Canbus Functie Extender (CFE en CFE Plus) van VolvoTech.EU

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Recente update (versie 1.162);

Wijzigingen sinds laatste release:
Fix : mogelijke situatie waar een knipperlicht niet meer knipperde maar bleef branden
Fix : spiegels inklap functie

Functie : Talen DIM Info, NL, DE, PL, NO
Functie : P3 MY 2007-2011 support toegevoegd (S80, V70/XC70)
Functie : P2 MY 2001-2004 support toegevoegd (S80, V70/XC70, S60, XC90) uitzonder MY2002, wordt nog aan gewerkt!
Functie : P2 MY 2011-2012 support toegevoegd (XC90)

*P3 : belangrijke nieuwe toepassing van de CFE Plus;
Aansluiten en aansturen van video-bronnen DIRECT aan het RTI scherm nu mogelijk!
(Dus geen aparte achteruit rijd camera set meer nodig, CFE-Plus er in, camera('s) aansluiten en go!)
Laatst gewijzigd door VolvoTech op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
JasperT
2nd Gear member

Hoi, vraagje. Ik overweeg om een imiv classic en een cfe te kopen voor kerst.
Nu zie ik net de cfe+ en er is 1 ding wat mij opvalt. Ik rijd zeer vaak met cruise control en vind het dus wel makkelijk als die zelf inschakelt.

Bij de niet plus versie staat dat dit kan op een V70 van 2007 (model 2004-2007) maar bij de plus is dit de enige optie die er niet op zit?
Set cruise control to standy after engine start
Jelmer de Jong
6th Gear member

VolvoTech schreef: Recente update (versie 1.162);
Aansluiten en aansturen van video-bronnen DIRECT aan het RTI scherm nu mogelijk!
(Dus geen aparte achteruit rijd camera set meer nodig, CFE-Plus er in, camera('s) aansluiten en go!)
Doe dat eens bij P3 2014+ O-)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

JasperT schreef: Hoi, vraagje. Ik overweeg om een imiv classic en een cfe te kopen voor kerst.
Nu zie ik net de cfe+ en er is 1 ding wat mij opvalt. Ik rijd zeer vaak met cruise control en vind het dus wel makkelijk als die zelf inschakelt.

Bij de niet plus versie staat dat dit kan op een V70 van 2007 (model 2004-2007) maar bij de plus is dit de enige optie die er niet op zit?
Cruise : vereist werk, kan ook niet bij de gewone cfe. (En gaat daar ook zeker niet kunnen).
Forum aanbieding : zolang alstie werkt...
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Jelmer de Jong schreef:
VolvoTech schreef: Recente update (versie 1.162);
Doe dat eens bij P3 2014+ O-)
Maak maar afspraak dan gaan we kijken.
www.volvotech.eu

JasperT
2nd Gear member

VolvoTech schreef:
JasperT schreef: Hoi, vraagje. Ik overweeg om een imiv classic en een cfe te kopen voor kerst.

Cruise : vereist werk, kan ook niet bij de gewone cfe. (En gaat daar ook zeker niet kunnen).
Forum aanbieding : zolang alstie werkt...
Oké omdat het namelijk wel in deze pdf stond voor de niet Le versie.
http://www.belectronics.eu/downloads/ma ... -1.162.pdf
Jelmer de Jong
6th Gear member

VolvoTech schreef:
Maak maar afspraak dan gaan we kijken.
Gedaan. We gaan zien waar het schip strandt.
Sander02
4th Gear member

Die rechtsreekse camera support is technisch niet mogelijk voor 2004 model of wordt er nog aan gewerkt?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Sander02 schreef: Die rechtsreekse camera support is technisch niet mogelijk voor 2004 model of wordt er nog aan gewerkt?
Nee dat gaat niet, maar daar is de iMIV voor!
www.volvotech.eu

JasperT
2nd Gear member

Nou net een CFE Plus besteld. Moet zeggen dat ze bij Volvotech erg snel zijn. Exact een kwartier later kreeg ik een bericht van postnl met de verzendcode.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

ja rappe jongens daar ;-)

Maar dus liever volgende week maandag versturen begrijp ik?
;-)
www.volvotech.eu

JasperT
2nd Gear member

Ach het is voor kerst,.. Maar ben blij dat het zo snel geregeld is.

Wilde de korting gewoon niet missen, mag dan wel volvo rijden maar blijf een Hollander ;)
JasperT
2nd Gear member

arnoud schreef: Ik heb 'm uiteindelijk sinds vanmiddag ook geinstalleerd (als tester).

Afbeelding

De 'oude' CFE er uit en de CFE+ er in.

Omdat de ODB2 poort in de MY2001-2004 modellen niet geschikt is om de CFE direct op aan te sluiten komt er wel het één en ander bij kijken. Je zult op de bestaande kabelboom op verschillende plekken in de auto (achter de radio en links onder het dashboard) zowel de high-speed CAN als de low-speed CAN bus moeten aansluiten, naast de stroomvoorziening.

Afbeelding

Ja, inderdaad, als je zelf niet super handig bent of leuk vindt om te doen zou ik aanraden dit uitbesteden aan een handige kennis, want er moet wel met een striptang in de bestaande kabelboom geklust worden.

Maar na de noeste arbeid hebben we beeld!

Afbeelding

Helaas is op mijn in januari 2001 gebouwde S60 geen olietemperatuur sensor aanwezig, dus die is dan ook niet uit te lezen. Wel zichtbaar is:

OT = olie temperatuur
BP = turbodruk (in bar)
G = huidige versnelling (moet voor mijn 2001 S60 nog gefixt worden)
CT = koelvloeistof temperatuur
TT = automaat olie temperatuur
S = huidige snelheid
Hier op mijn 2007 V70 ook geet OT en G
Tevens zegt de inlaat temperatuur -75, Zo koud is het nu ook weer niet.

Enige echte nadeel wat ik zo zie is dat het klepje van de OBD stekker niet meer dicht gaat als de CFE er in zit. (Nu kom ik met mijn voet tegen het klepje aan zeg maar.)
Zal eens kijken of dit anders kan of wellicht het klepje er af en een aangepaste zien te maken met de 3D printer.
Laatst gewijzigd door JasperT op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

JasperT schreef:
arnoud schreef: Ik heb 'm uiteindelijk sinds vanmiddag ook geinstalleerd (als tester).

Afbeelding

De 'oude' CFE er uit en de CFE+ er in.

Omdat de ODB2 poort in de MY2001-2004 modellen niet geschikt is om de CFE direct op aan te sluiten komt er wel het één en ander bij kijken. Je zult op de bestaande kabelboom op verschillende plekken in de auto (achter de radio en links onder het dashboard) zowel de high-speed CAN als de low-speed CAN bus moeten aansluiten, naast de stroomvoorziening.

Afbeelding

Ja, inderdaad, als je zelf niet super handig bent of leuk vindt om te doen zou ik aanraden dit uitbesteden aan een handige kennis, want er moet wel met een striptang in de bestaande kabelboom geklust worden.

Maar na de noeste arbeid hebben we beeld!

Afbeelding

Helaas is op mijn in januari 2001 gebouwde S60 geen olietemperatuur sensor aanwezig, dus die is dan ook niet uit te lezen. Wel zichtbaar is:

OT = olie temperatuur
BP = turbodruk (in bar)
G = huidige versnelling (moet voor mijn 2001 S60 nog gefixt worden)
CT = koelvloeistof temperatuur
TT = automaat olie temperatuur
S = huidige snelheid
Hier op mijn 2007 V70 ook geet OT en G
Tevens zegt de inlaat temperatuur -75, Zo koud is het nu ook weer niet.

Enige echte nadeel wat ik zo zie is dat het klepje van de OBD stekker niet meer dicht gaat als de CFE er in zit. (Nu kom ik met mijn voet tegen het klepje aan zeg maar.)
Zal eens kijken of dit anders kan of wellicht het klepje er af en een aangepaste zien te maken met de 3D printer.
Met wat voor motor is je auto uitgerust?

Klepje : niet nodig, even 2 torxjes een beetje lossen waarmee de OBD stekker vastzit , stekker iets naar achteren schuiven/kantelen en het klepje laat zich alsnog sluiten!
www.volvotech.eu

JasperT
2nd Gear member

Oké top, dat scheelt.
Ik heb een 2.4 170PK motor.
Handgeschakeld, wellicht dat dit de reden is voor geen versnellingen?
Laatst gewijzigd door JasperT op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Handgeschakeld : helaas , de auto weet niet in welke versnelling de bak staat. We kunnen het dan ook nergens uithalen.
2.4 van 2007: weet ik even niet zeker, oudere modellen (tot en met 2004) hadden nagenoeg geen sensoren in relatie tot de motor olie, tenzij het een turbo is dan is de kans groter. Vanaf 2006 heb ik daar dingen zien veranderen.
Zou de auto een x moeten zien om te bepalen of er wel of geen sensor beschikbaar is.
www.volvotech.eu

VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

JasperT schreef: Oké top, dat scheelt.
Ik heb een 2.4 170PK motor.
Handgeschakeld, wellicht dat dit de reden is voor geen versnellingen?
Ik zie dat je Volvo niet heel erg ver van Schiedam woont.
Zie je kans volgende week een x langs te komen?
www.volvotech.eu

JasperT
2nd Gear member

Ja moet wel lukken, denk dat ik dan ook gelijk de imiv classic kan kopen. Neem wel even contact op.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Gezocht voor woensdag 6 december, in Schiedam:

S60/V70/XC70 of S80 van MY 2002
XC60 met navi 2009-2011 (evt electrisch bedienbare klep, maar niet noodzakelijk)
V70/XC70 2007-2011 met electrisch bedienbare klep
XC90 2013-2014

Heb je nog geen CFE Plus... dan ontvang je die tegen drastische korting als je ons een uur-of-wat je auto laat belezen...

Kun je de 6e niet maar wil je je auto wel aanbieden, graag een mail naar info@volvotech.eu !
www.volvotech.eu

JasperT
2nd Gear member

Mail verzonden
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”