Pagina 3 van 7

Geplaatst: 14.02.2007 - 17:59
door paQ
mijn ervaring met BV is dat ze inderdaad de strepen beter reflecteren.
en nieuwe lampen geven altijd beter licht dan je oude.

maar mijn ervaring is ook dat ze om de hjaverklap stuk gingen...
en steeds (destijds) 21 euro voor een nieuw lampje mocht afrekenen

Geplaatst: 14.02.2007 - 19:29
door plim
Zelf gebruik ik deze, waarbij ik moet zeggen dat de levensduur langer is dan de blue vision (ook volgens de specs)

http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl

Geplaatst: 29.07.2007 - 21:33
door arnoud
Ik kon niet achter blijven en heb vanmiddag ook maar een setje gekocht om in te bouwen. Was niet zo heel veel werk, maar mijn grootste vraagteken was waar in hemelsnaam de ballast aan de passagierskant vast te maken.

Aan de bestuurderskant hangt er een handig beugeltje aan de voorkant van het luchtfilter, waar het kastje zo aan vast was te maken, maar aan de andere kant eigenlijk niet.

Na veel pas/meet/probeer-werk heb ik een plekje gevonden waar ik matig enthousiast over was:

Afbeelding

De reden dat ik hier niet helemaal 100% tevreden over ben is dat hij nu naast de riemen hangt. Zou normaal gesproken met geen mogelijkheid in de buurt kunnen komen, maar toch...

Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de ballast aan de achterkant vol te beplakken met spoiler-tape (beide oppervlakken met 98% ethanol schoon en vetvrij gemaakt). Daarna zat het eigenlijk al als een huis, maar voor de zekerheid toch maar een paar tiewraps eromheen getrokken.

Afbeelding

Iemand een betere plek gevonden?

Geplaatst: 29.07.2007 - 23:03
door paQ
de mijne zitten nieteens vast ;)

kijk wel uit bij je rechter koplamp dat je de kabels goed wegwerkt, voor je het weet, lopen ze langs de multiriem

Geplaatst: 29.07.2007 - 23:09
door arnoud
Ja. Zo slim was ik nog wel geweest om de kabels goed vast te zetten, als je goed kijkt zie je kabels met een paar tiewraps vast zitten, die gaan geen kant op.

Net nog een stukje gereden om te kijken, en jeeeeeemig, wat komt er een bak licht uit zeg! :eeeek:

Geplaatst: 29.07.2007 - 23:12
door Paul
Arnoud, zijn deze 2 plaatjes je enige plaatjes?

En welke set heb je gebruikt?

Geplaatst: 29.07.2007 - 23:28
door arnoud
Ik heb ook nog deze twee foto's geschoten:

Afbeelding

Aan de bestuurderskant heb ik ook met spoilertape 't ding aan deze beugel vast gemaakt, en voor de zekerheid een extra tiewrap er omheen getrokken. En hoewel de pluggen er allemaal goed waterdicht uit zagen heb ik just to be sure er nog maar een stukje tape omheen gedraaid. Mocht het ooit weer uit elkaar moeten halen zal ik dat wel weer minder kunnen waarderen (plak plak) maar het is in ieder geval waterdicht.

en

Afbeelding

Hier is eigenlijk alleen maar te zien wat voor kleur het licht ongeveer is, en dat er vrij aardig wat licht uit komt...

Misschien had ik nog wel meer foto's kunnen maken, maar niet gedaan :)

Ik heb voor €149 een setje gekocht vanaf marktplaats van de verkoper 'style' uit Uden. Heb er nog een setje witte LED stadslichten bij gekregen.

Het merk wat op de doos staat is Siemens HID, maar is volgens mij (net als bijna al die setjes) gewoon made in Taiwan en een handleiding in steenkolen Engels. De enige referentie aan Siemens die ik terug kon vinden was dat de ballasten waarschijnlijk door Siemens gemaakt zijn...

De installatie stelt geen ruk voor, het vinden van een plek voor de ballasten was nog het meeste werk. En als je het er uit wilt halen moet ik alleen twee nieuwe doppen voor achterop de lichtunit kopen, want daar moet je een gat van 21mm in boren. Deze wordt wel weer netjes afgesloten door een rubberen dop.

En ik heb (nog) niks gemerkt van storing op de radio, dus dat valt ook weer mee.

Ik dacht eerst dat ik helemaal geen gaatje in de weerstand hoefde te boren, want er kwam geen foutmelding op het display, maar na een minuut ofzo kwam die melding alsnog. Maar gelukkig had iemand anders al het denkwerk gedaan en kon ik zo met de boormachine dit probleem ook tackelen. (De verkoper wilde me nog wel een extra setje verkopen à €25,- om dit probleem op te lossen, maar gelukkig had ik alvast m'n huiswerk gedaan :) )

Geplaatst: 29.07.2007 - 23:39
door Paul
Goed zo!
Heb bij mij in mijn 206 mijn xenonlampen weer eruit gehaald 2 jaar geleden (al) na 1 jaar veel gezeur gehad en veel storingen. Bij mij zitten die gaatjes er gewoon nog in. Nergens last van gehad.
Maar ja voor 149 euro wil ik ze wel weer hebben eigenlijk.... hmm

Geplaatst: 29.07.2007 - 23:41
door arnoud
Wat voor 'gezeur en storingen' heb je gehad dan?

Geplaatst: 30.07.2007 - 00:26
door Paul
lampen die gingen knipperen. (starter zou kapot zijn) bleek een kapotte lamp te zijn (3x gehad) ABS storingen Airbag storingen vervolgens was de ene lamp blauw de andere groen.
Storing dat de auto in Veilige Modus opstarten (of hoe het ook heet) hij ging niet harder dan 30km/u en alle tellers etc deden niks meer.
En uh ja toen ging er weer een lamp kapot en toen had ik het gehad.... kreeg ook niet meer onder garantie nieuwe lampen dus tsja toen had ik het ermee geschoten

Geplaatst: 30.07.2007 - 00:28
door arnoud
Ah, goed dat ik mijn normale H7's bewaard heb dan :D

Geplaatst: 04.08.2007 - 12:23
door paQ
heeeeel soms heb ik ook wel eens dat een van de 2 lampen niet aanwil.
uit en aan does the trick

ik stoor me er verder niet aan.

de aftermarket setjes kosten immers ook geen drol en daar kun je imo nooit te veel van verwachten

Geplaatst: 04.08.2007 - 12:32
door bart simpson
paQ schreef:heeeeel soms heb ik ook wel eens dat een van de 2 lampen niet aanwil. uit en aan does the trick ik stoor me er verder niet aan.
de aftermarket setjes kosten immers ook geen drol en daar kun je imo nooit te veel van verwachten
Het is idd altijd rotzooi, en daar schijn jij een ander recht mee in zijn gezicht, jammer dat men het niet ooit gewoon verboden heeft

Geplaatst: 04.08.2007 - 21:38
door tommytommy
Aftermarket xenon is inderdaad heel erg goed spul..indien je wel een degelijk setje koopt wat je rond de 200 e wel kan vinden.

Als 1 lamp niet opstart zal dat komen omdat je met bv je airco aan start...ik heb het ook 1 keer in de 3 maanden. Lichtknop aan -uit en hij start op. Hij heeft namelijk in het begin meer stroom nodig...daarna wordt het juist minder.

Ik begrijp niet dat dit spul niet verplicht is...zou zoveel ongelukken voorkomen.

Nu betelen wij extra geld voor onze verzekering omdat mensen die willen bezuinigen meer ongelukken veroorzaken.

Gr Tommy

Geplaatst: 04.08.2007 - 21:43
door bart simpson
@ tommytommy, absoluut een unieke zienswijze die je daar tentoon spreid.

Die nepxenonmeuk voldoet aan geen enkele eis die aan xenon "af fabtiek" wel gesteld wordt, de belangrijkste daarvan is de automatische (niet voor niets verplichte) hoogteverstelling waardoor je met die nepmeuk veelvuldig anderen zult verblinden, jij voorkomt met die bende geen ongelukken, je veroorzaakt ze mogelijkerwijs.
Een wettelijk verbod van die rommel op die gronden hoef je op korte termijn helemaal niet uit te sluiten.

Geplaatst: 04.08.2007 - 21:47
door arnoud
die automatische hoogte verstelling van de 'af fabriek' xenon, doet die continu de lichtbundel verstellen, dus bijvoorbeeld ook al je een drempel neemt?

Geplaatst: 04.08.2007 - 21:49
door bart simpson
arnoud. schreef:die automatische hoogte verstelling van de 'af fabriek' xenon, doet die continu de lichtbundel verstellen, dus bijvoorbeeld ook al je een drempel neemt?
inderdaad

Geplaatst: 04.08.2007 - 21:51
door Paul
yes!

Geplaatst: 04.08.2007 - 21:53
door bart simpson
Het lichtbeeld van nepxenon klopt uitsluitend als een auto stil staat, iedere keer dat hij inveert verblind je je tegenligger(s) mensen die het monteren zijn doorgaans erg self centered.

Geplaatst: 04.08.2007 - 21:56
door arnoud
Dat moet dan een behoorlijk snelle motor zijn lijkt me? Is dat niet gevoelig voor storingen?

Dat is vast ook de reden dat de originele xenon koplampen bijna onbetaalbaar zijn?

En hoe zit het met als je een viaduct op rijdt, gaat de lichtbundel dan ook omlaag zodat je op het hoogte punt niet alsnog je tegenliggers verblindt? Dat lijkt me bijna onmogelijk?