Pagina 3 van 3

Re: Voorstelrondje particuliere Volvo V60 PIH rijder

Geplaatst: 17.03.2019 - 08:10
door Volvo V60 1983
Polestar lijkt ook meer "refinen" in plaats van tunen, voor die 15pk hoef je het niet te doen.

Bij Rica tillen ze hem voor €745 naar 345PK en 736Nm.
Mij lijkt het wel wat voor de lange ritten met caravan op vakantie. Het is toch een wagen van twee ton. Met de familie in de auto plus belading en caravan aan de knobbel is de 215PK Diesel misschien zelfs wat aan de krappe kant..
[/quote]

Inderdaad als ik hem laat tunen zal denk ik Rica mijn voorkeur hebben, ben benieuwd wie het van de forumleden al gedaan heeft en wat de ervaringen zijn. Zal het forum eens afspeuren en mocht er iemand ervaringen willen delen, graag!

Re: Voorstelrondje particuliere Volvo V60 PIH rijder

Geplaatst: 17.03.2019 - 08:23
door Volvo V60 1983
S80 Executive schreef: Mooie uitvoering. Ik heb recent een D4 gekocht, heb de hybride wel overwogen, maar toch maar niet gedaan. Veel heerlijke kilometers gewenst.
Bedankt! Beleef er tot nu toe erg veel plezier aan! Ik vindt het elektrisch rijden super! Kan alle ritten zowel werk als privé elektrisch rijden, wat enorm scheelt in het verbruik, ook als je in snelle bui bent schakel je hem op power, en dat is zo nu en dan heerlijk die powerstand, hoe meer PK hoe beter als je mijn mening vraagt, helemaal met een verbruik van 4,0 op de 100KM waar ik nu op zit (is zelfs nog dalende, heb nu bijna 1000km gereden)

Waarom had je trouwens voor de D4 gekozen i.p.v. de PIH?

Re: Voorstelrondje particuliere Volvo V60 PIH rijder

Geplaatst: 17.03.2019 - 15:14
door RoaldH
Volvo V60 1983 schreef: Polestar lijkt ook meer "refinen" in plaats van tunen, voor die 15pk hoef je het niet te doen.

Bij Rica tillen ze hem voor €745 naar 345PK en 736Nm.
Mij lijkt het wel wat voor de lange ritten met caravan op vakantie. Het is toch een wagen van twee ton. Met de familie in de auto plus belading en caravan aan de knobbel is de 215PK Diesel misschien zelfs wat aan de krappe kant..
Inderdaad als ik hem laat tunen zal denk ik Rica mijn voorkeur hebben, ben benieuwd wie het van de forumleden al gedaan heeft en wat de ervaringen zijn. Zal het forum eens afspeuren en mocht er iemand ervaringen willen delen, graag!
[/quote]

Polestar levert ongeveer 240pk op de rollenbank. Dus het is 25pk winst.

Re: Voorstelrondje particuliere Volvo V60 PIH rijder

Geplaatst: 17.03.2019 - 17:50
door NielsPHEV
V70/2.4D/2003 schreef: Even hoor, je hebt een PIH gekocht met....wat heeft dat ding, 215 pk? Verder ondersteuning door elektrische toestanden waardoor dat ding als een dolle van zijn plek komt. Je hebt hem goed een dag en wil er Rica in pompen? Ik neem aan "omdat het kan" want van "nodig hebben" kan met goed fatsoen geen sprake zijn.

Desondanks, ik hoop dat je er geluk mee hebt want de meeste 2e hands PIH's gaan op export omdat het particulier eigenlijk niet te betalen is. Veel rijplezier.
Particulier is een gebruikte PIH juist heel goed te betalen door het enorme aanbod zijn de prijzen erg concurrerend voor zo'n heerlijke twin turbo D5 met electrohulp. Het enige punt is dat het nogal van je af kan lopen als er technisch dingen fout gaan maar dat blijkt vooralsnog flink mee te vallen op airco pompen na (wat nogsteeds meestal coulance) daarbij is het een stuk psychologie wat zoals je weet kan je ook met een niet electrieke D5 flink pech hebben.

Re: Voorstelrondje particuliere Volvo V60 PIH rijder

Geplaatst: 17.03.2019 - 18:35
door Autowina
Onze PIH is niet getuned. Een paardentrailer van 2.000 kg is geen enkel probleem. Je kunt zelfs electrisch een stuk rijden.
En op de snelweg even inhalen gaat super, als het nodig is blaas je er voorbij. Al doe ik dat maar niet met paarden erin :)
Verder is het heel fijn dat het accupakket zo stabiliseert door het gewicht.

Re: Voorstelrondje particuliere Volvo V60 PIH rijder

Geplaatst: 17.03.2019 - 19:27
door Tukker999
Ik heb Polar en merk geen verschil tussen voor en na.
Behalve dan in de portemonnee en in het idee.
Het koppel is in beide gevallen gigantisch.

Re: Voorstelrondje particuliere Volvo V60 PIH rijder

Geplaatst: 19.03.2019 - 10:36
door S80 Executive
Volvo V60 1983 schreef:

Bedankt! Beleef er tot nu toe erg veel plezier aan! Ik vindt het elektrisch rijden super! Kan alle ritten zowel werk als privé elektrisch rijden, wat enorm scheelt in het verbruik, ook als je in snelle bui bent schakel je hem op power, en dat is zo nu en dan heerlijk die powerstand, hoe meer PK hoe beter als je mijn mening vraagt, helemaal met een verbruik van 4,0 op de 100KM waar ik nu op zit (is zelfs nog dalende, heb nu bijna 1000km gereden)

Waarom had je trouwens voor de D4 gekozen i.p.v. de PIH?
Lastig te zeggen. De D6 is wel erg zwaar en kent ook veel storingen. Eigenlijk was een T4 of T5 mijn eerste doel, maar ik kon geen geschikte uitvoering vinden. T4 viel uiteindelijk af omdat ik per se de 8-traps automaat wilde. De T5-jes zijn schaars en import leek ook niet echt voordelig. Uiteindelijk een heel mooie D4 gevonden en niet onbelangrijk, bij deze garage kreeg ik een heel een heel goede prijs voor mijn inruiler.