Krakende remmen
Geplaatst: 12.10.2020 - 17:07
P.s. je hebt een mooie complete uitvoering XC 40 zo te zien onderschrift.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
klopt wel wat je zegt , maar zogauw de rem loslaat en gaat rijden "kraakt"hij toch even.
MrBubbles schreef: ↑13.10.2020 - 13:56klopt wel wat je zegt , maar zogauw de rem loslaat en gaat rijden "kraakt"hij toch even.
Klopt hoor. Ik denk dat je dat gewoon blijft houden. Ben benieuwd hoe het zal gaan met die nieuwe remblokken van je. Heeft bij mij ff geduurd, voor ik er uit was met die 3 P,s bij elkaar! Eentje is de Parkeerstand voor de automaat. 2e P is de eigenlijke elektr. handrem, met kantelknopje. 3e P is dan voor de auto rem, tegen het eventueel teruglopen van de auto......pffff
Die 3de P is de hellingsrem denk ik , die kan je niet uitzetten , is automatisch en een 4de rem is de de rem wanneer men bv aan een rood licht staat en nog altijd in drive ...Hans Eilander schreef: ↑13.10.2020 - 16:30Klopt hoor. Ik denk dat je dat gewoon blijft houden. Ben benieuwd hoe het zal gaan met die nieuwe remblokken van je. Heeft bij mij ff geduurd, voor ik er uit was met die 3 P,s bij elkaar! Eentje is de Parkeerstand voor de automaat. 2e P is de eigenlijke elektr. handrem, met kantelknopje. 3e P is dan voor de auto rem, tegen het eventueel teruglopen van de auto......pffff![]()
Hans, in je navigatiedisplay zit toch ook een uitgebreide handleiding? Die hebben wij al geraadpleegd tijdens de testrit. Zelfs op trefwoord te vinden.Hans Eilander schreef: ↑13.10.2020 - 17:08Ja, dat is een goeie. Die Quick guide is inderdaad maar heel beknopt. Ik zal de dikkere uitgave eens gaan bestuderen. Want er is nog veel meer wat ik wil weten.![]()
Hoi Hans, Tja....... De RAV4 testrit: Ik kreeg keurig een uitgebreide Executive mee in Bi-tone. Fraaie auto vind ik toch wel. Aangezien mijn vrouw al aan haar 4e Toyota bezig is (3xAuris, nu Corolla) en ik deze Corolla voor het eerst ook qua materialen (interieur) beduidend beter vond dan de 3 Aurissen daarvoor, en de reviews van deze RAV4 Hybrid ook overal als goed/zeer goed worden beschreven, toch maar eens gekeken. Zoals gemeld: De RAV4 Plug-in (Of Suzuki ACross) beginnen pas bij 65.000.- (!!!) en vallen dus voor mij zowieso al af, want in een aangeklede Suzuki met trekhaak en schuifdak van bijna 68.000.- wil ik natuurlijk nog niet d... gevonden wordenHans Eilander schreef: ↑13.10.2020 - 16:24Hee Harry, ik heb niks meer van je gehoord over die testrit zaterdag met die RAV 4. Hoe ging dat? En wat gaat het nu worden denk je???![]()
Dag Harry, ik begrijp je reactie. Ik vond het een mooi verslag van je, met zeker ook wat aandachtspunten. Wat je zegt over beide auto,s, speelt zeker een rol. Het is dus goed het ene tegen het andere, goed af te wegen. Voor mij ligt het anders. Ik ben altijd alleen, dus hoe je achterin naar buiten kijkt, en de zitpositie daar, speelt voor mij geen rol. De bagageruimte in de XC 40, is een stuk kleiner dan in de Grandland, maar is voor mij ruim genoeg. Daarom ligt het afwegen van iemand met een gezin, heel anders dan bij mij. Ik ga vooral voor: Een mooie en comfortabele auto, beslist met een hoge instap. Genoeg zitruimte voor mij (ik ben nogal fors) voorin. Ik heb hier in de buurt al heel wat positieve reacties gehad op mijn nieuwe Volvo XC 40. Dat doet een mens goed....
Hans, achterin is ook voor mij ondergeschikt, maar het gaat bij mij toch een beetje om de totaalbeleving van de auto en dan is de RAV4, hoewel wat minder innovatief dan de XC40, een prettige auto om in te rijden. De verhouding voor-achter-beleving is voor mij ook 90:10 uiteraard en daar wint de Volvo XC40 het met ruime voorsprong! Ik wacht nog even op de offerte van Toyota en dan moeten we in deze lastige tijden toch maar net als de regering wat spijkers met koppen gaan slaanHans Eilander schreef: ↑14.10.2020 - 10:19Dag Harry, ik begrijp je reactie. Ik vond het een mooi verslag van je, met zeker ook wat aandachtspunten. Wat je zegt over beide auto,s, speelt zeker een rol. Het is dus goed het ene tegen het andere, goed af te wegen. Voor mij ligt het anders. Ik ben altijd alleen, dus hoe je achterin naar buiten kijkt, en de zitpositie daar, speelt voor mij geen rol. De bagageruimte in de XC 40, is een stuk kleiner dan in de Grandland, maar is voor mij ruim genoeg. Daarom ligt het afwegen van iemand met een gezin, heel anders dan bij mij. Ik ga vooral voor: Een mooie en comfortabele auto, beslist met een hoge instap. Genoeg zitruimte voor mij (ik ben nogal fors) voorin. Ik heb hier in de buurt al heel wat positieve reacties gehad op mijn nieuwe Volvo XC 40. Dat doet een mens goed....![]()
Okee Harry, dank voor je toelichting. Ik ben zelf blij dat ik mijn XC 40 nu heb. Want hoe het de komende tijd zal gaan met stijgende corona, is niet te overzien. En dit kan ook grote gevolgen hebben voor de levering van nieuwe auto,s. Toyota heeft meestal wel wat op voorraad, dus dat zal minder lang wachten zijn, dan bij Volvo (neem ik aan) ik had de mijne nét binnen 4 maanden. Maar hoe het nu zal verlopen is moeilijk te zeggen. Dit is een feit, hoe langer men wacht met bestellen, hoe langer de aflevering zal duren. Succes in het nemen van de juiste beslissing.Harry M. schreef: ↑14.10.2020 - 10:56 Hans, achterin is ook voor mij ondergeschikt, maar het gaat bij mij toch een beetje om de totaalbeleving van de auto, en dan is de RAV4, hoewel wat minder innovatief dan de XC40, een prettige auto om in te rijden. Ik wacht nog even op de offerte van Toyota en dan moeten we in deze lastige tijden, toch maar wat spijkers met koppen gaan slaan. Wordt vervolgd........
Hans Eilander schreef: ↑14.10.2020 - 11:16Okee Harry, dank voor je toelichting. Ik ben zelf blij dat ik mijn XC 40 nu heb. Want hoe het de komende tijd zal gaan met stijgende corona, is niet te overzien. En dit kan ook grote gevolgen hebben voor de levering van nieuwe auto,s. Toyota heeft meestal wel wat op voorraad, dus dat zal minder lang wachten zijn, dan bij Volvo (neem ik aan) ik had de mijne nét binnen 4 maanden. Maar hoe het nu zal verlopen is moeilijk te zeggen. Dit is een feit, hoe langer men wacht met bestellen, hoe langer de aflevering zal duren. Succes in het nemen van de juiste beslissing.Harry M. schreef: ↑14.10.2020 - 10:56 Hans, achterin is ook voor mij ondergeschikt, maar het gaat bij mij toch een beetje om de totaalbeleving van de auto, en dan is de RAV4, hoewel wat minder innovatief dan de XC40, een prettige auto om in te rijden. Ik wacht nog even op de offerte van Toyota en dan moeten we in deze lastige tijden, toch maar wat spijkers met koppen gaan slaan. Wordt vervolgd........
Hallo,Zelfde probleem met mijn XC40 gehad , was bij 2 dealers geweest maar resultaat was negatief. Laatste week september naar VolvoCars gebeld en het probleem aangekaart en doorgegeven dat XC40 zo goedkoop klinkt met het geluid van de remmen.MrBubbles schreef: ↑08.10.2020 - 11:01 Hallo,
Probleem,
bij mij in de XC 40 (oktober2019) zijn mijn remmen vanaf het begin aan het kraken geweest zowel bij het aan het eind van remmen tot stilstand en het langzaam loslaten van de rem om weer weg te rijden. Bij diverse proefrijden met het zelfde type was dit niet. Het schijnt dat dit voorkomt bij de automaat (die wil constant wegrijden als je de rem iets loslaat?) Zowel bij droog als nat weer.
Nu ben ik uiteraard terug gegaan naar de dealer Henk Scholten te Tiel, deze hebben geluisterd en gekeken en de chef werkplaats kwam tot de conclusie dat dit type gerelateerd was en dit kwam bij alle XC 40 voor. Bij mij kwamen de vraagtekens omhoog zoals jullie snappen.
Bij navraag bij diverse forum leden kwam ik uit bij lid gtest uit België en deze vertelde mij dat hij dit ook had gehad en zijn dealer onderkende het probleem en verving onder garantie de remblokjes voor "comfort of softblokken" en zijn probleem was opgelost. Jullie snappen dat ik ook als een gek dit doorspeelde aan mij dealer tijdens de jaarlijkse beurt met 14.000km op de teller. Ze waren niet bij machte om andere dan specifieke "Volvo" blokken erin te leggen dit i.v.m. garantie van Volvo, ondanks mijn discussie dat er andere zeker zo niet betere blokken zouden zijn en dat er geen gepiep en gekraak bij bij Mercedes of Audi zijn wat betreft de remmen, uiteraard snap ik dit wel, maar toch ..en België dan?....
Afijn bij de Importeur te Beest het probleem voorgelegd en deze zou de zaak aan de zijkant bekijken, via gtest de dealer uit België van hem gesproken en dit door gegeven aan Henk Scholten. 2 dagen later gebeld door mijn dealer en deze verteld mij dat ze voor Volvo een technisch rapport moesten opmaken en opsturen naar de importeur. Weer 2 dagen later ben ik gebeld door mijn dealer en dat ze de referentienummers (31471410 of de nieuwere 32276932) die ik had gekregen van België deze hadden bekeken en of dat ik volgende week dan maar een afspraak wilde maken om deze remblokjes te vervangen . dit gaat volgende week dinsdag de 13e oktober 2020 gebeuren. Ik hoop dat dit de oplossing is.
Dit schrijven is om iedereen op de hoogte te stellen dat er best wel oplossingen zijn voor diverse problemen en ik wil hiermee niet een discussie opstarten over welke remblokken/ dealer nu beter zijn of slechter.
Ik houd jullie op de hoogte.
en ja ik weet ook dat er sommige Mercedessen of Audi's kraken met de remmen .![]()
![]()
Bubbels
Is dan de samenstelling anders neem ik aan van de blokken?The Mechanic schreef: ↑13.10.2021 - 10:22 Remblokken met variantcode RC02 (ipv RC01) zijn in veel gevallen de oplossing.