Re: Nieuwe V90 D5
Geplaatst: 10.09.2018 - 14:21
Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ik heb liever iets meer comfort.Blue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
Mijn gedacht ookBlue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
Reden is volgens mij dat er meer ruimte overblijft in de kofferbak met een dergelijke inrichting:coone schreef:Mijn gedacht ookBlue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
De vraag is nu enkel of we hem achteraan genoeg gaan kunnen doen zakken met die bladveer
Iemand trouwens idee van reden v die bladveer?
Waar ik schokdempers besteld heb doen ze enkel verlagingen & sportvering & vroegen ze toch eens om de auto binnen te plaatsen om de ophanging eens te bekijken
Natuurlijk erna veel commentaar dat ze bij volvo terug keren naar de jaren 60 toen bladveren courant waren![]()
Ja, idd maar ik vraag mij vooral af naar het waaromNielsPHEV schreef: die bladveren in de jaren 60 zaten 90 graden gedraaid overigens had eind jaren 80 de 340 ook nog bladveren. Ik vind het wel een fraaie oplossing overigens
D5R-Design schreef: Noem het bij Volvo maar geen bladveer. Werdt mijn niet in dank afgenomen door de dealer..en de monteur..
drowel schreef:Reden is volgens mij dat er meer ruimte overblijft in de kofferbak met een dergelijke inrichting:coone schreef:Mijn gedacht ookBlue-Eyes schreef: Kijk! Zo horen de velgen in een auto te liggen!
De vraag is nu enkel of we hem achteraan genoeg gaan kunnen doen zakken met die bladveer
Iemand trouwens idee van reden v die bladveer?
Waar ik schokdempers besteld heb doen ze enkel verlagingen & sportvering & vroegen ze toch eens om de auto binnen te plaatsen om de ophanging eens te bekijken
Natuurlijk erna veel commentaar dat ze bij volvo terug keren naar de jaren 60 toen bladveren courant waren![]()
Stukje van Autoweek (over de V60):
-De achteras van de V60 is (net als die van de S90 en V90) voorzien van een dwarse bladveer in plaats van twee schroefveren. De bladveer is ge- maakt van composietmateriaal. We verne- men van Egbert Bakker, een Nederlander die al 34 jaar bij Volvo werkt aan de ont- wikkeling van de onderstellen, dat voor een eerste prototype zelfs een bladveer van een Volvo 960 is gebruikt! Het voordeel van de bladveer is dat de gebruikelijke veerpoten achter niet nodig zijn, wat een grotere ba- gageruimte oplevert. Die meet 529 liter en dat is bijna 100 liter meer dan in de eerste V60.