaar gelden zelfs de kettingen moeten gebruiken, dat na 10 jaar zonder.fredhead schreef:Nog wel groter ook.Msuidgeest schreef: Het filmpje laat zien dat er met die crossclimates weinig mis is. Gelukkig zijn ze er ook in 235/65/17 ...
Mijn vriendin komt ermee op behoorlijk afgelegen plekken en ook in de winter kan ze daar met deze banden gewoon prima komen.
Ik was vooraf ook skeptisch over deze banden, maar mijn oordeel is echt 100% naar de positieve kant gegaan.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
-
- 3rd Gear member
Ik zit aan de vredestein quatrac 5 te denken 245-40-18
Zag laatst een v70 r design met die banden staan
Helaas was de eigenaar er niet bij om even een review te vragen
Zag laatst een v70 r design met die banden staan

Helaas was de eigenaar er niet bij om even een review te vragen

- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ik heb ooit een Vredestein All-Season onder een Renault Laguna gehad. Wel met het Bergje en sneeuwvlokje er op. Ik heb met een setje 60.000km gereden. En het is me totaal niet tegengevallen. Op de 108 zitten ook All-Seasons. En dat bevalt ook helemaal prima. Stel dat je niet al te veel rijdt en het af kan met ca 20000km per jaar en gewoon normaal rijdt zonder extremen, denk ik dat het een prima keus is om of alleen Winterbanden te gaan rijden of op All-Seasons.Tsjemp schreef: Ik moet nieuwe banden. Nieuwe zomerbanden en nieuwe winterbanden.
Wie heeft er ervaring met all-season banden onder een V70?
Ik heb goede ervaringen met Maxxis en qua geluid minder goede met Vredestein onder kleine autootjes.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die met all-season banden rijden en wat de voor- en nadelen zijn.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- PGV90
- 6th Gear member
Mijn XC 70 staat 'fabrieks-af' op de Pirelli Scorpion All Season banden,
op zich een prima band, met een M+S logo, maar niet het bergje met sneeuwvlok logo - wat volgens mij het enige 'echte' logo is.
Ik heb daarom winterbanden, vanwege wintersport (Michelin Pilot Alpin).
Als de Pirelli's opgereden zijn vervang ik die voor een zomerband - waarschijnlijk ook Michelin.
Zoals hierboven geschreven, de meeste All seasons blijven een compromis, waarbij het wat mij betreft loont om dus aparte zomer en winter banden te hebben.
De overweging zou kunnen zijn:
- bij veel kilometers
- bij ritten in de winter naar Alpen of Scandinavie.
Als je in NL blijft dan zou een All season prima voldoen.
Met de Michelin Cross climate heb ik zelf geen ervaring maar begreep dat dat de enige All season is die wel heet volwaardige winterband logo (berg met sneeuwvlok) heeft.
op zich een prima band, met een M+S logo, maar niet het bergje met sneeuwvlok logo - wat volgens mij het enige 'echte' logo is.
Ik heb daarom winterbanden, vanwege wintersport (Michelin Pilot Alpin).
Als de Pirelli's opgereden zijn vervang ik die voor een zomerband - waarschijnlijk ook Michelin.
Zoals hierboven geschreven, de meeste All seasons blijven een compromis, waarbij het wat mij betreft loont om dus aparte zomer en winter banden te hebben.
De overweging zou kunnen zijn:
- bij veel kilometers
- bij ritten in de winter naar Alpen of Scandinavie.
Als je in NL blijft dan zou een All season prima voldoen.
Met de Michelin Cross climate heb ik zelf geen ervaring maar begreep dat dat de enige All season is die wel heet volwaardige winterband logo (berg met sneeuwvlok) heeft.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
- PGV90
- 6th Gear member
Probeer eens je banden regelmatig (1x per jaar) kruislings te wisselen, LV naar RA, etc.Tsjemp schreef: Ik heb nu 4 gecupte Michelin banden onder mn auto. Het geluid op lage snelheid is niet om aan te horen.
Daarmee krijg je gelijkmatige slijtage.
Van XC70 naar V90 CC