Pagina 3 van 3

Re: korting op catalogusprijs

Geplaatst: 15.06.2019 - 12:07
door Dutchie01
Ik heb niet zon hoge pet op van dealers ( in tegenstelling tot de lokale dorpsgarage). In de 30 jaar dat ik elke 3 jaar een nieuwe auto aanschaf heb ik wel het nodige meegemaakt en ik kan je zeggen dat het niet meevalt om een auto te kopen.. Nog nooit kreeg ik de indruk dat ze echt in mij geinterresseerd waren, snel een auto scoren en verder. Glimmende paleizen, snelle pakken en veel gelul. ( wel vandaag bestellen want morgen zijn ze op! of deze dan, Hallo ik wil een auto bestellen volgens deze specificatie - oh ja kunt u een andere keer terugkomen we zijn de showroom aan het inrichten - of laatst bij een Volvo dealer 10 minuten rond een nieuwe auto gedwarreld deur open en dicht enzovoorts. Ik was waarschijnlijk onzichtbaar want de verkopers waren druk in gesprek, met elkaar dus ben maar weer weggegaan. En dan de prijzen.. BMW raam sluit niet. Dat is een kapotte sensor meneer kost 730 euro. Ik kan nog wel even doorgaan. Het ziet er niet best uit voor autodealers in de toekomst. De electrische auto zal de werkplaats nagenoeg doen verdwijnen en internet zal steeds verder oprukken. Rechtstreeks bestellen bij de fabriek a la Tesla en Polestar zal het gaan worden denk ik.

Re: korting op catalogusprijs

Geplaatst: 15.06.2019 - 13:37
door BlackcurrantV70
Dan ben je niet bij mijn dealer geweest, daar spreekt men mij aan met mijn voornaam, en wordt er ook regelmatig over niet Volvo zaken gekeuveld, gewoon omdat we elkaar leuk vinden als persoon.

De zaakvoerder en aftersales directrice komen elke keer als zeme zien even een handje schudden en vragen of alles ok is en naar wens verloopt, top op gebied van klantenbinding.

Bij het verlaten van de garage volgt er steevast “groetjes aan je vrouw”, ja zij rijdt ook Volvo van dezelfde garage.
Als mijn vrouw haar auto in onderhoud brengt luidt het dan weer “groetjes aan je man”.

Re: korting op catalogusprijs

Geplaatst: 15.06.2019 - 15:04
door Ponstir
BlackcurrantV70 schreef: Dan ben je niet bij mijn dealer geweest, daar spreekt men mij aan met mijn voornaam, en wordt er ook regelmatig over niet Volvo zaken gekeuveld, gewoon omdat we elkaar leuk vinden als persoon.

De zaakvoerder en aftersales directrice komen elke keer als zeme zien even een handje schudden en vragen of alles ok is en naar wens verloopt, top op gebied van klantenbinding.

Bij het verlaten van de garage volgt er steevast “groetjes aan je vrouw”, ja zij rijdt ook Volvo van dezelfde garage.
Als mijn vrouw haar auto in onderhoud brengt luidt het dan weer “groetjes aan je man”.
Idem bij mijn dealer, alleen is het nog meestal netjes meneer... Dan voel ik me echt oud.. :D. Koffie wordt altijd direct aangeboden. En dat was ook al voordat ik de XC40 daar kocht en de XC70 er 'alleen maar' in onderhoud was. O ja, bij onderhoud wordt de auto keurig opgehaald met achter laten van gratis vervangende auto (oké, behalve de brandstof kosten dan).

Re: korting op catalogusprijs

Geplaatst: 15.06.2019 - 19:03
door V70/2.4D/2003
Als ik mijn dealer buiten zijn zaak tegenkom dan is het steevast "Moi Henk" en hij "Moi Ger". Doet niets af aan het feit dat ik daar dus niet per se een andere auto aan ga schaffen. Ik koop wat ik zoek en uiteindelijk heb gevonden, mits we het eens worden over het bij te leggen bedrag. En het opvallende is dat ik telkenmale van mening ben dat mijn in te ruilen auto veel meer waard is dan het geboden bedrag en de aan te schaffen auto veel te duur in de showroom staat. Toch kom ik er elke keer met de verkoper uit.