Pagina 3 van 6

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 27.04.2018 - 10:01
door diesel01
Marc Apeldoorn schreef: Zoiets Sjoerd?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... ?cldtidx=2
:fgrin: geen xenon??
Daar zou ik nooit weer zonder willen.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 27.04.2018 - 10:23
door Silver_R
Ik ook niet.
Maar wat niet is kan nog komen.
Echter, deze rode zal het niet gauw worden.
De 1e leidinggevende thuis vindt deze kleur iets to much op zo'n grote auto.
And you know, a happy wife is a happy life. :lol:

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 27.04.2018 - 16:06
door dbosker
kleurt wel mooi bij jouw avatar. Maar wie is er nu de baas bij jullie in huis Sjoerd? - wat vaker met de vuist op de tafel slaan ! :D :D

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 27.04.2018 - 16:13
door Silver_R
dbosker schreef: Maar wie is er nu de baas bij jullie in huis Sjoerd?
Ik denk dat ik dat ben. O-)

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 27.04.2018 - 16:34
door OGA244
Maar weet je het ook?
(Heet jullie huis geen mamma "m"?)

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 27.04.2018 - 16:53
door Mart van der Steeg
Silver_R schreef: Ik ook niet.
Maar wat niet is kan nog komen.
extra? verzameling?
de V60 gaat neem ik aan de deur niet uit? en de FIAT ook niet.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 27.04.2018 - 18:41
door dbosker
OGA244 schreef: Maar weet je het ook?
Belangrijker is of Sjoerd's vrouw het ook weet :D :D

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 27.04.2018 - 21:49
door Msuidgeest
Bij Schaap in Dronten stond vandaag een witte V8 op de parkeerplaats. Hij zag er wat viesjes uit maar als dat voor de verkoop is ... Even bellen? Nummer is wel te vinden op internet.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 27.04.2018 - 21:51
door Silver_R
Msuidgeest schreef: Bij Schaap in Dronten stond vandaag een witte V8 op de parkeerplaats. Hij zag er wat viesjes uit maar als dat voor de verkoop is ... Even bellen? Nummer is wel te vinden op internet.

Zou wel grappig zijn als dat de V8 is waar ik al mee gereden heb. Die werd uiteindelijk bij
Schaap ingeruild.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 27.04.2018 - 22:05
door Msuidgeest
Geen idee. Ik had het idee dat de garage zelfs gesloten was op een dag als vandaag. Maar ik zag h'm in mijn ooghoek toen ik bij de caravanboer vandaan kwam: het V8-schildje in de grill viel namelijk op.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 27.04.2018 - 22:05
door Silver_R
R-Design, zo ver je kon zien?

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 28.04.2018 - 09:57
door Msuidgeest
Helaas. Zover rijkt mijn kennis niet over Volov's.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 03.05.2018 - 13:00
door Summum
Een XC90 is natuurlijk een gaaf apparaat, zeker met V8. Wel iets heel anders dan je gepolestariseerde V60. Qua ruimte en motorgeluid zul je geen spijt krijgen van een overstap. Alhoewel je nu ook al niets te klagen hebt qua motorgeluid.

Maar qua rijbeleving en met name interieur/dasboard/infotainment is het echt wel een stap terug in de tijd. Vergeet niet dat de XC90 al in 2002/2003 geïntroduceerd is. Qua meters en dasboard valt hij in de generatie van de S60/V70N en de eerste S80. Daar zit vergeleken met de V60 dus ruim 10 jaar tussen in ontwikkeling. Dat zou mij wel tegenstaan.

Succes met de afwegingen!

P.S: Persoonlijk zou dit mij een mooi compromis lijken!
Ook V8, moderner en te koop bij Hennes.

Afbeelding

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 03.05.2018 - 13:21
door t5power
Summum schreef: Een XC90 is natuurlijk een gaaf apparaat, zeker met V8. Wel iets heel anders dan je gepolestariseerde V60. Qua ruimte en motorgeluid zul je geen spijt krijgen van een overstap. Alhoewel je nu ook al niets te klagen hebt qua motorgeluid.

Maar qua rijbeleving en met name interieur/dasboard/infotainment is het echt wel een stap terug in de tijd. Vergeet niet dat de XC90 al in 2002/2003 geïntroduceerd is. Qua meters en dasboard valt hij in de generatie van de S60/V70N en de eerste S80. Daar zit vergeleken met de V60 dus ruim 10 jaar tussen in ontwikkeling. Dat zou mij wel tegenstaan.

Succes met de afwegingen!
Das wel een goed argument. Ik heb ook een XC90 MY2008 V8 en die doet standaard alleen MP3 vanaf CDs... Heb daarom net een MST4 module geinstalleerd waarmee je MP3s kunt afspelen vanaf USB stick.
Het werkt en klinkt erg goed maar zal vast niet kunnen tippen aan een nieuwe V60.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 03.05.2018 - 15:28
door M@rcel
t5power schreef:
Summum schreef: Een XC90 is natuurlijk een gaaf apparaat, zeker met V8. Wel iets heel anders dan je gepolestariseerde V60. Qua ruimte en motorgeluid zul je geen spijt krijgen van een overstap. Alhoewel je nu ook al niets te klagen hebt qua motorgeluid.

Maar qua rijbeleving en met name interieur/dasboard/infotainment is het echt wel een stap terug in de tijd. Vergeet niet dat de XC90 al in 2002/2003 geïntroduceerd is. Qua meters en dasboard valt hij in de generatie van de S60/V70N en de eerste S80. Daar zit vergeleken met de V60 dus ruim 10 jaar tussen in ontwikkeling. Dat zou mij wel tegenstaan.

Succes met de afwegingen!
Das wel een goed argument. Ik heb ook een XC90 MY2008 V8 en die doet standaard alleen MP3 vanaf CDs... Heb daarom net een MST4 module geinstalleerd waarmee je MP3s kunt afspelen vanaf USB stick.
Het werkt en klinkt erg goed maar zal vast niet kunnen tippen aan een nieuwe V60.
Tuurlijk, maar:
V8
nuff said ;-)

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 03.05.2018 - 19:06
door Silver_R
Summum schreef: Een XC90 is natuurlijk een gaaf apparaat, zeker met V8. Wel iets heel anders dan je gepolestariseerde V60 :D . Qua ruimte en motorgeluid zul je geen spijt krijgen van een overstap. Alhoewel je nu ook al niets te klagen hebt qua motorgeluid.

Maar qua rijbeleving en met name interieur/dasboard/infotainment is het echt wel een stap terug in de tijd. Vergeet niet dat de XC90 al in 2002/2003 geïntroduceerd is. Qua meters en dasboard valt hij in de generatie van de S60/V70N en de eerste S80. Daar zit vergeleken met de V60 dus ruim 10 jaar tussen in ontwikkeling. Dat zou mij wel tegenstaan.

Succes met de afwegingen!

P.S: Persoonlijk zou dit mij een mooi compromis lijken!
Ook V8, moderner en te koop bij Hennes.
Helemaal mee eens met wat je schrijft. Echter de ruimte is toch wel de doorslaggevende factor. Zou ik de V60 missen, jazeker wel. Is het verstandig, waarschijnlijk niet. Qua tijdsgeest is het zeker een achteruitgang. Denk niet dat ik dat heel erg vind. Rijdynamiek is natuurlijk wel een dingetje. Maar daar komt ook wel weer veel voor terug.
Gelukkig heb ik geen haast en kan ik er goed over nadenken. Eerst maar eens afwachten wat er bij Hennes komt te staan binnenkort.
t5power schreef: Das wel een goed argument. Ik heb ook een XC90 MY2008 V8 en die doet standaard alleen MP3 vanaf CDs... Heb daarom net een MST4 module geinstalleerd waarmee je MP3s kunt afspelen vanaf USB stick.
Het werkt en klinkt erg goed maar zal vast niet kunnen tippen aan een nieuwe V60.
Is misschien ook gewoon een kwestie van weer wennen.
M@rcel schreef: Tuurlijk, maar:
V8
nuff said ;-)
Yep.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 03.05.2018 - 20:32
door passenger
Beetje laat misschien, maar XC90? Doen! Ruimte, comfort, dagelijks dikke glimlach bij plaatsnemen achter het stuur. Simpel minpunt? Ding is echt groot, dus parkeren is af en toe écht een crime. Parkeersensoren vóór aangeraden!

Hoewel ik een rode wilde, mijn vrouw een witte, werd het een zwarte, want dat is zo ongeveer de enige kleur waarin de Executive komt -uitzonderingen daargelaten-. Mocht-ie betaalbaar te vinden zijn, Executive is meestal volledig uitgevoerd, inclusief hoogpolig zomertapijt...

En wat betreft de V8, vriend van me overwoog het ook een paar jaar geleden en maakte de economische keus voor de 3.2 6 cilinder. Hoewel de V8 algemeen goed aangeschreven staat, nam hij de keus op basis van 'als er iets mis gaat, heb je wel gelijk 8 cilinders qua kosten', het blok zelf is ook wat ouder, dus meestal wat hogere km-standen. Daarmee is de kans op kosten ook wat hoger, leek hem.

Let misschien nog op bouwjaar, facelift met de modernere achterlichten vanaf MY07.

En qua moderne techniek, inderdaad, [link=https://www.volvotech.eu/xc90/XC90-MY-2 ... -for,audio] Volvotech[/link].

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 03.05.2018 - 21:59
door Walter
Sjoerd, wij zijn van V70N naar S80N gegaan en mis de ruimte niet.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 03.05.2018 - 22:02
door M@rcel
V8 is een YOLO-blok. Zodra je ratio in de discussie brengt, legt de V8 het af.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 03.05.2018 - 22:07
door Walter
Die 3.2awd van mij ook hoor