Je bedoelt met: "niet gevisualiseerd", dat de temp. meter wél (indien nodig) een signaal afgeeft van de thermostaat, maar voor de bestuurder onzichtbaar is???

Je bedoelt met: "niet gevisualiseerd", dat de temp. meter wél (indien nodig) een signaal afgeeft van de thermostaat, maar voor de bestuurder onzichtbaar is???
Dan zegt Niels wat anders, dan dat hij bedoelt. Ik citeer Niels: Toch wel, de temperatuur meter zit er zeer zeker in..........hij wordt alleen niet gevisualiseerd (dat is: niet zichtbaar) Als er geen temp.meter in het systeem zit, (thermostaat) kan er nooit een signaal in het display afgegeven worden, dat de motor (iets wat we nooit hopen) oververhit raakt. Dát zegt Niels.....toch?
Je thermostaat gaat open en dicht en daardoor koelt de boel of niet.Hans Eilander schreef: ↑26.10.2020 - 16:04Dan zegt Niels wat anders, dan dat hij bedoelt. Ik citeer Niels: Toch wel, de temperatuur meter zit er zeer zeker in..........hij wordt alleen niet gevisualiseerd (dat is: niet zichtbaar) Als er geen temp.meter in het systeem zit, (thermostaat) kan er nooit een signaal in het display afgegeven worden, dat de motor (iets wat we nooit hopen) oververhit raakt. Dát zegt Niels.....toch?
Noem jij dat gezever?? Een auto van € 45K waar geen temp.meter op zit? Ik heb toevallig de XC 40 gekocht, ZONDER proef te rijden. Dus dan kom je achteraf dingen tegen dat je zegt: .....Dat mis ik !!! Wat mis ik? Ik mis..... een temp.meter, en ik kan ook niet zien, .....in welke versnelling de automaat schakelt. Daarom heb ik dit topic geopend onder de naam: Ik mis..........Vat je???
Bestaan er dan nog mobiele telefoons die geen smart-phone zijn??Hans Eilander schreef: ↑26.10.2020 - 18:47 Nogmaals, ik heb geen Smart-Phone, en ik ben ook niet van plan er eentje aan te schaffen. Duidelijk zo?
Rustig maar Hans.Hans Eilander schreef: ↑26.10.2020 - 18:44Noem jij dat gezever?? Een auto van € 45K waar geen temp.meter op zit? Ik heb toevallig de XC 40 gekocht, ZONDER proef te rijden. Dus dan kom je achteraf dingen tegen dat je zegt: .....Dat mis ik !!! Wat mis ik? Ik mis..... een temp.meter, en ik kan ook niet zien, .....in welke versnelling de automaat schakelt. Daarom heb ik dit topic geopend onder de naam: Ik mis..........Vat je???![]()
Dat noem ik dom, en dan achteraf dit halve forum hier vol schrijven met wat er niet deugd.Hans Eilander schreef: ↑26.10.2020 - 18:44 Ik heb toevallig de XC 40 gekocht, ZONDER proef te rijden.
Ja beste @dennis, ik heb nog een oude Nokia handy. Heeft ooit jaren terug € 25,- gekost. Die staat altijd uit, en heb ik alleen onderweg in de auto, of op de scooter bij me, voor pech onderweg, of andere onvoorziene calamiteiten. (abbo bij KPN voor € 4,- pm) Ik ben dus nog vreselijk ouderwets.....dennisdoomen schreef: ↑26.10.2020 - 19:27Bestaan er dan nog mobiele telefoons die geen smart-phone zijn??Hans Eilander schreef: ↑26.10.2020 - 18:47Nogmaals, ik heb geen Smart-Phone, en ik ben ook niet van plan er eentje aan te schaffen. Duidelijk zo?
Dag @ Ben, ik heb je lang niet gehoord. Of iedereen het goed bedoelt, dat denk ik wel. Maar je hebt overal op forums, wel een enkele trol nietwaar? En het is heus niet zo, dat ik de Volvo XC 40 afwijs, omdat deze twee eerder genoemde dingen ontbreken. Ik vind het een fijne, comfortabele, en solide SUV. Maar het waren nu eenmaal twee zaken, die me pas achteraf opvielen. Thats all. ik hoop zeker nog veel gemak van mijn Volvo te hebben. Ik heb hem puur voor m,n plezier. Hoef er niet mee te pendelen of zo. Bovendien heb ik van sommige forum leden, intussen ook goede tips gekregen, over dingen van de XC 40 die ik nog niet wist. Je bent namelijk nooit te oud om te leren.....toch?Ben schreef: ↑26.10.2020 - 19:40 Rustig maar Hans. Iedereen bedoelt het het goed. Volvo vond het kennelijk niet nodig om een temperatuurmeter in de auto te zetten. Dat accepteer je of niet. Heeft niets met de prijs van de auto te maken. Het had waarschijnlijk de prijs van de auto niet verhoogd maar er is nu eenmaal een keuze gemaakt.
Veel plezier met je XC40 zonder temperatuurmeter en versnellingsaanduider. Overigens vermoed ik dat er wel een melding verschijnt als de temperatuur te hoog wordt.
Misschien staat dat in de gebruiksaanwijzing.
Daar hebben we zelfs een apart topic voor op dit forum: "wat bevalt er niet aan mijn Volvo". Ikzelf vind het vreemd dat er geen koelwatertemperatuurmeter meer in zit. Nog vreemder is het ontbreken van een oliepeilstok.
Ach @Ike, ik vind het niet zo,n belangrijk punt, om daar nu een extra smartphone voor aan te schaffen, speciaal voor de watertemp en/of de oliedruk af te kunnen lezen. Het was gewoon iets, dat me achteraf pas opviel. En mijn vraag was, hoe andere forumleden hier over denken. Niks meer en niks minder. Dat weet ik nu intussen.IkeV70 schreef: ↑26.10.2020 - 20:23 Voor een liefhebber van ouderwetse techniek is een nieuwe XC40 misschien niet de beste keuze geweest...Je kunt ook een goedkope Android smartphone kopen, samen met een OBD dongle, en die dan gewoon in de auto laten liggen. Dan kun je de watertemperatuur zien, de olie temperatuur van zowel motor als versnellingsbak, en nog tal van andere waardes. (ik ben het overigens met je eens, ook van mij had Volvo zowel watertemperatuur als actieve versnelling van de automaat in het display mogen opnemen)
Dat kan jij dom vinden. Maar zóveel vertrouwen heb ik in Volvo, dat ik een proefrit vooraf, niet nodig achtte. Nou jij weer! En je moet niet zo vreselijk overdrijven, dat ik volgens jouw, het halve forum vol schrijf over zaken die niet deugen. Probeer eerst eens goed te lezen, voor je reageert. Tip: Misschien is het in sommige gevallen nóg beter voor je, om helemaal niet te reageren.