Pagina 3 van 4

Re: MY19

Geplaatst: 15.03.2018 - 23:12
door mga1600
Ik zeg niet dat een T8 dankzij de BPM etc. qua aanschaf financieel aantrekkelijker is (er moet trouwens ook nog wel geïnvesteerd worden in een laadpunt), maar ik ben huiverig voor de extra techniek die je aan boord krijgt en de waardering daarvan bij inruil over een paar jaren. Persoonlijk zou ik daarom liever een T6 met echte AWD hebben, zelfs als die duurder is.

Re: MY19

Geplaatst: 15.03.2018 - 23:15
door joscha
Toch weer wat gecompliceerder voor de T8
De MRB voor de T8 wordt voor bouwjaar MY19 niet meer voordeliger.
De CO2 van deze bouwjaren is geen 49g/km meer. Afhankelijk van de bandenklasse wordt nu 50/52 of 55 gram gehanteerd.
En laat nou net de grens voor een halftarief liggen t/m 50g/km.
Het wordt dus een voltarief voor de inscription en R-design modellen.
ANWB-MRB 2018-2020

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 06:52
door OGA244
Dat zijn eigen keuzes

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 14:06
door TomXC60
mga1600 schreef: Ik zeg niet dat een T8 dankzij de BPM etc. qua aanschaf financieel aantrekkelijker is (er moet trouwens ook nog wel geïnvesteerd worden in een laadpunt), maar ik ben huiverig voor de extra techniek die je aan boord krijgt en de waardering daarvan bij inruil over een paar jaren. Persoonlijk zou ik daarom liever een T6 met echte AWD hebben, zelfs als die duurder is.
ik de AWD stand wordt duidelijk de benzinemotor geknepen

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 14:20
door JonnieWlee
in de nieuwe prijslijst zie ik ook geen 22"velgen meer staan. Wel een BPM toeslag voor velgen nou lekker dan !!! zo wordt de 70 liter tank duur betaald :sick:

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 14:44
door OGA244
JonnieWlee schreef: in de nieuwe prijslijst zie ik ook geen 22"velgen meer staan. Wel een BPM toeslag voor velgen nou lekker dan !!! zo wordt de 70 liter tank duur betaald :sick:
BPM toeslag is een WLTP verhaal, daar hebben alle nieuw geleverde auto's mee te maken
op b.v een XC60 Momentum T5 AWD Geartronic gaat de CO2 uitstoot door die 22" omhoog naar 178 gram per kilometer met een BPM verhoging van Eur. 4.122,-- tot gevolg, daar komt de normale meerprijs van Eur. 2.870,-- voor die 22" nog bij, dus die 22" move komt je af fabriek op Eur. 6.992,--

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 14:56
door Summum
Geldt die toeslag alleen voor af-fabriek velgen? Dan laat je hem dus afleveren op kleine(re) velgen met winterbanden en koop je een losse set 22" met zomerbanden als accessoire.

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 15:03
door OGA244
Summum schreef: Geldt die toeslag alleen voor af-fabriek velgen? Dan laat je hem dus afleveren op kleine(re) velgen met winterbanden en koop je een losse set 22" met zomerbanden als accessoire.
is idd af fabriek, c.q. voor aflevering zonder geregistreerd kenteken! daarna maakt het allemaal geen bal meer uit

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 15:26
door Fulaks
OGA244 schreef:is idd af fabriek, c.q. voor aflevering zonder geregistreerd kenteken! daarna maakt het allemaal geen bal meer uit
Wat nog maar eens bewijst dat het om de centen gaat en niet om het milieu.

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 15:30
door OGA244
Fulaks schreef:
OGA244 schreef:is idd af fabriek, c.q. voor aflevering zonder geregistreerd kenteken! daarna maakt het allemaal geen bal meer uit
Wat nog maar eens bewijst dat het om de centen gaat en niet om het milieu.
nuanceer dat tot extra belasting inkomsten en we zijn het eens, het milieu heeft er weinig mee te maken.
Vliegreizen/vliegtuigen vallen buiten iedere belastingheffing, geen btw, geen accijns, vallen ook buiten alle milieuafspraken...

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 15:33
door JonnieWlee
daar zat ik dus ook aan te denken heb nu besteld met 21"zomer banden en dacht dan doe ik richting oktober wel 19"winterbanden bestellen.
maar is het dus mogelijk om 19"winterbanden af fabriek te kopen (geleverd vermoedelijk in juni) en dan los de 21" erbij te laten leveren ?
Dat is misschien niet raar maar wel een beetje bijzonder daar in Zweden

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 15:34
door Fulaks
Als het om het milieu ging zou het gecontroleerd moeten worden, boete en naheffing BPM. Sta ik ook niet om te springen natuurlijk, maar zeg dan niet dat het om het milieu gaat als overheid.

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 15:42
door OGA244
Ik zou hem op 19" afnemen, daarop kunnen af fabriek trouwens geen winterbanden
21" af fabriek kost aan BPM 867 Eur extra los van de meerprijs van 1.945,-- Eur.
En je gaat door die 21" naar 55gr CO2 uitstoot waardoor het halftarief vervalt!

Re: MY19

Geplaatst: 16.03.2018 - 16:43
door JonnieWlee
die 21" naar 55gr CO2 uitstoot waardoor het halftarief vervalt!
is het niet zo dat bij de 19"het half tarief ook al vervalt ? CO2 Tm 50 is toch half tarief ?
Ik dacht dat 19 velgen 52 waren dus ook dan vol tarief

ja misschien toch beter om de 19"te bestellen en dan de 21"los te kopen zal eens met de dealer praten

Re: MY19

Geplaatst: 17.03.2018 - 09:31
door mga1600
OGA244 schreef: Dat zijn eigen keuzes
Maar de keuze voor een T6 is er dus niet meer....daar ging het me juist om!

Re: MY19

Geplaatst: 17.03.2018 - 14:36
door RoaldH
Gaat dit ook gelden voor de 50 liter tank van de XC90T8?

Re: MY19

Geplaatst: 17.03.2018 - 14:45
door RoaldH
Gek dat de xc90T8 wel 49gr blijft.

Re: MY19

Geplaatst: 17.03.2018 - 14:55
door OGA244
Er is nog geen my 19 spec voor de xc90

Re: MY19

Geplaatst: 18.03.2018 - 10:50
door joscha
Voor de XC90 gaat de CO2 waarden ook omhoog naar 59-63g/km. Dit allemaal door de nieuwe meetmethode waarbij de rolweerstand wordt meegenomen van de banden.
Info is te vinden in de belgische prijslijst:
De CO2-uitstoot wordt gemeten volgens de WLTP-procedure. De WLTP-waarde wordt herrekend naar een NEDC-waarde (NEDC correlated), waarbij ook de rolweerstand van de banden in rekening wordt gebracht. Deze NEDC correlated uitstootwaarde wordt hier weergegeven.

Het zou me niks verbazen als Volvo voorheen de auto's op smalle 17" banden de typegoedkeuring hebben ingestuurd. En dat gaf dan een zuinigere waarde op.
Het vermogen van de T8 is in de MY19 variant ook terug gezet van 407 naar 390pk. Wellicht om ook een gunstigere CO2 verbruik op papier te krijgen.
De XC60 T5 blijft echter wel op 250pk zitten en de D4 ook op 190pk. Het vermogen in de T6 van de XC60 is in de laatste my18 prijslijst (23/4/2017) al van 320 naar 310pk gezakt. Het T6 gedeelte die ook in de T8 zit gaat bij my19 nu ook van 320pk naar 303pk. En dat is weer raar als je ziet dat in de XC90 prijslijst deze op 310pk blijft

Re: MY19

Geplaatst: 18.03.2018 - 15:16
door v60pih
jvov60 schreef: Ach... Het is nepleder. Ik zou het er daarom niet op willen.
Je koopt toch liever ook geen neplederen schoenen?
Nee, liever de standaard priemium plestiek schoenen....