Re: Kan er geladen worden vanaf netstroom?
Geplaatst: 25.07.2019 - 21:44
Of je hebt geen randaarde op het stopcontact? Dan doet hij het namelijk ook niet is mijn ervaring.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Voor de gemiddelde forensende Noorderling heeft zo'n hybride dan weinig zin, vrees ik. Ik blijf nog even dieselen, was ik so wie so al van plan.Wanneer je kunt stekkeren en alle kilometers woon/werk over 60 en 80km wegen kunt doen dan loont het.
Klopt niet: mijn ervaring toont dat aan. Mijn vorige auto een XC60 T6 (VEA) haalde met moeite een geniddelde van 1:10, nu met mijn XC90T8 (dezelfde motor maar aangevuld met het hybride deel) haalde in de afgelopen 12 maanden een gemiddelde van bijna 1:15 terwijl mijn rijgedrag hetzelfde is en de auto aanmerkelijk groter is uitgevallen. Ook op langere ritten loont hybride echt vanwege regeneratie: want ook als je na 300 km in de file komt wordt je nog steeds iedere keer elektrisch op gang gebracht. Dat scheelt vele slokken op een borrel.DB200 schreef:Voor de gemiddelde forensende Noorderling heeft zo'n hybride dan weinig zin, vrees ik. Ik blijf nog even dieselen, was ik so wie so al van plan.Wanneer je kunt stekkeren en alle kilometers woon/werk over 60 en 80km wegen kunt doen dan loont het.
Zoals gezegd, die file’s kennen wij hier niet.mga1600 schreef:Klopt niet: mijn ervaring toont dat aan. Mijn vorige auto een XC60 T6 (VEA) haalde met moeite een geniddelde van 1:10, nu met mijn XC90T8 (dezelfde motor maar aangevuld met het hybride deel) haalde in de afgelopen 12 maanden een gemiddelde van bijna 1:15 terwijl mijn rijgedrag hetzelfde is en de auto aanmerkelijk groter is uitgevallen. Ook op langere ritten loont hybride echt vanwege regeneratie: want ook als je na 300 km in de file komt wordt je nog steeds iedere keer elektrisch op gang gebracht. Dat scheelt vele slokken op een borrel.DB200 schreef:Voor de gemiddelde forensende Noorderling heeft zo'n hybride dan weinig zin, vrees ik. Ik blijf nog even dieselen, was ik so wie so al van plan.Wanneer je kunt stekkeren en alle kilometers woon/werk over 60 en 80km wegen kunt doen dan loont het.
Als je de helft van je woon/werk verkeer met stroom kan rijden dan is je verbruik rond de 35 liter op de 100 km.diesel01 schreef:Zoals gezegd, die file’s kennen wij hier niet.mga1600 schreef:Klopt niet: mijn ervaring toont dat aan. Mijn vorige auto een XC60 T6 (VEA) haalde met moeite een geniddelde van 1:10, nu met mijn XC90T8 (dezelfde motor maar aangevuld met het hybride deel) haalde in de afgelopen 12 maanden een gemiddelde van bijna 1:15 terwijl mijn rijgedrag hetzelfde is en de auto aanmerkelijk groter is uitgevallen. Ook op langere ritten loont hybride echt vanwege regeneratie: want ook als je na 300 km in de file komt wordt je nog steeds iedere keer elektrisch op gang gebracht. Dat scheelt vele slokken op een borrel.DB200 schreef: Voor de gemiddelde forensende Noorderling heeft zo'n hybride dan weinig zin, vrees ik. Ik blijf nog even dieselen, was ik so wie so al van plan.
Ik rijdt in 1 streep naar het werk en dat doe ik uitsluitend op brandstof, tis wat het is.
Hij stond toen ik hem mee kreeg op 17.8 liter per 100km, volvo kennende aan de optimistische kant.
Hahaha, zo pas een X5 rijder, een 3.0d die toch even wilde zien wat de type aanduiding was van die witte burgerlijke Volvo.Walter schreef: Er wordt continu geblazen met dat ding. Combineer dat met weinig laden en je krijgt elke auto op dat verbruik
Als je een geaard verlengsnoer tot 50 meter met 1,5mm2 draden gebruikt mag je nooit meer dan 10A laden, 6A is aan te bevelen ivm de hoge weerstand van dunne draden wat omgezet wordt in warmte. Op deze website staat een calculator met duidelijke uitleg: https://www.ledtuning.nl/nl/draadcalculatorRoaldH schreef: Zo doe ik het ook vanaf juni 2013. Met een verlengsnoer zou ik liever op 6A of max 8A gaan laden. Bij 13A worden de stekkers al warm.