Pagina 3 van 3
Geplaatst: 06.01.2007 - 21:38
door pvw
Thanks,
ik wist ook geen andere kosten.
Wel goedkoper daar V70 D5 11-2001 leer 96000km 15000 euro
Geplaatst: 26.01.2007 - 23:31
door robinson
Heb zojuist eens gekeken wat het aan BPM gaat kosten als ik van 48000 bruto uitga: jan 2004 7216 , dec 2003 5718 (ongeveer) Ik neem aan dat ik dus beter een maandje kan wachten...
Als je auto in gaat ruilen, is de prijs vaak stuk hoger (1300-1500 euro) dan wanneer je de auto koopt zonder inruil (ze noemen het 'korting')
Daarnaast willen ze op de inruilwagen ook nog wat winst maken.
Het lijkt mij niet onmogelijk om de auto via MP te verkopen voor minstens de inruilprijs die je krijgt in de handel. Dan krijg je daarnaast dus vaak een korting omdat je niets inruilt. Of zie ik dat verkeerd? Ik zit er toch hard aan te denken om er een in Duitsland te kopen... Is het waar dat je -mocht je deze weer willen inruilen in NL- er dan minder voor krijgt?
Geplaatst: 28.01.2007 - 14:37
door Robert_T
om in de 3-4jaar korting te vallen kan je 5 dagen voordat de auto zijn derde verjaardag viert de auto naar het RDW en douna station brengen voor een RDW keuring + kentekenaanvraag + BPM diefstal.
Geplaatst: 11.02.2007 - 21:38
door Ze Zmokerrr
bart simpson schreef:pvw schreef:Ik ben doende met een aantal Volvo uit duitsland bij een dealer kan ik dan de garantie overhevelen naar nederland?
Lijkt me niet nee, waarom ook? mits tenzij er sprake is van fabrieksgaranties, je koopt toch onder Duitse voorwaarden bij een Duitse dealer/handelaar?
Bij mijn (duitse) D5 werd mij verteld dat ik reparaties onder garantie bij mijn dealer om de hoek kan laten doen. Wel even bellen van tevoren met mijn Duitse vrienden....
Ik moet er wel bijzeggen dat er nog nix is kapotgegaan, dus ik kan niet uit ervaring spreken.
Je zou zeggen dat het ook niet zo'n probleem moet zijn; 1 europa, geen grenzen

Geplaatst: 12.02.2007 - 07:53
door bart simpson
Ze Zmokerrr schreef:bart simpson schreef:pvw schreef:Ik ben doende met een aantal Volvo uit duitsland bij een dealer kan ik dan de garantie overhevelen naar nederland?
Lijkt me niet nee, waarom ook? mits tenzij er sprake is van fabrieksgaranties, je koopt toch onder Duitse voorwaarden bij een Duitse dealer/handelaar?
Bij mijn (duitse) D5 werd mij verteld dat ik reparaties onder garantie bij mijn dealer om de hoek kan laten doen. Wel even bellen van tevoren met mijn Duitse vrienden....
Ik moet er wel bijzeggen dat er nog nix is kapotgegaan, dus ik kan niet uit ervaring spreken.
Je zou zeggen dat het ook niet zo'n probleem moet zijn; 1 europa, geen grenzen

Tussen iets toezeggen en hat mogen laten uitvoeren zit een tamelijk groot verschil, kan het me ook niet goed voortstellen met de vele hogere uurtarieven in Nederland.
Maar even practisch, dan moet je het waarschijnlijk zelf eerst even gaan voorschieten en krijg je ook een rekening op jouw naam, daarop gaan jouw Duitse vrienden de btw nooit terugkrijgen.... ik geloof het dus niet zomaar
Geplaatst: 12.02.2007 - 08:07
door menjo
Dealergarantie (op een tweedehands auto) in duitsland is een verzekering, even de verzekering bellen voor de reparatie dan kan de dealer direct door de verzekering betaald worden. Reparatie moet wel bij een officiele Volvo dealer gebeuren, welke en in welk land maakt niet uit. Je had exact dezelfde verzekering immers ook bij een andere dealer af kunnen sluiten, het gaat de verzekering alleen om de kwaliteit en betrouwbaarheid van de reparatie.
legaal met export kenteken naar NL ?
Geplaatst: 12.02.2007 - 08:47
door XC70 OR
Ik las in dit topic over het legaal van Duitsland naar huis (in Nederland) rijden met een
Duits export kenteken.
Niets is minder waar ! Je mag dus officiel als Nederlander niet met een auto met welk buitenlands kenteken dan ook in Nederland rijden.
De boete is, als je gepakt wordt, maximaal 100% extra BPM !
En je valt nogal op met je witte plaat met oranje datum er op, dus je bent makkelijk te herkennen voor het gezag.
Enige geluk als je als particulier gepakt wordt krijg je de 1e keer een waarschuwing, tenzij je door je beroep of ervaring had moeten kunnen weten dat het niet mocht.
Beetje vaag dus.
E.e.a. staat op de site van de douane te lezen.
www.doaune.nl
Nou wordt soep nooit zo heet gegeten als deze wordt opgediend, maar wees wel voorzichtig (en houd je van de domme)
Met de export kenteken verzekering van de ADAC ben je voorzover ik kan nagaan wel verzekerd in Nederland (WA)
Maar ja bij de RDW zie je meestal de helft van de auto's daar met een Duits export kenteken staan, de controle is dus kennelijk minimaal?
Mijn tip, als je naar de RDW gaat kun je " gratis " een zgn. eendags kenteken aanvragen, dan ben je zeker legaal, die dag (mits WA verzekerd)
Geplaatst: 12.02.2007 - 22:32
door Robert_T
Zodra je de grens over bent, ben je idd 'in principe' illegaal bezig ja... gelukkig ben je bij de duitsers wel verzekerd.
Hoe ik het op diverse fora gelezen heb is dat dit meer bedoeld is om handelaren tegen te houden en niet zozeer particulieren die een keertje een autootje importeren, vandaar ook de waarschuwing.
Afgelopen donderdag ben ik overigens met mijn duitse S60 uit duitsland de grens over gereden, is gelukkig goed gegaan maar idd, het was niet legaal...
Geplaatst: 13.02.2007 - 22:04
door Ze Zmokerrr
Ik heb idd een eendagskenteken aangevraagd toen ik mijn auto ging halen in Duitsland en ben gelijk naar de RDW gereden. Gewoon dan zelf kentekens maken. Keuren, BPM betalen en klaar is klara! Wel zo relaxed als een een eind door Nederland moet kruisen (dan zit je niet zo met samengeknepen billen)
Geplaatst: 13.02.2007 - 22:17
door JP
Met de garageplaten van de Duitse Volvodealer ben ik naar Utrecht gereden. De volgende dag terug gestuurd klaar. Auto op chassisnummer verzekerd bij de jongens uit Apeldoorn. Bij RDW eendags kenteken aangevraagd t.b.v. van de bpm en keuring voor invoer.
Geplaatst: 14.02.2007 - 00:34
door Blackstone
Vorig jaar augustus mijn V70 T5 uit Duitsland gehaald. Inderdaad gewaarschuwd door de douane. Daarentegen gaf de politie aan dat zij geen bekeuring uitdelen bij controle als de auto op de dag van vervoer en uitgifte van kenteken naar de bestemming wordt gereden in Holland. Vreemd hoe ze in nederland verschillend de wet hanteren. Als een douanier mij had gespot had ie geen schijn van kans gehad met de renault megane waarmee ze zich hier in het oosten vervoeren. :toothy8: