Pagina 3 van 3

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 04.03.2019 - 23:42
door Kees Jan
ontwikkelT

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 05.03.2019 - 08:29
door diesel01
Kees Jan schreef: ontwikkelT
Ontwikkeldt...net als ku met dt.

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 05.03.2019 - 18:26
door V70/2.4D/2003
Kees Jan schreef: Ik begrijp dat de EGR goed blijft functioneren als aan aangeven voorwaarden wordt voldaan.
Maar hoe ontwikkeld zich de vervuiling van de inlaatkanalen?
Mijn ervaring met een Golf TDI 150 PK was dat na ruim 200K de EGR nog storingsvrij werkte maar dat toch enkele paarden weg waren, waarschijnlijk agv interne vervuiling.
Kun je laten reinigen bij de mannen in Elst. Evenals een stuurhuis flush, versnellingsbak flush en noem maar op.

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 30.03.2019 - 22:07
door ronald60
Afgelopen week mijn V40 D4 190 pk laten tunen door Ultimate Tuning Amersfoort bij de vestiging in Delfzijl. Het "Check engine" lampje op het dashboard bleef branden. Had de keuze om een nieuwe EGR te monteren (na 55000 KM) of de EGR uit te programmeren en de motor te tunen. Motor liep na het tunen een stuk beter. Pakt bij lage toeren veel beter op en blijft maar gaan. Van 2000 naar 3000 toeren in de 6e versnelling nu in 14 seconden ipv de 19 seconden voor het tunen. EGR is nu via de software afgesloten en de inlaat blijft nu schoon. Aanrader.

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 31.03.2019 - 09:12
door Speedyace
@ronald60 Is dat wegschrijven altijd samen met een tuning of is dit ook apart te doen.

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 31.03.2019 - 09:40
door sebastiaan84
ronald60 schreef: Afgelopen week mijn V40 D4 190 pk laten tunen door Ultimate Tuning Amersfoort bij de vestiging in Delfzijl. Het "Check engine" lampje op het dashboard bleef branden. Had de keuze om een nieuwe EGR te monteren (na 55000 KM) of de EGR uit te programmeren en de motor te tunen. Motor liep na het tunen een stuk beter. Pakt bij lage toeren veel beter op en blijft maar gaan. Van 2000 naar 3000 toeren in de 6e versnelling nu in 14 seconden ipv de 19 seconden voor het tunen. EGR is nu via de software afgesloten en de inlaat blijft nu schoon. Aanrader.
Als je nog een poos wilt genieten van je D4 zou ik daar mee stoppen. Lugging (je motor bij laag toerental in een hoge versnelling hard laten werken) is namelijk niet echt fijn.

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 31.03.2019 - 10:03
door Edgecrusher
2 tot 3dz toeren is voor een diesel niet heel erg laag...

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 31.03.2019 - 12:45
door Kees Jan
Mooi. Was het inlaatkanaal ook vervuild, of viel dat mee?

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 01.04.2019 - 03:14
door ronald60
Is niet bekeken door tuner. Maar zal wel meevallen, liep namelijk 247 kmh na tunen op Duitse autosnelweg.

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 01.04.2019 - 10:31
door moos v40
Denk dat de inlaatkanalen dan we redelijk schoon waren. Die van mij heeft bij 100K een unlimited behandeling gehad en haalde ook die snelheid (249) op de teller. Ik heb daarvoor geen EGR storingen oid gehad.
Heb jij ook de normale tuning? Ben benieuwd wat de extreme haalt.

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 01.04.2019 - 10:47
door ronald60
Ging mij in eerste instantie ook om de vervuiling in de motor te voorkomen. Heb dus ook de normale tuning tot 230 pk en 480 Nm. Heb vervuiling in de inlaat eerder meegemaakt bij een 1.9 diesel van een Alfa 147. De in de inlaat zittende wervelkleppen zaten helemaal vast geroet met als gevolg flinke zwarte pluimen achter de auto bij het gas geven.
Toen na inbouwen nieuw uitlaatspuitstuk en afdichten van het egr systeem geen last meer gehad.

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 01.04.2019 - 21:21
door Kees Jan
247 kmh, now we're talking :D :police:

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 02.04.2019 - 14:12
door reinberto
Kijk, leuke snelheden dat haha

Merken jullie nog iets aan het verbruik bij normaal rijden op de snelweg met 130 bijvoorbeeld?

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 02.04.2019 - 15:48
door moos v40
Ja dat is minder dan op topsnelheid.

Geen verschil met origineel :-)

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 12.04.2019 - 12:35
door Migaddo
Inmiddels ook tuning, EGR afschakelen en begrenzer verwijderen laten doen.
Zeer blij met het resultaat tot nu toe.

Reductie motorgeluid, voelt lekker soepel en een genot om mee te rijden.

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 12.04.2019 - 12:52
door Kees Jan
Als het goed is gaat de Volvo ook iets zuiniger rijden agv het hogere rendement doordat louter verse lucht wordt aangevoerd.
Merk je daar iets van?

Re: EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 12.04.2019 - 13:57
door Migaddo
Is nu nog te vroeg om dat te bepalen, ik meet mijn verbruik altijd aan de pomp. Tevens heb ik niet direct mijn oude rijstijl aangehouden. Zal het dus over de langere termijn moeten meten.

EGR uitschakelen D4 190PK 2014

Geplaatst: 07.11.2019 - 08:12
door moos v40
Tuning doet niks positiefs voor het verbruik, wel wordt de 'driveability' vergroot voornamelijk in de 6e versnelling. En je hoeft niet meer bang te zijn voor falende EGR kleppen.