Schokbrekers achter

Geproduceerd bij NedCar in Born
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Marinus schreef:Ik weet niet wat je wilt.
jbouhuijs schreef:Ik heb een V40 Phase II van september 2000 1.8 op LPG. Op het oog ligt ie achter wat laag. Ik kan me daar ook wel wat bij voorstellen met al dat extra gewicht.
als het is om je auto altijd op hetzelfde nivo te houden is de monroe ride leveler ook nog een optie.
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Ik héb inderdaad ook doorgezakte/vermoeide veren achter. Daarom ben ik dit item ook begonnen.

Ik weet ook niet waar het mis is gegaan, maar ik geloof dat het na drie reacties ineens over verlagen ging en dát is nou net wat ik niet wil.

Normaal is voor mij goed genoeg. Nu dweilt de auto en dát wil ik verbeterd hebben. Ik kan me namelijk geen test herinneren waarin de wegligging van de V40 als slecht werd betiteld. Dus heb ik min of meer recht op een niet-dweilende auto!

Ik wilde wat verschillende mogelijkheden afgaan en stukje bij beetje verzamel ik die informatie.

Monroe Ride Leveler? Bedankt, ik zal daar eens naar informeren.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Heb gekeken op de site van Monroe. Voor de Phase II hebben ze geen Sensatracks, wel Monroe Reflex.

Wat betreft de Ride Leveler: Er staat niet bij voor welke auto´s deze geschikt zijn. Voor de Phase II bestaat wel een zgn Heavy Duty uitvoering van de Original.

Op de site Monroe.com zag ik ook nog de Monroe Max Air (adjustable). Dit zijn oppompbare schokbrekers. Er stond niet bij voor welke auto´s deze geschikt is.

De online catalogus van Monroe:

http://www.fmsolutions.nl/tennecoauto/monroe2004/

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

jbouhuijs schreef:Ik weet ook niet waar het mis is gegaan, maar ik geloof dat het na drie reacties ineens over verlagen ging en dát is nou net wat ik niet wil.

Normaal is voor mij goed genoeg. Nu dweilt de auto en dát wil ik verbeterd hebben. Ik kan me namelijk geen test herinneren waarin de wegligging van de V40 als slecht werd betiteld. Dus heb ik min of meer recht op een niet-dweilende auto!
Persoonlijk vind ik het standaard onderstel, te zacht en te comfortabel, te dweilerig, dan heb ik het over een nieuw orgineel onderstel, MAAR je bent duidelijk.

Jij wilt een standaard onderstel (qua hoogte) maar geen doorgezakte kont als met gas en/of belading gaat rijden.

Ik zou zeggen rij naar de brezan en laat je voorlichten over de mogelijkheden op monroe gebied. Dat ze op de monroe site niet leverbaar zijn, wil niet zeggen dat er geen sensatracs zijn, maar vraag gewoon wat ze hebben, waar het voor geschikt is en neem een offerte mee om er eens goed over na te denken.
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Dealers zijn inderdaad niet scheutig met informatie.
Gelukkig heb ik een heel goed contact met de magazijnman
van een dealer, vandaar dat ik weet wat er allemaal is.

De progressieve veren die ik heb gekocht, waren dus met korting
en heb ik er zelf onder gezet.

Had ook doorgezakte veren, zwabberde ook erg achter, neiging
van uitbreken achterkant in snelle scherpe bochten. Beladen en
met paardentrailer was niet te doen. Durfde er niet hard mee te
rijden. Moest continue bijsturen om de trailer erachter te houden.

Progressieve veren gemonteerd, bochten kan ik redelijk snel nemen.
Zwabberen is voorbij. Paardentrailer blijft perfect volgen. Schokken
worden perfect gedempt. En met een paard van ruim 500 dat ook
nog eens heen en weer schommelt en loopt te stampen achterin, is
iets totaal anders dan een stille caravan op de haak.
Met volle belading zakt ie niet erg door en het weggedrag blijft nagenoeg hetzelfde als leeg. Het voelt allemaal veel degelijker aan.

Ok, ik heb effe gebeld met mijn contactpersoon bij de dealer.
Volgens VOLVO opgave zijn de veren ter vervanging voor autos
die regelmatig zware last dragen en/of gastank hebben geinstalleerd.

Je hebt 2 typen voor jouw auto, daarvoor moet je weten wat voor
onderstel je nu hebt. Dynamic of Comfort.
Aangezien je een Sports hebt, zal het wel een Dynamic onderstel zijn.
Dit kan ik voor je laten uitzoeken, maar heb ik je kenteken nodig.

Voor een set (2 veren!!) moet je 115,95 ex btw, ex montage
rekenen.
Dit bij een officiele dealer hier in de buurt.
Dus die prijs die jij hebt gekregen klopt totaal niet.

Hier kun je denk ik wel wat mee, om te vergelijken met andere
optie's.
Met je kenteken kan ik wel uitvinden wat de exacte bestelnummers zijn.
Stuur die anders even per PM. (zie boven)
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Heb een beetje rondgeshopt. De progressieve vering wordt inderdaad geleverd voor eur. 115 ex btw ex montage (dealer). Wat de schokbrekers betreft Sensatracks van Monroe zijn vervangen door Reflex (zou weer verbeterd moeten zijn, aldus Monroe) en komen op eur 95 ex montage voor achter en eur 145 ex montage voor voor. Aan manuren zou ik moeten rekenen op 4 uur (ongeveer) á gemiddeld eur 50 incl. (volvo Nijmegen 65 ex!). Ik overweeg het door de plaatselijke Vakgarage te laten doen. Dit om vooral te besparen op de manuren. Ik ga ervan uit dat als je dit zelf kan doen, het de Vakgarage toch ook moet lukken?

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Ze zitten eronder! 1,5 uur werk. 220,55 incl. bij de lokale Volvo specialist. Deze heeft ook de schokbrekers gecontroleerd en die waren nog niet aan vervanging toe. Mochten deze daar wel aan toe zijn gaat er Monroe Reflex onder.

Ik blijf wel zitten met een kleine afwijking naar links (zit in de banden), echter de banden zijn nog te goed om ze te vervangen. Komt later wel eens.

Ga straks een stukje cruisen, kijken of ik het verschil merk!

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Hoe zijn je schokbrekers gecontroleerd?
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

joost schreef:Ik blijf wel zitten met een kleine afwijking naar links (zit in de banden), echter de banden zijn nog te goed om ze te vervangen. Komt later wel eens.
Controleer eens of er speling zit op je binnenste stuurkogel.
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Schokbrekers zijn losgeweest en visueel gecontroleert, geen lekkage. Bij testrit ook niets geconstateerd. Een tijdje terug bij zo´n quickfitter geweest met zo´n machine en daar de schokbrekers laten testen (heb ik al eerder eens genoemd, weet zo even niet waar, maar dacht hierboven?) en daar was een voor en een achter "minder".

De afwijking zit echt in de banden. De banden die voor lagen liggen nu weer achter (daar kwamen ze vandaan namelijk, tot dat de quickfitter dit zonder reden heeft veranderd!). Probleem opgelost. Stuur stond niet recht is met een kleine finetuning door de bandenspecialist verholpen. Ik heb nu een minimale afwijking naar rechts, wat ook wel eens in het wegdek kan zitten...

Verder zit er geen speling op de stuurkogel. Het zaakje stak volgens de monteur goed in elkaar.

Die schokbrekers komen echt nog wel eens aan de beurt en dan zal ik ze door Monroe Reflex laten vervangen. Nu ben ik wel even blij dat ze nog niet aan de beurt zijn, financieel gezien dan. Eerst eens een paar duizend kilometer rijden om te zien of het direct nodig is. Zo als de auto nu is, durf ik er wel mee naar Frankrijk... en terug. Met de nieuwe veren kan ik weer eens wat wijn importeren!!!!

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Zo zie je maar weer: de quickfitter kun je niet vertrouwen!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Ik denk dat dat soort bedrijven interessant zijn als je weet wat er moet gebeuren en wat je wil hebben. Ik denk dat met name de advies kant qua eerlijkheid en betrouwbaarheid te wensen overlaat.

Ik denk dat het succes van deze jongens ook is gestabiliseerd. Ze zijn gekomen als prijsvechters en daar heeft de branche inmiddels op gereageerd. Ik hoef daar niet per se naar toe, want mijn garagehouder kan het voor dezelfde prijs.

Maar ja, of dat apparaat gelogen heeft? Er was een marge in de afwijking tussen L en R toegestaan van 8 en dat was precies wat twee van de vier schokbrekers hadden. Ik weet natuurlijk niet wie die marge heeft bedacht en wie het onderzoek daarnaar heeft gesponsord.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

De auto staat weer goed??

Klopt wel van die fitter.
Je moet precies weten wat je wilt (soms ook vertellen HOE het moet)
en dan is de prijs veel aantrekkelijker.

Ik vind de dealer te duur, maar vertrouw de fitter ook niet echt.
Ga meestal naar een vakgarage bij mijn werk.
Die doen het goed en rekenen veel minder dan de dealer.
Onderdelen koop ik los bij de dealer als ik weet wat ik nodig heb.

Maar dat zoekt de magazijnman voor mij uit :D
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Volmar schreef:De auto staat weer goed??
Jazekerrrr. Ik heb dat nummer doorgegeven (waarvoor mijn dank) en die zitten er nu onder. Inderdaad 115 ex. Mijn garage heeft mij eigenlijk alleen de uren in rekening gebracht en geen winst gepakt op de onderdelen. De auto ziet er stukken beter uit, hij zag er een beetje ingezakt uit. Nu staat ie er weer kwiek bij.

Ik zal binnenkort proberen dezelfde foto te maken die ik maakte om mijn probleem te verduidelijken, maar dan de nieuwe situatie. Dan kan je het verschil goed zien.

Ook de wegligging is er stukken op vooruit gegaan, zonder dat ik het gevoel heb comfort te hebben ingeleverd. Top. Ben zeer benieuwd wat nieuwe schokbrekers nog kunnen bijdragen, maar... er moet ook nog iets te wensen overblijven!

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
gijsos
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14.02.2007 - 22:04
Locatie: Amsterdam

Vandaag eindelijk weitec 35/35 verlagingset gemonteerd icm rode koni's achter. Ziet er helemaal top uit! achterkant is omhoog gekomen en voorkant omlaag, maw hij ligt helemaal horizontaal. Het mooie van de rode koni's is dat deze op 2 verschillende hoogtes instelbaar zijn en je krijgt bovendien levenslange garantie. Alleen nog ff de boel laten uitlijnen want er klopt geen zak meer van de wielstanden.
V50
Octavia
V40
Polo
T2
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”