Ik weet niet om welke olie het precies gaat. Er is hier wel eens geopperd dat de oorzaak van de problemen zou kunnen zijn dat ofwel de verkeerde olie gebruikt wordt bij afvullen, of dat het vulapparaat niet goed schoongemaakt wordt. Dat lijkt mij echter sterk. Volvo heeft inmiddels al zoveel compressors kosteloos moeten vervangen, als dit de oorzaak zou zijn zou er allang een bericht naar alle dealers gegaan zijn met afvul-instructies.Athome schreef: Welke olie bedoel je?
Als de Airco opnieuw gevuld wordt, komt er ook een klein beetje olie mee tijdens het vullen. Nu kwam ik hier op forum een link tegen over deze olie. Electrische aircoś (zoals in de PiH) mogen niet gevuld worden met de standaard olie voor airco's
Kan het zijn dat bij veel mensen toch de verkeerde olie gebruikt wordt?
V60 PIH Top of Flop
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2747
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
^Daarbij, dan zou het ontwerp niet steeds aangepast worden, lijkt me zo.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Aircopomp bij mijn vaders D6 heeft ook de geest gegeven. (2de keer)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Vandaag de auto naar de dealer gebracht voor pomp nummer 3.
Ik krijg een pomp met hetzelfde serie nummer als afgelopen december.
Dat zegt niet dat het dezelfde pomp is. We zullen zien.
Tevens een gesprek gehad over de onbetrouwbaarheid van deze auto. En dat ik het zat begin te raken. Waarop de monteur vertelde dat er wel degelijk vooruitgang wordt geboekt.
Op dit moment komt Storing Hybride Systeem niet meer voor. Ook het feit dat de auto direct met spoed aan de kant gezet moet worden is daarmee redelijk verleden tijd.
In hoeverre dat landelijk is weet ik natuurlijk niet uit zijn verhaal. Kan ook zijn dat het bij deze dealer niet meer voorkomt.
Verder is er vanuit Volvo NL nu ook een beleid om deze pompen preventief te vervangen om de problemen te onderzoeken/te achterhalen.
Het woord imago schade is waar Volvo zich nu toch echt zorgen om gaat maken vertelde de monteur. Ondanks dat het probleem niet direct bij Volvo ligt. Ze zijn dus wel degelijk bezig het probleem proactief te tackelen. Met als resultaat dat op dit moment het vooral Airco Service Vereist is en dat daarvan de helft ook een Airco heeft die stopt, en de andere helft gewoon de melding krijgt en eigenlijk niets merkt van uitval. Er is dus wel wat verandering in deze soap. Tevens vertelde hij (het belangrijkste) dat er voorlopig nog gewoon onder coulance alles wordt vervangen. We zullen zien.
Ik geef het nog een klein jaartje (m.a.w. nog één pompwissel) alvorens ik de stekker eruit trek. En dat klinkt bijna symbolisch voor dit PIH avontuur.
Wordt vervolgd.
Ik krijg een pomp met hetzelfde serie nummer als afgelopen december.
Dat zegt niet dat het dezelfde pomp is. We zullen zien.
Tevens een gesprek gehad over de onbetrouwbaarheid van deze auto. En dat ik het zat begin te raken. Waarop de monteur vertelde dat er wel degelijk vooruitgang wordt geboekt.
Op dit moment komt Storing Hybride Systeem niet meer voor. Ook het feit dat de auto direct met spoed aan de kant gezet moet worden is daarmee redelijk verleden tijd.
In hoeverre dat landelijk is weet ik natuurlijk niet uit zijn verhaal. Kan ook zijn dat het bij deze dealer niet meer voorkomt.
Verder is er vanuit Volvo NL nu ook een beleid om deze pompen preventief te vervangen om de problemen te onderzoeken/te achterhalen.
Het woord imago schade is waar Volvo zich nu toch echt zorgen om gaat maken vertelde de monteur. Ondanks dat het probleem niet direct bij Volvo ligt. Ze zijn dus wel degelijk bezig het probleem proactief te tackelen. Met als resultaat dat op dit moment het vooral Airco Service Vereist is en dat daarvan de helft ook een Airco heeft die stopt, en de andere helft gewoon de melding krijgt en eigenlijk niets merkt van uitval. Er is dus wel wat verandering in deze soap. Tevens vertelde hij (het belangrijkste) dat er voorlopig nog gewoon onder coulance alles wordt vervangen. We zullen zien.
Ik geef het nog een klein jaartje (m.a.w. nog één pompwissel) alvorens ik de stekker eruit trek. En dat klinkt bijna symbolisch voor dit PIH avontuur.
Wordt vervolgd.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
+1 en het zou ook niet moeten hoeven. Bovendien gaan wij deze zomer richting San Marino en het behoeft toch geen betoog dat niemand zit te wachten op malheur tijdens zijn vakantie (ook niet met Volvo Assistance als achtervang) in een land waar ze de PIH ook nagenoeg niet kennen. Het moge wat mij betreft duidelijk zijn dat de kans daartoe met het pompprobleem een stuk groter is.V60Driver schreef: Misschien vindt jij het prima om 3 a 4 x per jaar bij de dealer te staan. Maar dat is niet mijn Hobby.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Het andere "probleem" is dat door het pomp probleem de waarde van de auto extra onder druk komt te staan. Het feit dat Volvo zegt de pompen onder coulance te blijven vervangen doet daar niets aan af. Zie ook de reacties van Volvo liefhebbers hier op het forum die op zijn minst heel terughoudend tegen over de PIH staan.NielsPHEV schreef: Zolang volvo de pompen kostenloos vervangt wat is dan het probleem?
Overigens blijft de V60 PIH zeker in de uitvoering die ik heb voor mij een top wagen. Comfortabel als het nodig is, sportief als het kan en bloedsnel als het moet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Dat is ook meteen het grootste probleem. Je stapt niet graag in een auto waarvan je weet dat de airco een tikkende tijdbom is die je in het ergste geval laat stranden. Bij woon-werk verkeer is dit heel vervelend maar op vakantie is dit echt een no-go. Bij de vorige D4 klapte de turboslang in Noord-Frankrijk. Een relatief klein probleem, maar probeer daar maar eens een Volvo dealer en/of onderdelen te vindenGouwe schreef:+1 en het zou ook niet moeten hoeven. Bovendien gaan wij deze zomer richting San Marino en het behoeft toch geen betoog dat niemand zit te wachten op malheur tijdens zijn vakantie (ook niet met Volvo Assistance als achtervang) in een land waar ze de PIH ook nagenoeg niet kennen. Het moge wat mij betreft duidelijk zijn dat de kans daartoe met het pompprobleem een stuk groter is.V60Driver schreef: Misschien vindt jij het prima om 3 a 4 x per jaar bij de dealer te staan. Maar dat is niet mijn Hobby.

- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik heb nu meer dan 1 jaar geen probleem maar toch wordt mijn exemplaar vervangen. De vorige versies waar duidelijk minder stabiel.NielsPHEV schreef: Als ik het goed begrijp vallen de auto's er niet meer op stil en blijft in veel gevallen de airco werken het blijft interessant dat de t8 het probleem niet kent
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
In overleg met de dealer plan ik de airco vervangingen (voor zover dat lukt) vlak voor de vakantie naar het zuiden.360Degreez schreef:Dat is ook meteen het grootste probleem. Je stapt niet graag in een auto waarvan je weet dat de airco een tikkende tijdbom is die je in het ergste geval laat stranden. Bij woon-werk verkeer is dit heel vervelend maar op vakantie is dit echt een no-go. Bij de vorige D4 klapte de turboslang in Noord-Frankrijk. Een relatief klein probleem, maar probeer daar maar eens een Volvo dealer en/of onderdelen te vindenGouwe schreef:+1 en het zou ook niet moeten hoeven. Bovendien gaan wij deze zomer richting San Marino en het behoeft toch geen betoog dat niemand zit te wachten op malheur tijdens zijn vakantie (ook niet met Volvo Assistance als achtervang) in een land waar ze de PIH ook nagenoeg niet kennen. Het moge wat mij betreft duidelijk zijn dat de kans daartoe met het pompprobleem een stuk groter is.V60Driver schreef: Misschien vindt jij het prima om 3 a 4 x per jaar bij de dealer te staan. Maar dat is niet mijn Hobby.![]()
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
TimV plaatste onderstaande zojuist in [link=viewtopic.php?t=73212&page=last#last_post]een ander topic[/link]NielsPHEV schreef: Als ik het goed begrijp vallen de auto's er niet meer op stil en blijft in veel gevallen de airco werken het blijft interessant dat de t8 het probleem niet kent
Stilvallen is dus nog steeds een mogelijkheidTimV schreef: Gisteren de melding airco service vereist.
Vandaag volgende melding:
Geen beweging in de auto te krijgen...
Storing hybride systeem: service spoed

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21.12.2017 - 05:27
Ja. Is de 1ste keer in net geen 6 jaar tijd... Anders kreeg ik altijd service vereist en kon ik nog rondrijden 1 a 2 weken tot de afspraak in de garage. Nu ben ik gepest. Want de garage waar ik altijd ga heeft momenteel de volledige vervangwagenfleet al in bruikleen... En die Volvo ging pas volgende week gemaakt worden...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21.12.2017 - 05:27
Dit is grappig. Net naar Volvo Assistance gebeld gehad. 1ste telefoon had ik een dame aan de lijn en zij beweerde dat de wagen ouder dan 6 jaar is en ik dus van januari geen recht meer had op hun hulp...
Een hele discussie later maar opgegeven en opgelegd. Daarna even wachten en opnieuw gebeld. Dit maal een man aan de lijn. Deze heeft mij verder geholpen en zorgt er voor dat er een technieker langs komt.
Die zal niets kunnen doen dan zeggen, ja die moet gesleept worden
Een hele discussie later maar opgegeven en opgelegd. Daarna even wachten en opnieuw gebeld. Dit maal een man aan de lijn. Deze heeft mij verder geholpen en zorgt er voor dat er een technieker langs komt.
Die zal niets kunnen doen dan zeggen, ja die moet gesleept worden

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Mijn auto rijd weer. Was sneller genaakt dan ik had verwacht. Stond gepland voor de gehele dag maar was al om 12:00 klaar.
Ik hoop het nu langer uit te houden met deze pomp.
Ben het overigens volledig eens met Gouwe. Je wilt geen gez..k hebben als je op vakantie gaat.
Moet er niet aan denken om in het holst van de nacht in het buitenland op een takelwagen moeten te staan wachten ergens langs een snelweg.
En de kans dat dat gebeurt met de PIH is reëel aanwezig, helaas.
Wordt wederom vervolgd. Hopelijk met positief nieuws.
Ik hoop het nu langer uit te houden met deze pomp.
Ben het overigens volledig eens met Gouwe. Je wilt geen gez..k hebben als je op vakantie gaat.
Moet er niet aan denken om in het holst van de nacht in het buitenland op een takelwagen moeten te staan wachten ergens langs een snelweg.
En de kans dat dat gebeurt met de PIH is reëel aanwezig, helaas.
Wordt wederom vervolgd. Hopelijk met positief nieuws.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Dat is wel typerend voor dit probleem. Heb jij deze auto nieuw gekocht?TimV schreef: Ja. Is de 1ste keer in net geen 6 jaar tijd... Anders kreeg ik altijd service vereist en kon ik nog rondrijden 1 a 2 weken tot de afspraak in de garage. Nu ben ik gepest. Want de garage waar ik altijd ga heeft momenteel de volledige vervangwagenfleet al in bruikleen... En die Volvo ging pas volgende week gemaakt worden...
Daar zit volgens mij wel een link in het probleem. Nieuw af fabriek gaat langer mee.
Hopelijk krijg jij nu de laatste versie en ben dan benieuwd hoe lang jij het volhoud?
Laatst gewijzigd door V60Driver op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Van dat stil vallen viel me ook op, de auto van mijn vader rijdt dus nu gewoon als een hele zware D5. (zonder airco)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
FLOP
Sinds Volvo in Chinese handen is wordt de storingsgevoeligheid snel groter en de kwaliteit minder heb ik het idee.
Sinds Volvo in Chinese handen is wordt de storingsgevoeligheid snel groter en de kwaliteit minder heb ik het idee.
Laatst gewijzigd door Tsjemp op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Zonder de Chinese handen was Volvo er misschien niet meer geweest?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor