Wat een gigantisch onbegrip voor een heel simpel vraagstuk.
De kern is eigenlijk al samengevat door Summum. Als je zo ver (3 tot 4 weken) vooruit volgeplanned bent voor reguliere zaken en geen tijd hebt voor calamiteiten dan heb je een stuctureel werknemers probleem.
Er moet gewoon tijd en ruimte gereserveerd kunnen (geplanned) worden voor calamiteiten. Als dat niet kan raak je je klanten (waaronder ondergetekende!) kwijt.
Weggesleept door Volvo Assistance, verplicht bij de Volvo dealer repareren?
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20783
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13799
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Jij bent nog ergens klant, ik krijg mensen binnen die ik nog nooit gezien heb, die elders een auto bomvol problemen gekocht hebben en die dan eisen dat het allemaal dezelfde week opgelost is, dan maar geen klant
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Idd,zo is het en niet anders...die garage liet ik ook vallen en ging op een ander waar ze wel tijd willen maken voor een noodgeval wat niet in hun planning stond...V480-S60 schreef: Wat een gigantisch onbegrip voor een heel simpel vraagstuk.
De kern is eigenlijk al samengevat door Summum. Als je zo ver (3 tot 4 weken) vooruit volgeplanned bent voor reguliere zaken en geen tijd hebt voor calamiteiten dan heb je een stuctureel werknemers probleem.
Er moet gewoon tijd en ruimte gereserveerd kunnen (geplanned) worden voor calamiteiten. Als dat niet kan raak je je klanten (waaronder ondergetekende!) kwijt.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8507
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb nu toch al enkele auto's gehad gezien mijn leeftijd en ben nog mar 1 keer de deur gewezen (was dan nog bij en Volvo dealer).
Dat was ook omdat ik met een auto die ik elders gekocht had een herstelling wou laten uitvoeren, ik kon vertrekken met de boodschap "ga maar waar je de auto gekocht hebt".
Als een dealer 1 a 2 monteurs altijd standby moet hebben staan voor calamiteiten (zelfs van niet-klanten) vrees ik dat Volvo onderhoud duurder gaat worden, want iemand moet die extra personeelsleden betalen.
Na 1 januari kan ik me voorstellen dat het volle bak auto's leveren is omdat velen hun auto niet meer op een 2017 kenteken wilden hebben en nu de auto ASAP nodig hebben.
Dus die zogenaamde calamiteiten monteurs zijn mogelijk al bezig met afleveringen nu.
Persoonlijk vind ik dat als je een auto elders koopt en er is wat mis mee, je eerst de verkopende partij contacteert en samen met hen een oplossing zoekt zonder een lokale dealer om een onmiddelijke herstelling te vragen.
Dat was ook omdat ik met een auto die ik elders gekocht had een herstelling wou laten uitvoeren, ik kon vertrekken met de boodschap "ga maar waar je de auto gekocht hebt".
Als een dealer 1 a 2 monteurs altijd standby moet hebben staan voor calamiteiten (zelfs van niet-klanten) vrees ik dat Volvo onderhoud duurder gaat worden, want iemand moet die extra personeelsleden betalen.
Na 1 januari kan ik me voorstellen dat het volle bak auto's leveren is omdat velen hun auto niet meer op een 2017 kenteken wilden hebben en nu de auto ASAP nodig hebben.
Dus die zogenaamde calamiteiten monteurs zijn mogelijk al bezig met afleveringen nu.
Persoonlijk vind ik dat als je een auto elders koopt en er is wat mis mee, je eerst de verkopende partij contacteert en samen met hen een oplossing zoekt zonder een lokale dealer om een onmiddelijke herstelling te vragen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3165
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als je wat langer auto's repareert merk je vanzelf hoeveel % van de klanten last minute binnen vallen. Wanneer het buiten sneeuwt loopt deze planning een beetje in de soep maar over het algemeen geen hogere wiskunde voor een doorgewinterde werkplaatschef. Deze capaciteit inzetten voor het klaarmaken van nieuwe auto's is een keuze van het bedrijf waar ieder zijn eigen mening over mag hebben. Tot nu toe is mijn ervaring dat klanten binnen enkele dagen weer op pad zijn als ze met grote problemen binnen komen. Soms is de reparatie niet compleet en mogen ze later terug komen, maar men kan in ieder geval weer rijden.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21489
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb de chips op en ga reageren: De dealer die aan de Pieter Braaijweg zit in Amsterdam, waar Hans ut Twente wel eens komt en ik onderhoud deed, heeft een afdeling "snelservice". Gewoon naar toe rijden, ding laten doen, pas door de gleuf en wegrijden.
Hoevaak ik daar niet auto's naar binnen heb zien gaan. En niet alleen NL-auto's, ook auto's uit andere Europese landen werden geholpen. Het bestaat en het kan dus wel. Maar hoe groot is je winkel om zulke service in huis te hebben? Met 32 bruggen in de werkplaats op de begane grond en 4 bij de snelservice is er "ruimte" voor deze service.
Hoevaak ik daar niet auto's naar binnen heb zien gaan. En niet alleen NL-auto's, ook auto's uit andere Europese landen werden geholpen. Het bestaat en het kan dus wel. Maar hoe groot is je winkel om zulke service in huis te hebben? Met 32 bruggen in de werkplaats op de begane grond en 4 bij de snelservice is er "ruimte" voor deze service.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- trondheim
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
- Locatie: NH
Flauw, zou net naar je toekomen met een dieselparkietfileter.OGA244 schreef: Jij bent nog ergens klant, ik krijg mensen binnen die ik nog nooit gezien heb, die elders een auto bomvol problemen gekocht hebben en die dan eisen dat het allemaal dezelfde week opgelost is, dan maar geen klant
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
ja, daar rij je dus met een grote boog omheentrondheim schreef:Flauw, zou net naar je toekomen met een dieselparkietfileter.OGA244 schreef: Jij bent nog ergens klant, ik krijg mensen binnen die ik nog nooit gezien heb, die elders een auto bomvol problemen gekocht hebben en die dan eisen dat het allemaal dezelfde week opgelost is, dan maar geen klant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34
de
Mobiliteit was an sich het probleem niet, ik heb mijn vaders 480 geleend en had desnoods mijn eigen 480 kunnen gebruiken op de klassiekerpolis. Ik zou wel wat verminderd blij zijn als de auto ergens op vakantie ermee ophoudt en er doodleuk wordt gezegd dat je na 3 weken aan de beurt bent. Daar verandert een extra verzekering niets aan, dat je auto nog in het buitenland staat te wachten op reparatie, terwijl jij thuis alweer aan het werk moet, Dan draai je alsnog op voor de vervoerskosten naar huis, of je moet even wat extra vakantiedagen opnemen om de auto te halen.
Hoe kom je er trouwens bij dat dit motortype incourant is? Er rijden in Nederland "slechts" 12484 Volvo's met deze motor (waarvan 3284 V70's), de turboversies meegeteld. Deze specifieke brandstofpomp (31372896) zit in nog meer V70's, in ieder geval in de 3.2 zescilinder. Het onderdeel moest desondanks uit Zweden komen.
Ik wil helemaal niet dat iemand zich in allerlei bochten moest gaan wringen, dat was mijn vraag helemaal niet. Ik vroeg of ik binnen de voorwaarden van Volvo Assistance de auto ergens anders naartoe mocht brengen, waar ik WEL binnen redelijke tijd geholpen kon worden. Daar heb ik inmiddels antwoord op gehad: ja, dat kan.OGA244 schreef: Je rijdt n auto, die geeft je mobiliteit, dat laatste is alleen geen 100% recht, wil je persé 100% mobiliteit moet je dat ook als zodanig regelen.
Calamiteiten worden doorgaans ondanks drukte naar beste kunnen opgelost.
TS koopt n qua motor incourante auto in Zweden en hier moet iemand zich a la minuten in alle bochten gaan wringen? Want anders biedt die geen "service"? Gewoon ff wachten of je zaken zelf goed regelen...
Mobiliteit was an sich het probleem niet, ik heb mijn vaders 480 geleend en had desnoods mijn eigen 480 kunnen gebruiken op de klassiekerpolis. Ik zou wel wat verminderd blij zijn als de auto ergens op vakantie ermee ophoudt en er doodleuk wordt gezegd dat je na 3 weken aan de beurt bent. Daar verandert een extra verzekering niets aan, dat je auto nog in het buitenland staat te wachten op reparatie, terwijl jij thuis alweer aan het werk moet, Dan draai je alsnog op voor de vervoerskosten naar huis, of je moet even wat extra vakantiedagen opnemen om de auto te halen.
Hoe kom je er trouwens bij dat dit motortype incourant is? Er rijden in Nederland "slechts" 12484 Volvo's met deze motor (waarvan 3284 V70's), de turboversies meegeteld. Deze specifieke brandstofpomp (31372896) zit in nog meer V70's, in ieder geval in de 3.2 zescilinder. Het onderdeel moest desondanks uit Zweden komen.
Laatst gewijzigd door robert480 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20783
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Heren. Laten we het rustig houden. En elkaar niet aanvallen.
Robert heeft een begrijpelijke vraag gesteld. Daar heeft ie antwoord op gekregen. En zijn auto wordt weer gerepareerd.
Laten we het daar bij houden voordat we ruzie gaan maken.
Robert heeft een begrijpelijke vraag gesteld. Daar heeft ie antwoord op gekregen. En zijn auto wordt weer gerepareerd.
Laten we het daar bij houden voordat we ruzie gaan maken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34
Mijn oorspronkelijke vraag, zie de eerste post in dit topic, was of de auto verplicht bij de dealer moet worden gerepareerd, of dat ik de auto ergens anders mocht brengen. Ik dacht zelf aan de dealer waar deze het laatst in onderhoud was (vandaar de Volvo AssistanceBlackcurrantV70 schreef: Persoonlijk vind ik dat als je een auto elders koopt en er is wat mis mee, je eerst de verkopende partij contacteert en samen met hen een oplossing zoekt zonder een lokale dealer om een onmiddelijke herstelling te vragen.

De lokale dealer ging, tot mijn aangename verrassing, voortvarend te werk. Tussen kerst en oud-en-nieuw hadden ze minimale bezetting en heb ik alle begrip ik dat ze weinig kunnen doen. Op de eerste werkdag van het nieuwe jaar is de auto toch eventjes onderhanden genomen, en zijn onderdelen besteld in Zweden. Die waren vandaag binnen en meteen zijn die gemonteerd. Er staat 157,43 ex aan arbeidsloon op de rekening, ik denk dat dit 1,5 uur is (uitgaande van 104,95 ex per uur) en dat gaatje konden ze dus wel vinden in hun planning, gelukkig. Ze hebben me zelfs voor de keuze gesteld om alleen de stekker of ook de pomp (met ingebrande contacten, zie attachment) te vervangen, dat had meer dan 400 euro op de rekening gescheeld maar ik had een groot risico dat de auto weer stil ging vallen.
Al met al 2 werkdagen dat ze ècht bezig zijn geweest waarvan 1 dag wachten op een onderdeel uit Zweden, dat vind ik een stuk klantvriendelijker dan pas ergens over drie à vier weken willen inplannen en zeggen dat je je dan maar extra had moeten verzekeren. Verkerk Houten heeft er een klant bij en bij die andere Volvo-dealer zien ze me niet weer.
Als extra service is de auto ook nog even door de wasstraat gehaald.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door robert480 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34
Benzinemodellen met handbak zijn überhaupt lastig te vinden en helemaal als je geen zwarte of donkerblauwe wilt, ik heb me een tijd lang suf gezocht waarbij ik zelfs overwogen heb om dan maar een model eerder te gaan zoeken. De keuze voor een 2.0 was niet helemaal de mijne (vrouwlief viel voor de kleur, bekleding en uitrustingsniveauOGA244 schreef: Het is in NL n incourante en daardoor lastig te verkopen motor, de enige benzinemotor met 5 bak.
In Zweden ook met automaat leverbaar, hier niet.

Omdat ik een ongelofelijke data-nerd ben (beroepsdeformatie) heb ik een paar queries op de RDW database losgelaten. Dit zijn alle uitvoeringen met een 1999cc viercilinder benzine en hun aantallen. De non-turbo met Powershift zijn hier inderdaad niet geleverd, de turbomodellen wel, zelfs meer met automaat dan zonder.
BW4352: 2.0 handbak, 962 stuks, waarvan 843 origineel in NL geleverd.
BW0442: 2.0 flexifuel handbak, 134 stuks, waarvan 66 origineel in NL geleverd.
BW044B: 2.0 flexifuel Powershift, 33 stuks, allen import.
(Totaal 2.0: 1129 stuks)
BW4451: 2.0T handbak, 887 stuks
BW445B: 2.0T Powershift, 1168 stuks
(Totaal 2.0T: 2055 stuks)
BW4751: T5 handbak, 15 stuks
BW475B: T5 Powershift, 53 stuks
BW47H1: T5 handbak, 8 stuks
BW47HB: T5 Powershift, 24 stuks
(Totaal T5: 100 stuks. Best zeldzaam!)
Ter vergelijk: er roffelen 1742 exemplaren van de BW56 (2.5T vijfcilinder) in Nederland, waarvan er 1612 hier nieuw zijn geleverd. De overige uitvoeringen heb ik niet uitgespit, want het loopt al tegen twaalven.

Op een totaal aantal Volvo type BW (ook wel V70NN genoemd door de fans) van 29243 zijn die 1129 met een 2.0 zonder turbo er niet veel, maar om nou te zeggen dat de 2.0 incourant is, nee. Ze worden net als de 2.5T niet voor niets bij bosjes geïmporteerd uit Zweden en Duitsland want er is best veel vraag naar.
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13799
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Je zegt het zelf al, met 900 stuks bijna niet verkocht in Nederland, daar was n reden voor, met 130km maakt hij veel te veel toeren.
De 2.0f heeft als nadeel oliewissels om de 10000km, gezocht is hij nooit geweest maar hij is relatief goedkoop in Zweden.
De 2.0f heeft als nadeel oliewissels om de 10000km, gezocht is hij nooit geweest maar hij is relatief goedkoop in Zweden.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21196
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En nu heb ik eens in een 1 8/2.0 V50 proefgereden voor een familielid en dat is dus letterlijk niet vooruit te branden.
Ik noem het niet vreemd dat heuvelachtig Zweden en Dld de V70 2.0 liever de grens over ziet gaan.
Het meerendeel zullen diesels zijn, en die zijn lekker krachtig.
Ik noem het niet vreemd dat heuvelachtig Zweden en Dld de V70 2.0 liever de grens over ziet gaan.
Het meerendeel zullen diesels zijn, en die zijn lekker krachtig.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4855
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Kijk, eind goed al goed.robert480 schreef:
Al met al 2 werkdagen dat ze ècht bezig zijn geweest waarvan 1 dag wachten op een onderdeel uit Zweden, dat vind ik een stuk klantvriendelijker dan pas ergens over drie à vier weken willen inplannen en zeggen dat je je dan maar extra had moeten verzekeren. Verkerk Houten heeft er een klant bij en bij die andere Volvo-dealer zien ze me niet weer.
Als extra service is de auto ook nog even door de wasstraat gehaald.![]()
De moraal van het verhaal is volgens mij als volgt: Je kunt als dealer iemand die met een acuut probleem langs komt zien als een lastig figuur die jou opzadelt met het probleem van een ander (verkopende partij) en jou werk bezorgt waarvan je al meer dan genoeg van "echte klanten" hebt staan.
Óf je probeert deze persoon naar beste vermogen en binnen de mogelijkheden van je krappe werkschema toch zo snel mogelijk van dienst te zijn en benut daarmee de kans om van deze persoon een nieuwe klant te maken.
Volgens mij heeft Verkerk dat in dit geval heel goed begrepen!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21196
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En in sommige gevallen betekend helpen andere mensen wegstrepen in de agenda.Summum schreef:Kijk, eind goed al goed.robert480 schreef:
Al met al 2 werkdagen dat ze ècht bezig zijn geweest waarvan 1 dag wachten op een onderdeel uit Zweden, dat vind ik een stuk klantvriendelijker dan pas ergens over drie à vier weken willen inplannen en zeggen dat je je dan maar extra had moeten verzekeren. Verkerk Houten heeft er een klant bij en bij die andere Volvo-dealer zien ze me niet weer.
Als extra service is de auto ook nog even door de wasstraat gehaald.![]()
De moraal van het verhaal is volgens mij als volgt: Je kunt als dealer iemand die met een acuut probleem langs komt zien als een lastig figuur die jou opzadelt met het probleem van een ander (verkopende partij) en jou werk bezorgt waarvan je al meer dan genoeg van "echte klanten" hebt staan.
Óf je probeert deze persoon naar beste vermogen en binnen de mogelijkheden van je krappe werkschema toch zo snel mogelijk van dienst te zijn en benut daarmee de kans om van deze persoon een nieuwe klant te maken.
Volgens mij heeft Verkerk dat in dit geval heel goed begrepen!
Verhaaltje "dan moet je meer personeel aannemen" gaat niet op, zie maar eens een blik monteurs open te trekken.
Bovendien extra personeel wil ook aan het werk gehouden worden na een drukke periode en heb je er geen werk voor mag je wel doorbetalen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]