440 Turbo 1990 met LPI installatie. Op LPI heb ik op de teller al een keertje 200 gehaald, terwijl deze nog vrij vlot door accelereerde. Op benzine heb ik een keertje de 220 net niet aangetikt (naalddikte), moest toen ook alweer op de remmen al was de fut er wel uit! De auto is verder standaard. Misschien toch eens met een K&N proberen.
Afgelopen week op en neer naar Spanje. Op LPG toch zo 1:13 gereden (140km/u op de cruise control) met de airco aan. Ideaal de Franse tolwegen en een 47ltr ringtankje (600km op een LPG tank)! In Nederland haal ik de 1:9 makkelijk op LPG (veel stadsverkeer), maar met moeite 1:9,5 . Benzine is beter dan 1:10 in Nederland, maar 1:11 haal ik niet.
top 440
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Het was gewoon een super wagen voor zijn tijd, en nog steeds. kost niks en levert niks op 

Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
dat wel, maar doel op de verkoop
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
mijn cvtje is snel:) plank gas en je blijft op de 5500 toeren tot je klaar bent
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
mijn laatste tank ging met verbruik van 1 op 17,5. goed voor 950 km plezier. en dat voor een turbo!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
0-100 gaat best vlot. elke stoplicht sprintje win ik. en als ik kijk hoe snel hij op de 50 zit is vet snel.
cvt vind ik een heerlijike automaat ik vind dat volvo in zijn nieuwe modelen weer terug moet laten komen.
vandaag golf 2008 scheit getrokken. en die (turk) vond dat niet lauw. trok daarna met piepende banden weg.
cvt vind ik een heerlijike automaat ik vind dat volvo in zijn nieuwe modelen weer terug moet laten komen.
vandaag golf 2008 scheit getrokken. en die (turk) vond dat niet lauw. trok daarna met piepende banden weg.
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Ik haalde met mijn 1.8i uit 1996 190 km/h met veel en veel moeite (airco uit). Ik reed voornamelijk veel stadsverkeer (toen ik 190 reed uiteraard niet :-p) en haalde een verbruik van 1 op 9 zoiets. Moet wel zeggen dat ik hem regelmatig tegen het rode toeren aanduwde (wel pas als de motor warm was, dus diegene die mijn auto wil kopen bij de handelaar kan dat gerust doen
). Verder reed ik vrij sportief, dus ik denk dat hij een stuk zuiniger kan zijn.

Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Van de week was ik op de autoweg met mijn 440 turbo aan het spelen met een motorijder, komt er een nieuwe mercedes E-klasse met dubbele uitlaatpijp in mijn weg rijden, bij 190 km/h ging ie eindelijk opzij.
Uiteindelijk heb ik licht bergop 220km/h op teller gehaald, op de GPS niet echt gelet omdat ik de baan in het oog moest houden.
Turbodruk gaat met een MBC in lage toeren tot in helft van het rode en in hogere toeren zakt ie terug tot het begin van het rode, heb ook een K&N inlegfilter, vandaag is de kat eronder uit gegaan, morgen heb ik de auto terug
Btw, ik zit met non turbo niet natriumgekoelde kleppen en kop, maar da's een ander verhaal, ma op zich geen problemen mee, ding blijft draaien als een naaimachine
Edit, de kat is er uiteindelijk niet onderuit gegaan, toen ik mijn garagist belde was er ie aan bezig maar heeft ie mijn kat terug gemonteerd want een buis ertussen zou kunnen afbreken
Uiteindelijk heb ik licht bergop 220km/h op teller gehaald, op de GPS niet echt gelet omdat ik de baan in het oog moest houden.
Turbodruk gaat met een MBC in lage toeren tot in helft van het rode en in hogere toeren zakt ie terug tot het begin van het rode, heb ook een K&N inlegfilter, vandaag is de kat eronder uit gegaan, morgen heb ik de auto terug

Btw, ik zit met non turbo niet natriumgekoelde kleppen en kop, maar da's een ander verhaal, ma op zich geen problemen mee, ding blijft draaien als een naaimachine
Edit, de kat is er uiteindelijk niet onderuit gegaan, toen ik mijn garagist belde was er ie aan bezig maar heeft ie mijn kat terug gemonteerd want een buis ertussen zou kunnen afbreken

- Marvels
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 23.10.2008 - 07:47
- Locatie: A'dam
Laatst in D'land geweest, toen had ik mijn TomTom nog niet,
Maar op de teller ging ik 175 / 180 maar heb hem niet kunnen vloeren.
Het was namelijk geen ideaale weg waar ik op reed.
Nu laatst met de TT op weg geweest en blijkt ook dat de km-teller 8 km afwijkt bij 100km/u op de teller.
Tevens posten gezien over het aantal behaalde km per liter
Als je 550km haalt met een tank van 60 l, moet je je banden eens gaan controleren dat kan een grote slok op een borrel zijn.
Weet uit ervaring dat mijn oude 440 750km+ haalde op 60L
en opeens reed ik ook ronde de 500km op 1 tank , heb banden op juiste spanning gebracht en reed weer 7-800km. Dit was juist de overgang van lente->zomer.
tis nu een beetje K-weer. Dan weer onder de 20graden dan weer erboven.
Maar maak er nu een gewoonte van tanken = banden cheken
Heb nu een 50L tank en daar haal ik het ook mee, als ik alleen op de snelweg rij op constante snelheid. Maar met normale omstandigheden, dus stad-snelweg-stad, dan haal ik net de 600.
Maar op de teller ging ik 175 / 180 maar heb hem niet kunnen vloeren.
Het was namelijk geen ideaale weg waar ik op reed.
Nu laatst met de TT op weg geweest en blijkt ook dat de km-teller 8 km afwijkt bij 100km/u op de teller.
Tevens posten gezien over het aantal behaalde km per liter
Als je 550km haalt met een tank van 60 l, moet je je banden eens gaan controleren dat kan een grote slok op een borrel zijn.
Weet uit ervaring dat mijn oude 440 750km+ haalde op 60L
en opeens reed ik ook ronde de 500km op 1 tank , heb banden op juiste spanning gebracht en reed weer 7-800km. Dit was juist de overgang van lente->zomer.
tis nu een beetje K-weer. Dan weer onder de 20graden dan weer erboven.
Maar maak er nu een gewoonte van tanken = banden cheken
Heb nu een 50L tank en daar haal ik het ook mee, als ik alleen op de snelweg rij op constante snelheid. Maar met normale omstandigheden, dus stad-snelweg-stad, dan haal ik net de 600.
440 1.8i Experience Special-Line 1997 : 128.000
Metalic Zwart/Grijs Elec-Ramen, Airco,koplamp wissers, mistlamp voor,
half zwart leer, CVT, ABS
440 1.8i Holiday Mei-1994 C.V.T. : 214.000 Metalic-blue 0-100km/8sec (+ R.I.P) :
";It's a book about a Spanish guy named Manual. You should read it.";
Metalic Zwart/Grijs Elec-Ramen, Airco,koplamp wissers, mistlamp voor,
half zwart leer, CVT, ABS
440 1.8i Holiday Mei-1994 C.V.T. : 214.000 Metalic-blue 0-100km/8sec (+ R.I.P) :
";It's a book about a Spanish guy named Manual. You should read it.";
- Marvels
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 23.10.2008 - 07:47
- Locatie: A'dam
its always 480Turbo schreef:Volgens de testgegevens van autoweek kan die ongeveer 175 km/h, maar met m'n 480 Turbo heb ik al gemerkt dat je bij de volvo 4** serie er wel wat bij kan optellen ::twisted: ::twisted: ::twisted: ..... Als je meer specs van je 440 wilt zien, klik dan op deze link:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 4&cache=no
Sorry maar bij 0-100 staat 12 sec.
dan rij ik al lang en breed 140 met 2 vingers in mijn neus.
Met dat 2020 sms heb ik die info ook gehad. Nou kan je zeggen haal de 0-100km binnen 7 a 8 sec
Vorige week nog met een audi 1.8 T zitten spelen en daarvoor met een BMW nieuw komma nieuw
Ze stonden allebij te knipperen met hun ogen hoe makkelijk ik ze aan alle kanten voorbij reed en rondjes om ze heen draai.
Ik weet niet welke ouwe ^&%$$ die test heeft gedaan maar dan heeft ie in die 12 sec. 4 sec stil gestaan.
Stopwatch aan, euh hoe ging dat ook al weer oja koppeling indrukken schakelen en koppeling rustig oplaten en dan gas geven. Okee lets go
440 1.8i Experience Special-Line 1997 : 128.000
Metalic Zwart/Grijs Elec-Ramen, Airco,koplamp wissers, mistlamp voor,
half zwart leer, CVT, ABS
440 1.8i Holiday Mei-1994 C.V.T. : 214.000 Metalic-blue 0-100km/8sec (+ R.I.P) :
";It's a book about a Spanish guy named Manual. You should read it.";
Metalic Zwart/Grijs Elec-Ramen, Airco,koplamp wissers, mistlamp voor,
half zwart leer, CVT, ABS
440 1.8i Holiday Mei-1994 C.V.T. : 214.000 Metalic-blue 0-100km/8sec (+ R.I.P) :
";It's a book about a Spanish guy named Manual. You should read it.";
- elco440
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
- Locatie: Berlicum
- Contacteer:
ik heb met de 1.8 ongeveer 190kph gehaald op de teller en me teller week zogoed als niet af.
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project
Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok
Even Voorstellen
Back 2 Project
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok
Even Voorstellen
Back 2 Project
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Mijn bandenspanning was altijd in orde. 2.3 voor en 2.1 achter als ik mij niet vergis. Maar nogmaals... Ik reed wel sportief en eigenlijk alleen maar stadsverkeer en veel korte stukken.Marvels schreef:Tevens posten gezien over het aantal behaalde km per liter
Als je 550km haalt met een tank van 60 l, moet je je banden eens gaan controleren dat kan een grote slok op een borrel zijn.
Weet uit ervaring dat mijn oude 440 750km+ haalde op 60L
en opeens reed ik ook ronde de 500km op 1 tank , heb banden op juiste spanning gebracht en reed weer 7-800km. Dit was juist de overgang van lente->zomer.
tis nu een beetje K-weer. Dan weer onder de 20graden dan weer erboven.
Maar maak er nu een gewoonte van tanken = banden cheken.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- jerryx
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 19:45
- Locatie: Noord nl
@Marvels, ligt niet toevallig een v8 in je volvo gekoppeld aan een cvt?!
in 7-8 sec. naar de 100?? in your wildest dreams.. die CVT bak kan je misschien een verhoogde snelheidsbeleving geven, en ze zijn ook best rap, maar een audi 1.8 T of BWM trek jij er niet zomaar uit (of hing r een caravan achter??)
in 7-8 sec. naar de 100?? in your wildest dreams.. die CVT bak kan je misschien een verhoogde snelheidsbeleving geven, en ze zijn ook best rap, maar een audi 1.8 T of BWM trek jij er niet zomaar uit (of hing r een caravan achter??)
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Het aantal seconden weet ik niet precies, maar wanneer je mijn 440 flink op de staart trapte ging hij best wel vlot vooruit, zeker t/m 100 km/h. Daarna werd het wat minder. Ik ken iemand met een Audi A3 1.8T maar die trok ik toch niet zomaar eruit 

Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
- Locatie: Utrecht
Dat is best wel laag, die spanning. Ik zelf gebruik 2.6 voor en 2.7 achter, gaan je bandjes wat langer meestefmen schreef:Mijn bandenspanning was altijd in orde. 2.3 voor en 2.1 achter als ik mij niet vergis. Maar nogmaals... Ik reed wel sportief en eigenlijk alleen maar stadsverkeer en veel korte stukken.Marvels schreef:Tevens posten gezien over het aantal behaalde km per liter
Als je 550km haalt met een tank van 60 l, moet je je banden eens gaan controleren dat kan een grote slok op een borrel zijn.
Weet uit ervaring dat mijn oude 440 750km+ haalde op 60L
en opeens reed ik ook ronde de 500km op 1 tank , heb banden op juiste spanning gebracht en reed weer 7-800km. Dit was juist de overgang van lente->zomer.
tis nu een beetje K-weer. Dan weer onder de 20graden dan weer erboven.
Maar maak er nu een gewoonte van tanken = banden cheken.

Volvo 850 estate AUT LPG
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Nessie schreef:Dat is best wel laag, die spanning. Ik zelf gebruik 2.6 voor en 2.7 achter, gaan je bandjes wat langer meestefmen schreef:Mijn bandenspanning was altijd in orde. 2.3 voor en 2.1 achter als ik mij niet vergis. Maar nogmaals... Ik reed wel sportief en eigenlijk alleen maar stadsverkeer en veel korte stukken.Marvels schreef:Tevens posten gezien over het aantal behaalde km per liter
Als je 550km haalt met een tank van 60 l, moet je je banden eens gaan controleren dat kan een grote slok op een borrel zijn.
Weet uit ervaring dat mijn oude 440 750km+ haalde op 60L
en opeens reed ik ook ronde de 500km op 1 tank , heb banden op juiste spanning gebracht en reed weer 7-800km. Dit was juist de overgang van lente->zomer.
tis nu een beetje K-weer. Dan weer onder de 20graden dan weer erboven.
Maar maak er nu een gewoonte van tanken = banden cheken.
Die slijten alleen maar harder, doordat de band veel boller staat, slijt t in het middel veel harder, hetzelfde geld voor te slappe banden. Origineel moet er 2.2 voor en 1.9 achter !
Ik heb 205/40 17'' bandjes, en heb ze altijd op 2.4 2.2 staan. Hard zat !
Zowieso moet er voor meer lucht in dan achter ivm gewichtsverdeling.