1: Zou altijd een tuning met vermogensmeting doen. Meten is weten! Geen "schijnbare" Pk's

2: Op maat en geen standaard tuning.
Voorbeeld:
Heb (wel een poos terug) bij Rica in Wateringen gestaan met een vriend van mij zijn T5R (2.0 Italië)
Kwam toen 175Pk uit terwijl er standaard al 225Pk uit zou moeten komen... Dit was anders niet naar boven gekomen. Auto reed niet merkbaar slecht of zo.
Auto is toen niet getuned, eerst kijken wat er mis was. Toen vrij vlug verkocht, dus wat er mis was, weten we niet maar kan van alles zijn.
De klant voor ons:
Audi RS4. Zou 378Pk hebben. Maar klaagde dat ie door Lotus Omega eruit werd gereden

Dan maar tunen.
Op de bank ...250Pk. Ook naar huis gestuurd met huiswerk voor de dealer.
Wat ik wil zeggen is dat je wel kunt tunen maar wel met een auto die ongeveer fabrieksopgave vermogen geeft en voor circa 100euro weet je dit.
Anders ben je de motor op zijn donder aan het geven terwijl er op de achtergrond iets niet goed is.
Maar ook zelf een aantal keer geweest. Soms bleek het vermogen uiteindelijk iets lager, maar ging het koppel juist boven de beloofde specs, wat zeker zo fijn is.
Vwb EGR klep. Bij mijn weten kunnen ze deze bij, Euro 5 en later motoren, niet compleet eruit programmeren of dichtzetten.
Enkel deze slechts een klein beetje open laten staan, dit om problemen met regeneratie van de roetfilter en motorstoring lampjes te vermijden.
Dit is natuurlijk ook goed (niet voor het milieu) zodat egr klep en de inlaat "schoon" blijft. Bij mijn weten meestal een kost ook een kost van circa 100euro