Keyless Entry en de verzekering...
Geplaatst: 11.01.2021 - 17:14
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ik heb een RFID-protected key bag (die ik gebruik voor onderweg/vakanties) en thuis liggen de sleutels in een RFID-protected kistje... Ik heb wel HUF8423MS model sleutels (dus potentieel met een Motion Sensor), echter mijn chassisnummer voldoet niet aan wat Volvo heeft gecommuniceerd (chassisnummer 578774-) dus ik neem geen risico...Hans Eilander schreef: ↑11.01.2021 - 17:04 Het probleem is, wanneer hun apparatuur je sleutel over vrij grote afstand tóch kan aflezen
Zeker, het artikel waar OGA244 aan refereert schrijft: "bewaar hem in een metalen doos die dan dient als kooi van Faraday"Hans Eilander schreef: ↑11.01.2021 - 17:14 Doe ik het dan thuis goed om preventief mijn sleutels (incl de oranje) in een blikken bus te bewaren
Bedankt Silfhout, die tip gaf je net ook al. Dan tóch wel een gerust gevoel. Mijn auto staat namelijk recht voor de deur (en raam), in een redelijk goed verlichte omgeving.
Idd. Ik hou niet van de communicatie manier van OGA ..V480-S60 schreef: ↑11.01.2021 - 10:06 Begrijpend lezen blijkt dus heel moeilijk te zijn.
Dat streepje achter de genoemde cijfers betekent al jaren (zo niet eeuwen) "en hoger"
Daarnaast zou het je sieren om hier geen verwarring te gaan stichten en zo maar wat te roepen aangezien je zelf geen key-less entry hebt.
En je kan de manier van communiceren van OGA misschien niet fijn vinden maar hij zegt gewoon waar het op staat en wat Volvo naar de organisatie communiceert.
En nu weer over tot de orde van de dag.
En dan klopt het allemaal weer. Dan heb ook ik dus een werkende motion sensordanny3 schreef: ↑11.01.2021 - 23:49Idd. Ik hou niet van de communicatie manier van OGA ..V480-S60 schreef: ↑11.01.2021 - 10:06 Begrijpend lezen blijkt dus heel moeilijk te zijn.
Dat streepje achter de genoemde cijfers betekent al jaren (zo niet eeuwen) "en hoger"
Daarnaast zou het je sieren om hier geen verwarring te gaan stichten en zo maar wat te roepen aangezien je zelf geen key-less entry hebt.
En je kan de manier van communiceren van OGA misschien niet fijn vinden maar hij zegt gewoon waar het op staat en wat Volvo naar de organisatie communiceert.
En nu weer over tot de orde van de dag.
Nu terug naar de orde van de dag ;
Update V store ; Ze hadden een fout gemaakt en intussen hebben ze de fout rechtgezet ; het moest vanaf chassisnummer 261038- zijn ...
Als je zoals ik de functie keyless niet hebt , is het ook niet nodig voor de verzekering om een certificaat te eisenNielsPHEV schreef: ↑12.01.2021 - 12:51 Betekent dit dat we voor de auto's die geen ms hebben dit zullen moeten aanschaffen om in compliance te blijven met de verzekering ? Die eist immers meestal klasse drie (in ieder geval Baloise Volvo insurance in mijn geval) en aangezien dit formeel betekent dat het systeem periodiek gekeurd moet worden zou er wellicht geen nieuw certificaat mogen worden afgegegeven
Is alleen van toepassing op nieuw afgegeven certificaten vanaf 01-01-21. Oudere auto's die reeds een certificaat hebben behouden gewoon het bestaande klasse 3 certificaat.NielsPHEV schreef: ↑12.01.2021 - 12:51 Betekent dit dat we voor de auto's die geen ms hebben dit zullen moeten aanschaffen om in compliance te blijven met de verzekering ? Die eist immers meestal klasse drie (in ieder geval Baloise Volvo insurance in mijn geval) en aangezien dit formeel betekent dat het systeem periodiek gekeurd moet worden zou er wellicht geen nieuw certificaat mogen worden afgegegeven