Ik ben nog niet zo thuis in de wereld van Volvo.
Maar bij de Volkwagen diesels zat er een tandempomp op de kop, hier ging de brandstof door heen en de olie.
Wat hier nog wel eens gebeurde, dat deze begon te lekken. Of je kreeg diesel bij de olie gevolg dat de boel in de soep draaide omdat het te schraal werd.
Of het gebeurde dat de olie uit het blok werd gezogen en je dus iedere 1000km kon bijvullen.
Misschien dat Volvo ook zo'n vergelijkbaar systeem heeft, maar dat weet ik dus niet.
Volvo V60 D4 MY2014
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 12.03.2018 - 09:17
Kleine update:
Inmiddels is mijn EGR unit vervangen, tevens heeft de auto een beurt gehad en zit er weer 0W20 van de Volvo garage in mijn auto. Het verbruik loopt nu op van 1l per 1200 km.
Weer contact met de garage gehad. Volvo geeft aan dat er een tollerantie geld voor olie verbruik van 0,5 l per 1000km.
Nu stelt garage voor om er een ander Motorblok in te zetten.
iemand nog tips?
gr ROy
Inmiddels is mijn EGR unit vervangen, tevens heeft de auto een beurt gehad en zit er weer 0W20 van de Volvo garage in mijn auto. Het verbruik loopt nu op van 1l per 1200 km.
Weer contact met de garage gehad. Volvo geeft aan dat er een tollerantie geld voor olie verbruik van 0,5 l per 1000km.
Nu stelt garage voor om er een ander Motorblok in te zetten.
iemand nog tips?
gr ROy
Laatst gewijzigd door Roy van Weert op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D4 2014
- Speedyace
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21
Zo! dat is nog al wat. Ik heb er nu ruim 4000km met de V60 D4 gereden en hij staat nog keurig op max. (dit geeft het scherm aan, want er zit geen pijlstok meer in dus zelf checken gaat even niet)
@Roy, heeft die van jou niet het zelfde probleem waar VW mee kampt. En dat is dat de olieschraapveer te dun is en volloopt met vuil.
Door middel van een zuiger update met grotere schraapveren is het probleem verholpen..(bij VW dan)
Lees dit stukje maar even.
Bron
@Roy, heeft die van jou niet het zelfde probleem waar VW mee kampt. En dat is dat de olieschraapveer te dun is en volloopt met vuil.
Door middel van een zuiger update met grotere schraapveren is het probleem verholpen..(bij VW dan)
Lees dit stukje maar even.
Bron
Laatst gewijzigd door Speedyace op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
Exit, Volvo V60 D4
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik vond 1L per 5000KM bij een bejaarde T5 al veel.
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Ik srak gisteren iemand hetzelfde probleem/verbruik met zijn D4 heeft gehad. Daar zijn beide turbo’s vervangen en inmiddels heeft hij ruim 3500 km gereden zonder bij te hoeven vullen.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Speedyace
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik mij weinig aantrek van de schakelindicator op het dashboard. Ik haal de auto (als deze warm is) toch wel door tot de 2.300/2.800 rpm tot de volgende versnelling ipv de 1.700rpm volgens indicator.
Het nieuwe rijden is allemaal prachtig, maar de motoren slippen allemaal erg dicht.
Het nieuwe rijden is allemaal prachtig, maar de motoren slippen allemaal erg dicht.
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
Exit, Volvo V60 D4