Vriesje schreef: ↑16.02.2021 - 14:18 Een logisch en veel voorkomende reactie, maar soms gebaseerd op koud watervrees. Wij hebben meerdere elektrische auto's gereden (waaronder Bmw I3 en later Tesla Model 3) en de eerste vraag die gesteld wordt is wat de range is. Het is een kwestie van wennen maar voor een veel Nederlanders is 300km realistische bereik voldoende, zeker als de laad infrastructuur verbeterd. Alleen in de zomer en met name wintervakanties is meer range praktisch. Daar staan veel voordelen tegenover, goedkoper in gebruik en bij een eigen laadpaal hoef je nooit meer te tanken. Verder is een elektrische auto meestal sneller en comfortabeler. Als je jezelf afvraagt waarom ik dan zelf geen XC40 P8 heb gekocht i.p.v. een T5 Recharge, wij gaan zeer regelmatig naar Umbrië in Italië en dan is vooralsnog een PHEV handiger
Dank voor je verhaal. Je hebt best wel gelijk met dat "watervrees". Ik ben er echt nog huiverig van, en er nog lang niet aan toe. Mijn range is pakweg 3x per week een toertje in deze regio van ca 70 km, dus dat zou geen probleem wezen. Maar de laadpaal, de hoge aanschafprijs. (ca € 65K) is niet voor iedereen: "appeltje-eitje" Geen CO2 uitstoot meer, (nóg) geen wegenbelasting(maar dat komt nog

) En naar een verre vakantiebestemming in de Balkan oid, komt bij mij al helemaal niet aan de orde. Dus het heeft zeker zijn voordelen. Geruisloos, zeer comfortabel, weinig onderhoudskosten. Maar ja, die accu hé? Waar blijven ze ermee als hij op is? Het lijkt me nét als met kernenergie. Geen uitstoot, maar ja dat afval hé? Dus met alle plussen en minnen, ben ik zeer tevreden met wat ik nu heb. En ik gun iedereen het voordeel, en het genot ven elektrisch rijden. Maar ja, feit blijft, dat een Tesla model 3 Long Rang, een Polestar 2, of een XC 40 P8, voor een gewone jongen als ik, beslist geen prijspakkertje is. Snap je me?

En die benzine T2 heb ik nu bijna 5 maanden. Vandaag weer een toertje gemaakt. Echt genieten, na een weekje sneeuw en ijs, en zomaar voor de deur staan.
