Pagina 3 van 10

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 09.10.2018 - 10:04
door diesel01
teebee schreef: Nadeel van het geperforeerde leer vind ik het vuil wat zich sneller vastzet in de gaatjes. Lastige schoon te houden man egaal leer lijkt mij.
Valt heel erg mee, vaste regel moet zijn niet eten in de auto.
Wanneer ik het leer in de V70 in het vet zette pakte ik daarna een saté prikker en prikte de gaatjes door die dat nodig hadden, was bijna nooit nodig.

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 09.10.2018 - 10:48
door Kinoúmai
teebee schreef: Nadeel van het geperforeerde leer vind ik het vuil wat zich sneller vastzet in de gaatjes. Lastige schoon te houden man egaal leer lijkt mij.


Ja daar kan ik inkomen. Heb het zelf nog nooit genomen maar mijn vrouw heeft het wel eens gehad in een Ford S-Max.
NielsPHEV schreef:
Kinoúmai schreef:
NielsPHEV schreef: Je vroeg naar ervaringen met de T6. Ik ben met de T6 vanuit NL naar Kortrijk gereden (en terug) een heerlijke auto die sneller is dan ie aanvoelt
Heb je nog enig idee van je verbruik over dat traject?
1 op 12
Lijkt me een redelijk normaal verbruik te zijn. Maar toch iets hoger dan ik had verwacht. Toch nog eens over nadenken met dit type motor.
jvov60 schreef:
teebee schreef: Nadeel van het geperforeerde leer vind ik het vuil wat zich sneller vastzet in de gaatjes. Lastige schoon te houden man egaal leer lijkt mij.
Eens.
Alhoewel ik de massagefunctie wel leuk had gevonden, heb ik in mijn XC60 Inscription gekozen voor de lederen sportstoelen zonder perforatie.
Zijn er verschillende "profielen" instelbaar bij een massagezetel?
Walter schreef: de stoelventilatie is dan wel weer heerlijk zomers
Ja, moet heerlijk zijn veronderstellen we. Wat je natuurlijk niet hebt kan je ook niet missen. :happy:
Erik H schreef:
teebee schreef: Tja wat je gewend bent kan je verwennen ;-)
Maar naast die pk’s... eenmaal een Volvo van binnen gewend en de Audi is vergeten :D
Mmmm, het interieur van de nieuwe A6 vind ik toch wel top. :love:
Klopt, nieuwe uitvoering is knap en niet meer te vergelijken met mijn vorige exemplaren.
diesel01 schreef:
teebee schreef: Nadeel van het geperforeerde leer vind ik het vuil wat zich sneller vastzet in de gaatjes. Lastige schoon te houden man egaal leer lijkt mij.
Valt heel erg mee, vaste regel moet zijn niet eten in de auto.
Wanneer ik het leer in de V70 in het vet zette pakte ik daarna een saté prikker en prikte de gaatjes door die dat nodig hadden, was bijna nooit nodig.
Wat dat eten betreft, het gebeurt toch wel vrij regelmatig dat we onderweg een broodje nuttigen in de wagen. Misschien toch iets om af te leren en je tijd ervoor te nemen om dit buiten of in het tankstation op te eten.

Afgelopen weekend even snel bij een Volvo-dealer binnengewest maar de enigste V60 die er stond had prachtige Moritz-beige contour zetels.

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 09.10.2018 - 10:55
door Kinoúmai
jalex_h schreef: Hierboven is het woord “Polestar” een paar keer gevallen. Dat zou op zich een goede compensatie kunnen zijn voor als 190 pk niet wil wennen, ware het niet dat TS in België woonachtig is. Als hij in dat land ook zijn Volvo besteld, Is Polestar geen optie. Nu niet, nooit niet. Ook niet bij een dealer buiten België. Nu zijn er op zich wel alternatieven voor Polestar maar dan zet je de fabrieksgarantie op het spel.

En nog even over het vermogen. ik rij nu in een V70 met 181 pk rond. Natuurlijk 310 pk is nog weer meer maar ik ben ik inmiddels redelijk aan gewend. Om budgetairre redenen zit een V90 met een D4 niet in. Dus een proefrit gemaakt met een D3 et 150 pk. Hoewel op papier vlot zat, had ik toch wat bedenkingen, met name of ik die pk’ niet zou missen. Jawel, als je flink door trapt, mis je ze zeker. Maar de vraag of ik er mee zou kunnen leven, werd volmondig met ja bevestigd. Zelfs als er nog een caravan achter zou hangen.
Of te wel, gewoon gaan rijden en niet je niet af vragen of je wat mist maar of het je bevalt :D .
Dank voor de nuttige informatie. Waarom is dit dan zo en bij jullie dan niet als ik het goed begrijp? Heeft Polestar geen officiële herkenning in België? Op de Belgische site staan nog wel de oude S60 & V60 en hier vlakbij is er ook een officiële Polestar verdeler zie ik.

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 09.10.2018 - 11:05
door V50 R
Omdat in belgie tuning niet is toegestaan. Vandaar dat volvo het niet levert.

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 09.10.2018 - 12:10
door Fulaks
Ik heb nu mijn 2de V70 met geventileerd leer. Ik vind het heerlijk en wil niet meer zonder. Schoonhouden is echt geen probleem, als je de zetels onderhoudt moet je gewoon erg zuinig zijn met het product, en dit altijd op je doek doen en even inwerken alvorens over het geperforeerde deel te gaan. Misschien duurt het dan wat langer, maar weegt niet op tegen die ventilatiefunctie, die wil ik echt niet meer missen.

Alternatief voor Polestar in België is BSR Tuning. Zweeds bedrijf met ruime ervaring in Volvo-tuning. Maar je speelt je garantie wel kwijt, dus best na de garantieperiode doen. Ik heb dit nu ook voor de 2de keer, en is echt fijn. De D4 van standaard 181 PK zit nu aan 250 PK en ik heb nu een kleine 95.000 km op de teller zonder enig probleem.

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 10.10.2018 - 00:21
door Kinoúmai
V50 R schreef: Omdat in belgie tuning niet is toegestaan. Vandaar dat volvo het niet levert.
Is dat in Nederland wel toegestaan?...Met garantie zekerheid? Wist ik niet.

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 10.10.2018 - 00:26
door Kinoúmai
Fulaks schreef:Ik heb nu mijn 2de V70 met geventileerd leer. Ik vind het heerlijk en wil niet meer zonder. Schoonhouden is echt geen probleem, als je de zetels onderhoudt moet je gewoon erg zuinig zijn met het product, en dit altijd op je doek doen en even inwerken alvorens over het geperforeerde deel te gaan. Misschien duurt het dan wat langer, maar weegt niet op tegen die ventilatiefunctie, die wil ik echt niet meer missen.
We zullen er nog eens over nadenken, maar denk wel dat het de geventileerde zullen worden met massage.
Fulaks schreef:Alternatief voor Polestar in België is BSR Tuning. Zweeds bedrijf met ruime ervaring in Volvo-tuning. Maar je speelt je garantie wel kwijt, dus best na de garantieperiode doen. Ik heb dit nu ook voor de 2de keer, en is echt fijn. De D4 van standaard 181 PK zit nu aan 250 PK en ik heb nu een kleine 95.000 km op de teller zonder enig probleem.
Ik ga geen D4 nemen om hem nadien te laten chip-tunen. Dan nemen we wel liever een T6e of T8e. 8-)

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 10.10.2018 - 01:05
door Kinoúmai
Wat me opvalt, is er bij een T8 geen Four-C demping mogelijk als ook geen klimaatregeling met 4 temperatuurzones?

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 10.10.2018 - 11:50
door teebee
Erik H schreef:
teebee schreef: Tja wat je gewend bent kan je verwennen ;-)
Maar naast die pk’s... eenmaal een Volvo van binnen gewend en de Audi is vergeten :D
Mmmm, het interieur van de nieuwe A6 vind ik toch wel top. :love:
Tsja... blijft Duits... ^_^
Smaken verschillen natuurlijk en het blijft persoonlijk, maar als ik de keus zou moeten maken zou ik voor de Volvo gaan (duh, ga vrijdag mn nieuwe V60 halen :lol: )

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 10.10.2018 - 12:30
door jalex_h
Kinoúmai schreef:
V50 R schreef:Omdat in belgie tuning niet is toegestaan. Vandaar dat volvo het niet levert.
Is dat in Nederland wel toegestaan?...
Yep
Kinoúmai schreef:Met garantie zekerheid?
Als het (in het geval van Volvo) door Polestar gedaan is, wel.

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 10.10.2018 - 12:48
door NielsPHEV
Kinoúmai schreef: Wat me opvalt, is er bij een T8 geen Four-C demping mogelijk als ook geen klimaatregeling met 4 temperatuurzones?
Dat van die four-c op de T8 klopt wel heeft de r-design een wat stugger onderstel als ik de prijslijst goed interpreteer. Zeker in Belgie zou ik niet voor een stug onderstel gaan en 18" banden nemen

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 10.10.2018 - 21:12
door Kinoúmai
jalex_h schreef:
Kinoúmai schreef:
V50 R schreef:Omdat in belgie tuning niet is toegestaan. Vandaar dat volvo het niet levert.
Is dat in Nederland wel toegestaan?...
Yep
Kinoúmai schreef:Met garantie zekerheid?
Als het (in het geval van Volvo) door Polestar gedaan is, wel.
Niet dat we direct met die plannen rondlopen maar waarom zou ik dan geen exemplaar in Nederland kunnen aankopen (zonder BPM en BTW), die daar wel gelijk door Polestar laten fine tunen en achteraf in België inschrijven?

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 10.10.2018 - 21:13
door OGA244
Slimme optie...

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 10.10.2018 - 21:21
door Kinoúmai
NielsPHEV schreef:
Kinoúmai schreef: Wat me opvalt, is er bij een T8 geen Four-C demping mogelijk als ook geen klimaatregeling met 4 temperatuurzones?
Dat van die four-c op de T8 klopt wel heeft de r-design een wat stugger onderstel als ik de prijslijst goed interpreteer. Zeker in Belgie zou ik niet voor een stug onderstel gaan en 18" banden nemen
Wat jammer zeg, had graag een T6e Inscription in Birch Light met zwarte raamomlijsting, zwarte spiegelkappen, het Four-c dempingssysteem en het gekoeld dashboardkastje gehad. :-/

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 10.10.2018 - 21:41
door NielsPHEV
dat wordt dan zonder four c wellichtis er after market nog wat te regelen Heico heeft wellicht iets

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 10.10.2018 - 21:58
door VRS
Kinoúmai schreef:
NielsPHEV schreef:
Kinoúmai schreef: Wat me opvalt, is er bij een T8 geen Four-C demping mogelijk als ook geen klimaatregeling met 4 temperatuurzones?
Dat van die four-c op de T8 klopt wel heeft de r-design een wat stugger onderstel als ik de prijslijst goed interpreteer. Zeker in Belgie zou ik niet voor een stug onderstel gaan en 18" banden nemen
Wat jammer zeg, had graag een T6e Inscription in Birch Light met zwarte raamomlijsting, zwarte spiegelkappen, het Four-c dempingssysteem en het gekoeld dashboardkastje gehad. :-/
Haha =) =)

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 11.10.2018 - 07:07
door NielsPHEV
Kinoúmai schreef:
NielsPHEV schreef:
Kinoúmai schreef: 320pk. Daarom dat ik het hierboven al even schreef, zie me niet direct met een D4 rondtoeren.
Een T8 is ex BTW niet veel duurder dan een D4 maar operationeel natuurlijk wel een stukje prijziger wanneer je er meer dan een volle FTE per jaar in gaat rondrijden.

Onderhoudscycli zijn in jouw geval een keer per kwartaal (30 kkm's)
Voor wat staat FTE aub?
Alle 30k km voor een T8 in onderhoud? Zou mooi zijn want dit is ook zo voor de huidige. Positief nieuws alvast! :-)
fte is full time equivalent je zit een normaal werkjaar in uren te sturen bij 10 k ons per jaar. je wilt geen hulpsysteem zeg je... intellisafe is niet duur en biedt heel veel pilot assis is echt heerlijk en de afstand waarschuwing en lanedeparture kan je uitzetten. dat verbruik wat je noemt van een t8 over 30 k kms in wat voor een volvo is dat?

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 11.10.2018 - 18:28
door Kinoúmai
NielsPHEV schreef:
Kinoúmai schreef:
NielsPHEV schreef: Een T8 is ex BTW niet veel duurder dan een D4 maar operationeel natuurlijk wel een stukje prijziger wanneer je er meer dan een volle FTE per jaar in gaat rondrijden.

Onderhoudscycli zijn in jouw geval een keer per kwartaal (30 kkm's)
Voor wat staat FTE aub?
Alle 30k km voor een T8 in onderhoud? Zou mooi zijn want dit is ook zo voor de huidige. Positief nieuws alvast! :-)
fte is full time equivalent je zit een normaal werkjaar in uren te sturen bij 10 k ons per jaar. je wilt geen hulpsysteem zeg je... intellisafe is niet duur en biedt heel veel pilot assis is echt heerlijk en de afstand waarschuwing en lanedeparture kan je uitzetten. dat verbruik wat je noemt van een t8 over 30 k kms in wat voor een volvo is dat?
Na 43 maanden:

klik

We hebben in het verleden alle hulprijmiddelen een keer kunnen testen op test of vervangwagens en het is niets voor mij. Gewone CC is voldoende voor ons alsook parkeersensoren v&a en een camera. Al de rest mogen ze houden. :-)

Dat verbruik is van iemand met een Volvo V90 T8 inscription.

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 11.10.2018 - 18:34
door NielsPHEV
Ik heb een XC90T8 en zit over 92000 km op zo'n 7,4 liter op 100km dus lijkt opzich consistent met het verbruik van de V90 als je het verschil in luchtweerstand meeneemt

Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)

Geplaatst: 11.10.2018 - 20:51
door Kinoúmai
NielsPHEV schreef: Ik heb een XC90T8 en zit over 92000 km op zo'n 7,4 liter op 100km dus lijkt opzich consistent met het verbruik van de V90 als je het verschil in luchtweerstand meeneemt
Dat is een mooi resultaat!
7,0L lijkt me met een V60-T8, 90% snelwegverkeer en mijn rijstijl dan toch haalbaar heb ik een vermoeden.

Heeft Volvo zo iets als een "park-hill"-systeem. (vind niet direct de Volvo-benaming hiervoor). Dit is een elektronische handrem waarbij je je voet niet meer permanent op je rem moet houden wanneer je voor een rood licht staat bvb.
Misschien staat dit altijd standaard op een Volvo?