Ik heb inmiddels mijn dealer gesproken over het vervangen van de balansas-module. Dit kan onder garantie, dus dat is mooi.
Ik dacht dat ze dan gelijk wel even naar de uitlijning van de wagen zouden kunnen kijken. Dat kan, maar dit is echter geen garantie-kwestie maar kost 98 euro. Nu is dat geen wereldbedrag, maar toch vind ik het wat flauw dat dit niet onder garantie valt.
Wat vinden jullie hiervan?
Wegligging
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Ik zou niet zo moeilijk doen voor die 98 euro want je zou zomaar een stoeprandje geraakt kunnen hebben. Zeg niet dat dat zo is, maar kan me voorstellen dat daarom uitlijnen uitgeloten is van garantie.k dacht dat ze dan gelijk wel even naar de uitlijning van de wagen zouden kunnen kijken. Dat kan, maar dit is echter geen garantie-kwestie maar kost 98 euro. Nu is dat geen wereldbedrag, maar toch vind ik het wat flauw dat dit niet onder garantie valt.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
Mijne ooit uit laten lijnen door de dealer wegens wegtrekken en scheefstaand van het stuur. Maar ze kregen het niet beter/goed. Zelf via via een adresje in Haarlem gevonden en het eerste wat ie vroeg of Mn subframe ooit is losgeweest? Subframe weer recht onder de auto gemonteerd en alle uitlijn waardes vrijwel direct goed en auto reed weer strak. Maw. Zoek een goede bandenboer. Geen kwikfit, profile of euromaster maar iets lokaals die niets anders doet dan banden. Zijn goedkoper en hebben veel meer handigheid en kennis dan de dealers mbt uitlijnen is mijn ervaring.
Laatst gewijzigd door wereldreiziger op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23.06.2018 - 20:35
- Locatie: Rijswijk ZH
Welk adres in Haarlem was dat? Wecar aan de Leidsevaart toevallig?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
Nee. Habe, vlakbij bij de Amsterdamse poort
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23.06.2018 - 20:35
- Locatie: Rijswijk ZH
Ok, dank!wereldreiziger schreef: Nee. Habe, vlakbij bij de Amsterdamse poort
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 15.05.2019 - 00:00
na mijn Passat was het rijden met de v60 ook wat wennen. De stuurbekrachtiging lijkt altijd te werken terwijl deze bij de Passat enkel ondersteunde op lage snelheid en wanneer er ondersteuning werd gevraagd. Dit kon ook deels worden ingeregeld via vagcom. Ik heb inmiddels 20” gemonteerd en dit rijdt al stukken beter, deze week komt er een h&r veren onder en dan kijken hoe het gedrag is.
Binnenkort eens vida bestellen om te kijken of er iets in de stuurinrichting kan worden aangepast.
Binnenkort eens vida bestellen om te kijken of er iets in de stuurinrichting kan worden aangepast.
2015 V60 2.4 D5 Rebel Blue R-design
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
20 inch?! Gaat dat zelfs met heel platte banden niet verschrikkelijk aanlopen? Zelf rij ik op 18" met 245-50 banden en heb al last van aanlopen bij het nemen van een drempel met de wielen enigszins gedraaid.V60D5RD schreef: na mijn Passat was het rijden met de v60 ook wat wennen. De stuurbekrachtiging lijkt altijd te werken terwijl deze bij de Passat enkel ondersteunde op lage snelheid en wanneer er ondersteuning werd gevraagd. Dit kon ook deels worden ingeregeld via vagcom. Ik heb inmiddels 20” gemonteerd en dit rijdt al stukken beter, deze week komt er een h&r veren onder en dan kijken hoe het gedrag is.
Binnenkort eens vida bestellen om te kijken of er iets in de stuurinrichting kan worden aangepast.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
met 235/30 banden is de hoogte een flink stuk minder dan jouw combinatie. Zelfs met 235/40/20 is de hoogte minder dan jouw combi. Dus denk dat het wel meevalt vergeleken met jouw extreme maat.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01
Ik moet zeggen dat ik de wegligging van de D6 ook wel zenuwachtig vind. Ik rij met 235/40/19. De vorige V50 was duidelijk minder zenuwachtig.
In een post hier op het forum kwam ik tegen dat het veranderen van het toespoor aan de voorzijde het weggedrag ook ten goede kan beïnvloeden.
In een post hier op het forum kwam ik tegen dat het veranderen van het toespoor aan de voorzijde het weggedrag ook ten goede kan beïnvloeden.
Volvo V60 PiH Summum MY14
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je te weinig toespoor hebt wordt het rijgedrag ook zenuwachtig.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 28.05.2019 - 22:05
Ik herken wat hier beschreven wordt ook; kom vanuit een 2005 BMW 525i sedan, nu een 2010 V60 D3.
De BMW ging -zowel in bochten als met hard aanremmen- als een strijkbout, de Volvo is -met name bij hard aanremmen- zoekerig, de kont wordt erg licht.
Spoorvorming is geen probleem.
Natuurlijk is de BMW RWD, maar in een rechte lijn mag dat niet uitmaken.
De stuurbekrachtiging is inderdaad even wennen; rond het 'nulpunt' in snel genomen bochten voel je een soort weerstand; de bekrachtiging lijkt wat dat betreft te verschillen in kracht, afhankelijk van de stuuruitslag. Dat voelt toch iets kunstmatig.
Qua rijcomfort erger ik me aan een paar zaken; klinkerwegen zijn echt een straf, zo ook korte bobbels. De BMW 'gleed' daar meer overheen waar de Volvo er meer overheen klapt.
Nu heb ik er 'slechts' 16 inchers onder zitten, dus geen platte banden die het comfort omlaag halen.
Ik wil graag naar 18 of 19 inch toe maar ben huiverig dat die het rijcomfort nog verder naar beneden halen.
Allicht dat dit op te lossen is door het monteren van andere schokdempers?
Als zo, heeft het zin om na te gaan wat voor schokdempers er onder mn 5-serie zaten en te kijken of die compatible zijn met de V60?
Dank!
De BMW ging -zowel in bochten als met hard aanremmen- als een strijkbout, de Volvo is -met name bij hard aanremmen- zoekerig, de kont wordt erg licht.
Spoorvorming is geen probleem.
Natuurlijk is de BMW RWD, maar in een rechte lijn mag dat niet uitmaken.
De stuurbekrachtiging is inderdaad even wennen; rond het 'nulpunt' in snel genomen bochten voel je een soort weerstand; de bekrachtiging lijkt wat dat betreft te verschillen in kracht, afhankelijk van de stuuruitslag. Dat voelt toch iets kunstmatig.
Qua rijcomfort erger ik me aan een paar zaken; klinkerwegen zijn echt een straf, zo ook korte bobbels. De BMW 'gleed' daar meer overheen waar de Volvo er meer overheen klapt.
Nu heb ik er 'slechts' 16 inchers onder zitten, dus geen platte banden die het comfort omlaag halen.
Ik wil graag naar 18 of 19 inch toe maar ben huiverig dat die het rijcomfort nog verder naar beneden halen.
Allicht dat dit op te lossen is door het monteren van andere schokdempers?
Als zo, heeft het zin om na te gaan wat voor schokdempers er onder mn 5-serie zaten en te kijken of die compatible zijn met de V60?
Dank!
...en dan nog, het is zoals het is; het je aantrekken is een keuze --> laat het lekker los!
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
De koets van een V60 wil bij stevig bochtenwerk wel eens overhellen. Met een dikkere swaybar (stabilisator stang) van bv IPD is dit zo opgelost. Het weggedrag wordt dan echt een stuk beter. Standaard is de swaybar 21mm dik, die van IPD 25mm. Ook te koop bij European Tuning.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
bij 200+ .....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Monteer maar eens een andere swaybar, je zult dan zien dat het probleem is opgelost.Godtoh schreef: Overhellen en remmen is niet super fijn. Moest laatst bij 200+ vol in de ankers en dan zoekt de kont inderdaad best erg.