Thx , rijplezier was er al...maar dit is heerlijk rijden en minder gebruiken . Daar wordt ik wel blij van ja !
Tuning gedaan bij Obbe
- Ruud Berk
- 2nd Gear member
Volvo XC60 T6 AWD Black/Black USA Import ( eerder V60 D4, V50 2.0 , V40 1.8 , 343 1,7 )
-
- Starter
Sorry voor het posten in dit oude topic maar heeft Obbetuning ook een testbank?
Kunnen de behaalde cijfers bewezen worden?
Indien ik bij Obbe de EGR laat wegschrijven, kunnen zij dan ook de inlaat reinigen of dien ik hiervoor ergens anders naartoe te gaan?
Alvast bedankt!
Kunnen de behaalde cijfers bewezen worden?
Indien ik bij Obbe de EGR laat wegschrijven, kunnen zij dan ook de inlaat reinigen of dien ik hiervoor ergens anders naartoe te gaan?
Alvast bedankt!
- Bover
- 8th Gear member
Nee Obbe heeft geen testbank. De waarden worden digitaal ingesteld en deze kunnen bekeken worden in een hologram. De EGR kan bij de garage 'next door' gereinigd worden tot met je hele motorblok als je dat wenst;
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Wij zijn niet in het bezit van een rollenbank.
We gaan bij het maken van de masterfile 1 of 2x met een specifieke motor op de rollenbank om de max waarden op te zoeken en daarna de file te optimaliseren (lineaire opbouw is tenslotte rij genot)
Daarnaast hebben wij zelf een road dyno en Gtech, Waarmee wij zelf ook masterfiles maken, echter deze apparaten kosten veel tijd.
http://www.edjewrx.nl/g-tech-vs-rollenbank.html
http://www.dynomet.dk/
Een rollenbank heb je echt nodig als je een auto hebt waar de hardware veranderd is, (andere turbo, andere injectoren etc.) dit zodat je de file daar exact op kan afstellen.
De betreffende auto is dan meteen een soort test auto, omdat dit de eerste is met de specifieke maximum waarden voor die auto geschreven.
Bij eenzelfde hardware configuratie weet je na de eerste rollenbank file wat je verwachten wat betreft bv de maximum waarden die de standaard turbo, injectoren etc kunnen leveren.
Binnen deze marges kan men het karakteristiek van de motor naar wens aanpassen.
Dit werkt natuurlijk alleen als de auto in goede technische staat is.
Met een van mijn collega's heb ik de deal dat als men een rollenbank uitdraai wil hebben dat dat voor 75,- euro per run kan indien ze via mij komen.
Men hoort dan wel een voor en na te doen voor een goed beeld van de aanpassing.
We gaan bij het maken van de masterfile 1 of 2x met een specifieke motor op de rollenbank om de max waarden op te zoeken en daarna de file te optimaliseren (lineaire opbouw is tenslotte rij genot)
Daarnaast hebben wij zelf een road dyno en Gtech, Waarmee wij zelf ook masterfiles maken, echter deze apparaten kosten veel tijd.
http://www.edjewrx.nl/g-tech-vs-rollenbank.html
http://www.dynomet.dk/
Een rollenbank heb je echt nodig als je een auto hebt waar de hardware veranderd is, (andere turbo, andere injectoren etc.) dit zodat je de file daar exact op kan afstellen.
De betreffende auto is dan meteen een soort test auto, omdat dit de eerste is met de specifieke maximum waarden voor die auto geschreven.
Bij eenzelfde hardware configuratie weet je na de eerste rollenbank file wat je verwachten wat betreft bv de maximum waarden die de standaard turbo, injectoren etc kunnen leveren.
Binnen deze marges kan men het karakteristiek van de motor naar wens aanpassen.
Dit werkt natuurlijk alleen als de auto in goede technische staat is.
Met een van mijn collega's heb ik de deal dat als men een rollenbank uitdraai wil hebben dat dat voor 75,- euro per run kan indien ze via mij komen.
Men hoort dan wel een voor en na te doen voor een goed beeld van de aanpassing.
- EasyWim
- 2nd Gear member
Heel interessant! Hoe vertaald zich dit naar het kiezen van een rijmodus? Zit er dan nog steeds verschil tussen de diverse rijmodussen? Heeft het dan nog wel nut om iets anders dan de Comfort modus te kiezen? Kennelijk is de ideale afstelling van de motor (en evt. automaatbak) al bepaald door de tuning.Obbetuning schreef: ↑21.10.2024 - 12:30Binnen deze marges kan men het karakteristiek van de motor naar wens aanpassen.
XC40 T3 Momentum PRO automaat uit 2020 (getuned door Obbe naar T4)