V50/S40 2.4I toerentallen

Geleverd vanaf 2003
Bella
2nd Gear member

Op de bifuel zat geen klepsmering. Op de T5 met vialle lpi installatie zat flashlube maar dit heb ik eraf gehaald omdat er diverse smeerslangen af lagen waardoor er valse lucht aangezogen werd. Maar als je een nieuwe lpg installatie plaatst zou ik voor de electronische flashlube gaan en deze wel goed afstellen.
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Suunto
2nd Gear member

Bella schreef: Op de bifuel zat geen klepsmering. Op de T5 met vialle lpi installatie zat flashlube maar dit heb ik eraf gehaald omdat er diverse smeerslangen af lagen waardoor er valse lucht aangezogen werd. Maar als je een nieuwe lpg installatie plaatst zou ik voor de electronische flashlube gaan en deze wel goed afstellen.
Vialle LPI, daar las ik eigenlijk alleen maar horrorverhalen over.
Dat de pomp snel kapot gaat (á 500 euro per keer).
Daarnaast is Vialle zeer recentelijk tot een paar keer toe failliet gegaan.

Ik overweeg zelf BRC.
Redenen: BRC is de grootste LPG fabrikant ter wereld en er staan diverse filmpjes over de T5 met BRC inbouw op Youtube.
De BRC is bovendien honderden euros goedkoper mbt inbouw ten opzichte van Vialle of Prins en daarnaast kan je zelf eenvoudig de filters (á 15 euro) vervangen.
Uiteraard met electronische Flashlube.
V50 2.4 Summum MY2005
Suunto
2nd Gear member

Poika schreef: Door dit topic ook maar eens naar toerentallen gekeken in de toyo. Valt niks tegen.

Misschien naar een blade kijken?
Ik heb even gekeken voor een Toyota Blade Master G maar volgens mij ben jij de enige in heel Nederland of niet?
Daarnaast las ik dat Toyota i.c.m. LPG een drama is.
Toyota raad het zelfs af op hun website.
De achterliggende reden snap ik ook wel, dat zeggen ze juist om hun hybrides (electro) te verkopen.
Daar ligt nu juist de focus bij Toyota.
V50 2.4 Summum MY2005
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Dat klopt. Als je iets verder had gelezen, dan had je gezien dat mijn bericht met een knipoog was bedoelt.

Lpg en auto’s is over het algemeen drama (sorry lpg rijders) het is het allemaal net niet. Wil je dan perse lpg rijden, dan zou ik toch echt een lpg af fabriek gaan rijden. De motor is daar op aangepast, en alles is netjes origineel weg gewerkt. Mijn ervaring met lpg is dat motorlampje bij 90% brand.
OGA244
8th Gear member

Volvo ontraadt het evenzeer
Bella
2nd Gear member

Toen ik de T5 kocht zat de installatie er al 170.000 km in. Heb toen preventief de pomp laten vervangen omdat die wat lawaai maakte( 300 euro aan huis) De goede man zei dat dit eigenlijk nog niet nodig was en dat dit type pomp altijd wat lawaai maakt na het starten (gaat ook weer weg na een paar seconden zodra de druk bereikt is) Verder heb ik nooit problemen met de installatie gehad (nu zelf 25.000 km mee gereden) De V70 bifuel (origineel af fabriek) had een koltec installatie met verdamper en verdeelhuis en nat en droog filters welke wel regelmatig onderhoud behoeft. Op zich redelijk betrouwbaar maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de vloeibare injectie van Vialle omdat die onderhoudsvrij is en absoluut geen vermogensverlies geeft (doen verdamperinstallaties wel) Heb zelfs het idee dat die op gas beter loopt dan op benzine! Voorwaarde voor de inderdaad kwetsbare pomp is dat je de lpg tank niet moet leegrijden zodat de pomp droog gaat lopen(vindt die niet fijn). En zoals bij iedere gas auto is de staat van de ontsteking belangrijk (goede bougies en bobines) Ik ken de installatie van brc niet maar hoor er geen slechte dingen over.
Ik weet niet of je veel gaat rijden maar als dat meer is dan 20.000 km/jaar is zou ik voor een D5 met weinig kilometers gaan.Heb je bijna dezelfde prestaties als een T5 en nog minder toeren bij 130 kilometer O-)
Laatst gewijzigd door Bella op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Suunto
2nd Gear member

Bella schreef: Toen ik de T5 kocht zat de installatie er al 170.000 km in. Heb toen preventief de pomp laten vervangen omdat die wat lawaai maakte( 300 euro aan huis) De goede man zei dat dit eigenlijk nog niet nodig was en dat dit type pomp altijd wat lawaai maakt na het starten (gaat ook weer weg na een paar seconden zodra de druk bereikt is) Verder heb ik nooit problemen met de installatie gehad (nu zelf 25.000 km mee gereden) De V70 bifuel (origineel af fabriek) had een koltec installatie met verdamper en verdeelhuis en nat en droog filters welke wel regelmatig onderhoud behoeft. Op zich redelijk betrouwbaar maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de vloeibare injectie van Vialle omdat die onderhoudsvrij is en absoluut geen vermogensverlies geeft (doen verdamperinstallaties wel) Heb zelfs het idee dat die op gas beter loopt dan op benzine! Voorwaarde voor de inderdaad kwetsbare pomp is dat je de lpg tank niet moet leegrijden zodat de pomp droog gaat lopen(vindt die niet fijn). En zoals bij iedere gas auto is de staat van de ontsteking belangrijk (goede bougies en bobines) Ik ken de installatie van brc niet maar hoor er geen slechte dingen over.
Ik weet niet of je veel gaat rijden maar als dat meer is dan 20.000 km/jaar is zou ik voor een D5 met weinig kilometers gaan.Heb je bijna dezelfde prestaties als een T5 en nog minder toeren bij 130 kilometer O-)
Ik heb op 2 sites een kosten/baten analyse gemaakt en ben met LPG absoluut het goedkoopst uit.
Bovendien tankt dat gewoon lekker in België (even bij Roosendaal eraf 6km) voor circa 0,35 cent per liter. :D
Lekker hoor als je eens een dagje of weekend naar de andere kant van het land gaat voor onder de 25 euro een dikke 500km rijden.
Met een diesel tank je toch weer 2 tot 4x zo duur (boven de 1 euro per liter in ieder geval) en de wegenbelasting is nóg hoger dan LPG.
Daarbij komt dat gedoe over roetfilters met diesels, ook weer zo een issue, extra APK-eis en kosten.
300 euro voor de Vialle pomp?
Lijkt me niet dat dat een officiëel bedrijf is of heb ik het mis?
Ik las prijzen van 500-600 euro.
Kijk als dat ééns in een autogas leven gebeurd valt dat nog te overzien, maar het schijnt dus vaker vaste prik te zijn et Vialle LPI (elke pakweg 75000-150000km).
En Vialle geeft niet thuis bij dit alom bekende probleem las ik.
Dan neem ik de ietwat vermogenverles (als dat überhaupt al merkbaar is) wel op de koop toe met een BRC en verwissel het filtertje (15 euro) wel elke 25000km ;)
V50 2.4 Summum MY2005
Suunto
2nd Gear member

Poika schreef: Dat klopt. Als je iets verder had gelezen, dan had je gezien dat mijn bericht met een knipoog was bedoelt.

Lpg en auto’s is over het algemeen drama (sorry lpg rijders) het is het allemaal net niet. Wil je dan perse lpg rijden, dan zou ik toch echt een lpg af fabriek gaan rijden. De motor is daar op aangepast, en alles is netjes origineel weg gewerkt. Mijn ervaring met lpg is dat motorlampje bij 90% brand.
De V70's doen het toch vrij goed en halen kilometerstanden van 5 tot 6 ton op LPG.
Ik maak gewoon te weinig kilometers om 2 of zelfs 3 wegenbelastingtreden duurder (door gewicht) te rechtvaardigen anders had ik zelfs een v70 overwogen.
V50 2.4 Summum MY2005
Bella
2nd Gear member

Je moet als je een auto ombouwd naar gas toch eerst weer ca.2000 euro investeren....... Tenzij je er een vindt met een installatie
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Bella schreef: Sebastiaan 84: Misschien dat de gt hetzelfde is bij de verschillende vermogens maar dat de eindoverbrenging wat langer gemaakt is met het toenemen van het koppel. Jij hebt 2800 toeren bij 130 km. Ik heb 3000 toeren bij 150 km. (Gisteravond nog gecontroleerd (en 4000 toeren bij 200 km.
Afwijking is minimaal maar hij is er. 3.000 rpm is 145-146 bij mij.
Anyway TS overweegt geen GT dus verder ook geen issue dus.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”