Gisteren is mijn XC40 D3 geartronic (eindelijk) geleverd. Korte eerste kennismaking, ritje van 80km. Wat opvalt is de toch wel stille en vooral zeer soepele werking van motor en bak. Wat ze in de road tests ook mogen beweren. De auto rijdt zalig. Ook even de adaptieve cruise kunnen proberen, is wel wennen, alles uit handen geven maar het werkt perfect. Bij het ophalen aan de dealer wees de boordcomputer een gem. verbruik van 18lit/100km aan, ik veronderstel van het parkeren, stationair draaien en wat nog meer. Maarrrrr, toen ik thuis kwam, een rit met erg veel drukte, aanschuiven, stop and go verkeer, maar met een (uiteraard) rustige rijstijl, was het gem. verbruik gedaald tot ...6,1lit/100km. Wel, het is daarvoor dat we voor een diesel hebben gekozen!
Volgens mij communiceert VOC met de BC vd auto en is dit een op een gelijk.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19) V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk. S60 T4 Powershift MY12, Polestar
JWDIJ schreef:
Dat denk ik ook. Maar welke gemiddelde toont de VOC app?
Hetzelfde als de BC vd auto natuurlijk!
Waar moet de app de info anders vandaan halen.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19) V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk. S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Ondertussen hebben we onze XC40 momentum, Geartronic D3 drie weken en al bijna 3000Km op de (mooie) teller. Want laat ons eerlijk zijn, het dashboard is prachtig!
Ondanks alles nog niet onder de knie is, rijdt de wagen heerlijk. Soepele, elastische dieselmotor. Het is heel makkelijk onder de 6 liter te blijven, gem scoor ik 5,7.
Geen rammeltje, geen kraakje, heerlijke auto. Wat zijn we verwend!
Als we dan toch enkele puntjes moeten aanduiden: De (lederen) zetels zijn toch harder en minder comfortabel dan onze vorige Volvo's. Ik snap ook niet het nut waarom de buitenspiegels niet meer op de hoek staan. Minder praktisch dan voorheen. Gordelsluiting vind ik wel erg 'diep' zitten. Voetzwaai om koffer te openen is vaak een 'dansje' doen, reageert niet zoals het zou moeten. Of ik dans 'verkeerd', kan ook. Maar het is een prachtwagen. En toch kom ik amper een collega XC40 tegen op de weg!
(Btw, hoe plaats ik een foto hier??)
In aanvulling op hierboven: je ziet de foto pas verschijnen als je het bericht plaatst.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.