Ruitenwisserbladen vervangen?
Geplaatst: 19.05.2021 - 23:07
Ik heb ze in ieder geval na 25dkm laten vervangen. Ze waren echt op.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ik vind het wel meevallen met die originele Volvo bladen: eerste set bijna 30k km mee gedaan totdat ze lawaai begonnen te maken en aan een kan te strepen; nieuwe set volledig stil en streeploos; wat mij betreft okay.Daniel1975 schreef: ↑22.05.2021 - 09:33 En toch baal ik van de constructie. Bosch maakt gewoon de beste bladen en die zijn buitenspel gezet door dit systeem. Erg jammer dat Valeo zo hun markt moet kopen. Ze kunnen beter perfecte bladen maken.
Ik denk het niet, dan heb je geen sproeisysteem meer.raspaardje schreef: ↑31.05.2021 - 10:47 - Indien deze onverwarmd zijn heb je ook de keuze om voor Bosch rubbers te gaan want deze passen gewoon;
En bovenstaande ervaring dan?Daniel1975 schreef: ↑07.03.2021 - 14:15Inmiddels gedaan. Even met een tangetje het eindkapje van de Bosch open maken en dan schuif je het rubber er zo uit. De Valeos maak je ook makkelijk open: origineel rubber eruit, Bosch rubber erin. Past perfect!Daniel1975 schreef: ↑14.02.2021 - 20:48 Dan zou ik nog wel een een Aeroblade willen gaan ontleden en die in de Aquablade schuiven.
In het ergste geval kost het mij een paar tientjes.
Helaas geen enkele verbetering. Lijkt wel alsof de ruitenwisserarm gewoon niet genoeg druk heeft om de ruitenwisser voldoende aan te drukken. De buitenkant van de bladen wissen perfect (extra voorspanning op het blad), maar in het midden gewoon bij 70km/u alweer geen perfect schoon beeld. Waardeloos.
Op zich... Ja, inderdaad. Maar ik vind het fijn om voordat de wisser over de ruit gaat, dat er al meer dan een fractie van een seconde ervoor vocht op de ruit zit. Zal wel volledig autistisch waanbeeld zijn van me, maar ik heb het gevoel dat de wisser nu meer kans op krassen maakt.Daniel1975 schreef: ↑02.06.2021 - 22:31 Klopt; er zitten geen gaatjes in de rubbers maar in de buis er boven.
Op zich mooi systeem waarbij waterverdeling goed is en weinig verspilling.
werkt nooit bij mij, die klevers zitten altijd voor me, zelden achter me.....diesel01 schreef: ↑03.06.2021 - 23:46 Ook bij de 90 zit de sproeier in de arm en niet in de flatblade waardoor ik gewoon over ben gegaan op Bosch, super flatblades.
Overigens sproeit het systeem alleen de koplampen als deze aanstaan, ik check dus even of de lampen niet aanstaan en trek dan even een paar keer aan de hendel zodat de arm met voldoen vocht wist.
Tenzij je irritante bumperklevers hebt dan zet je natuurlijk de lampen aan...ohnee toch niet...
Dat kan ik mij dan weer niet voorstellen met een B3 die ook nog begrenst is.Mickyman schreef: ↑05.06.2021 - 00:38werkt nooit bij mij, die klevers zitten altijd voor me, zelden achter me.....diesel01 schreef: ↑03.06.2021 - 23:46 Ook bij de 90 zit de sproeier in de arm en niet in de flatblade waardoor ik gewoon over ben gegaan op Bosch, super flatblades.
Overigens sproeit het systeem alleen de koplampen als deze aanstaan, ik check dus even of de lampen niet aanstaan en trek dan even een paar keer aan de hendel zodat de arm met voldoen vocht wist.
Tenzij je irritante bumperklevers hebt dan zet je natuurlijk de lampen aan...ohnee toch niet...
Ik rij zoveel in Duitsland, dat ik exact weet tijdens het accelereren wanneer ik naar rechts moet om anderen erlangs te latendiesel01 schreef: ↑05.06.2021 - 15:53Dat kan ik mij dan weer niet voorstellen met een B3 die ook nog begrenst is.Mickyman schreef: ↑05.06.2021 - 00:38werkt nooit bij mij, die klevers zitten altijd voor me, zelden achter me.....diesel01 schreef: ↑03.06.2021 - 23:46 Ook bij de 90 zit de sproeier in de arm en niet in de flatblade waardoor ik gewoon over ben gegaan op Bosch, super flatblades.
Overigens sproeit het systeem alleen de koplampen als deze aanstaan, ik check dus even of de lampen niet aanstaan en trek dan even een paar keer aan de hendel zodat de arm met voldoen vocht wist.
Tenzij je irritante bumperklevers hebt dan zet je natuurlijk de lampen aan...ohnee toch niet...
Sorry, te makkelijk![]()
Was het maar zo bij de V60....
Hahaha, tuurlijk wel hoor, de huidige volvo vliegt redelijk snel naar zijn top, juist omdat die veel lager ligt dan de auto zou kunnendiesel01 schreef: ↑06.06.2021 - 11:19 Ahjoh geintje, moet kunnen.
Je rijdt zo te horen regelmatig het stuk die wij eens per jaar rijden wanneer we Hamburg bezoeken voor kleding inkoop en buitengewoon goede Italiaan aan de Lange Rheie, mooie stad.
Nu heb ik wel dezelfde waarde als jouw voorbeeld maar het is veel relaxter om 50km/u onder de V-max te zitten.
Bij Volvo moet je redelijk lang aandringen om richting top te komen, een 520D met 56pk minder loopt makkelijker naar de 230.
Maar goed dat doe je vaak niet wanneer de Ruitenwissers aan staan.![]()