liquid_force schreef: ↑28.04.2020 - 19:12
de CEM en de andere stuur-unit kunnen blijkbaar niet 2e hands zijn ... volgens de dealer worden die "getrouwd" met de auto ...
Dat is mij ooit ook eens verteld door de dealer bij een kapotte ABS computer. Er bleek wél een 2e handse in te kunnen, maar die moest wel uit dezelfde ‘batch range’ komen. Was bij mij iets van 9 maanden productie rond de productie datum van mijn toenmalige V70.
Kosten waren toen iets van € 200 á € 300 ipv de € 3.500 die het volgens de dealer zou gaan kosten op basis van exact dezelfde argumentatie die jij te horen kreeg!
Ik denk inderdaad dat het tijdens het boosten is gebeurt. Ik haal de accu's altijd voor de winter uit de auto's ( die ik in de winter niet gebruik) en heb tot nu toe nooit problemen gehad na het opnieuw plaatsen van de accu's.Is wel een duur leer momentje.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Was laatst bij de dealer en eens nagevraagd.
Gewoon startkabels zou geen issue mogen (!) zijn.
Herkende niets van dit verhaal, al is het toch gebeurd natuurlijk.
Boosters gaven volgens hem wel piekstromen, maar ook daar kende (!) hij geen issues mee.
Misschien is de ene booster de andere niet.
Vandaag binnengekomen 2x CTEK aansluit systemen (C70 en scooter) en 2x verlengkabel.
De vespa heeft zijn aansluiting intussen en staat lekker met een gekieteld accuutje in de garage te druppelen,
De C70 krijgt zijn aansluiting komend weekeinde denk ik.
Ze gaan komende winter in ieder geval zo nu en dan de CTEK van de Goldy lenen.
Beter voorkomen dan genezen, lijkt me zo, na liquids issues....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Marcnij schreef: ↑07.05.2020 - 18:59
Er is geen enkele reden om een hardtop cabrio de winterstalling in te doen.
Voor mij wel: pekel is een hele goede reden om 's winters de auto te stallen
Pekel?? Das war einmal....
Gr. Edwin.
Nou, ik weet niet hoor maar hier wordt elke winter toch nog behoorlijk wat gestrooid. Bij de minste geringste nachtvorst huppa meteen uitrukken en kwistig strooien.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Edwin schreef: ↑07.05.2020 - 22:45
Pekel?? Das war einmal....
Eh, bedoel je:
1. Er wordt niet meer gestrooid?
2. Moderne auto's kunnen heel goed tegen pekel en roesten niet meer?
Ad 1. In het Noorden van Nederland (mijn habitat) zijn ze er gek op om bij het minste of geringste te pekelen.
Ad 2. Volgens mij wordt er tegenwoordig weer flink bezuinigd op roestpreventie. Ik vind mijn XC70 erg roestgevoelig.
Ik bedoelde eigenlijk meer dat het bijna nooit meer sneeuwt en je dan nog weken in van die natte sneeuwmodderpekelblubber rond rijdt.
Maar jullie hebben gelijk, ook hier in Apeldorp wordt flink gestrooid bij de minste vorst. En ook vaak net een dag te laat of preventief waarna er vervolgens geen nachtvorst komt.
Ik gebruik de C70 eigenlijk ook zo min mogelijk in de winter, heb er ook geen winterbanden voor...
Ik vind de V70 ook behoorlijk wat ‘vliegroest’ hebben aan de onderkant. Was bij de V70N totaal niet aanwezig! Lang leve F#rd NOT! en de cheap-ass FoMoCo crap onderdelen...
Je hoeft er toch ook niet apart een ritje mee te gaan maken?
Je kunt hem ook gewoon af en toe gebruiken voor ritjes die je toch maakt.
Ik gebruikte de C70 als dagelijks vervoer. Zomer en winter.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Marcnij schreef: ↑08.05.2020 - 21:46
Je hoeft er toch ook niet apart een ritje mee te gaan maken?
Je kunt hem ook gewoon af en toe gebruiken voor ritjes die je toch maakt.
Ik gebruikte de C70 als dagelijks vervoer. Zomer en winter.
even een update van mijn kant - ik heb besloten om de C70 niet hier in CH te laten repareren - en heb hem via via aangeboden ter verkoop - en via via is het een forummember die interesse heeft - de details mbt koopcontract worden momenteel uitgewerkt en als de grenzen dan geopend zijn kan hij opgehaald worden. Het is het einde van een Era - maar niet voor permanent - als het met de business weer beter gaat (zijn redelijk door corona getroffen) dan komt er van wel weer eens wat nieuws!
liquid_force schreef: ↑09.05.2020 - 09:04
even een update van mijn kant - ik heb besloten om de C70 niet hier in CH te laten repareren - en heb hem via via aangeboden ter verkoop - en via via is het een forummember die interesse heeft - de details mbt koopcontract worden momenteel uitgewerkt en als de grenzen dan geopend zijn kan hij opgehaald worden. Het is het einde van een Era - maar niet voor permanent - als het met de business weer beter gaat (zijn redelijk door corona getroffen) dan komt er van wel weer eens wat nieuws!
Jeetje, balen.. en sterkte met de business dan de komende tijd!
Schorsen geen optie i.h.k.v. ‘Bezint eer gij begint’?
Marcnij schreef: ↑08.05.2020 - 21:46
Je hoeft er toch ook niet apart een ritje mee te gaan maken?
Je kunt hem ook gewoon af en toe gebruiken voor ritjes die je toch maakt.
Ik gebruikte de C70 als dagelijks vervoer. Zomer en winter.
Mis je ‘m al?
Gr. Edwin
Ja, zeker nu een autoritje zo ongeveer het enige vermaak is.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Marcnij schreef: ↑08.05.2020 - 21:46
Je hoeft er toch ook niet apart een ritje mee te gaan maken?
Je kunt hem ook gewoon af en toe gebruiken voor ritjes die je toch maakt.
Ik gebruikte de C70 als dagelijks vervoer. Zomer en winter.
Maar was een zakelijke denk ik, die van jou? (Nergens op gebaseerd hoor)
Klopt, heb hem ooit gekocht als daily driver, maar intussen is het de cabrio hobby. Voor woon/werk momenteel te duur en dan rijdt ik hem in een paar jaar af met mijn km’s. Ook nog een oldtimer hobby auto en een vespa hobby scooter. Kan slecht afscheid nemen van spullen die me bevallen Soort van luxe probleem, I suppose, maar kan je verzekeren dat het lang niet altijd zo voelt.
Voor woon-werk ook setje wielen en als we in de winter stukje als gezin weg moeten pakken we de lease auto van mijn vriendin meestal. M.a.w. We komen om in de wielen.
Intussen de cabrio ook maar een aansluiting voor een druppellader gegeven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door gold op 09.05.2020 - 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
liquid_force schreef: ↑09.05.2020 - 09:04
even een update van mijn kant - ik heb besloten om de C70 niet hier in CH te laten repareren - en heb hem via via aangeboden ter verkoop - en via via is het een forummember die interesse heeft - de details mbt koopcontract worden momenteel uitgewerkt en als de grenzen dan geopend zijn kan hij opgehaald worden. Het is het einde van een Era - maar niet voor permanent - als het met de business weer beter gaat (zijn redelijk door corona getroffen) dan komt er van wel weer eens wat nieuws!
Kerel!
Ik weet niet wat ik moet zeggen.
Rijder van het eerste uur...
Pionier van de smart-top...
Marcnij schreef: ↑08.05.2020 - 21:46
Je hoeft er toch ook niet apart een ritje mee te gaan maken?
Je kunt hem ook gewoon af en toe gebruiken voor ritjes die je toch maakt.
Ik gebruikte de C70 als dagelijks vervoer. Zomer en winter.
Maar was een zakelijke denk ik, die van jou? (Nergens op gebaseerd hoor)
Nee, privé. Maar reed er ook zakelijke km’s mee tegen km vergoeding.(Wat niet kostendekkend was)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos