Aankoop V60 D6 plug in (on) verstandig privé ?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40
Wij rijden nu sinds maart in een d6 en zijn eigenlijk best heel tevreden. Met temperaturen rond de 20 graden is 30km puur elektrisch goed te halen. Max range bij vol staat dan op 40km. Er is dus wel wat degradatie tov nieuw. Verbruik gemiddeld zitten we rond de 3.7L/100KM. Met stroomkosten erbij niet veel goedkoper dan bv een 320d. Zolang we nog korting op mrb hebben komt t mooi uit. Rijden we een dikke auto tegen lage kosten. Zonder die subsidie wordt t een lastig verhaal qua kosten. Dan zijn er wellicht betere alternatieven. Al denk ik niet dat we de auto snel zullen inruilen. Het rijdt heerlijk, enorme trekkracht en die smile is ook wel wat waard.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als het budget hapert moet je deze auto in zijn geheel niet kopen. Er zitten meer onderdelen op en aan dan een standaard V60 die stuk voor stuk allemaal de hoofdprijs kosten. Als je er dan ook nog voor kiest om eentje de scoren die geen onderhoudshistorie bij een merk-dealer heeft kan je net zo goed het casino in wandelen en alles op rood inzetten.

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Dat zal vast zo zijn. Misschien heb ik geluk, maar in de afgelopen 4 jaar met ruim 40K aan kilometers ben ik niets kwijt aan onderdelen. Alleen regulier onderhoud gehad en de bewuste airco pomp zo’n 3 keer. Maar die laatste is drie keer voor 0 Euro vervangen.Jelmer de Jong schreef: ↑03.09.2021 - 06:53 Er zitten meer onderdelen op en aan dan een standaard V60 die stuk voor stuk allemaal de hoofdprijs kosten.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
En die laatste is 3x vervangen zonder kosten omdat er een dealer-historie is. Mocht die er niet zijn geweest had je de eerste keer 2K af kunnen tikken.
Prima als je bij aankoop geld bespaart en dat achter de hand houdt voor dit soort dingen, maar ik lees dat het geld er sowieso niet is en dan vind ik het een grote gok.
Prima als je bij aankoop geld bespaart en dat achter de hand houdt voor dit soort dingen, maar ik lees dat het geld er sowieso niet is en dan vind ik het een grote gok.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08.08.2021 - 16:08
Intussen heeft de werkgever te kennen gegeven dat je prive niet maar opladen bij het werk. (vraag stond al even open)
Daarmee vervalt denk ik voor mij weer gelijk de optie hybride en weer terug naar diesel. (twijfel dan nu tussne een v40 en v60)
Ik rijd zo`n 30dkm per jaar dus heel veel andere keuze is er niet
bedankt voor alle tips en reacties!
Daarmee vervalt denk ik voor mij weer gelijk de optie hybride en weer terug naar diesel. (twijfel dan nu tussne een v40 en v60)
Ik rijd zo`n 30dkm per jaar dus heel veel andere keuze is er niet
bedankt voor alle tips en reacties!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat een onaardige werkgever.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik kan het best begrijpen, als er een dieselpomp staat op het bedrijf zoals bij ons moederbedrijf geef je het ook niet gratis weg aan het personeel wat met de prive auto komt, gewoon netto doorbelasten en dat het je nog steeds een mooi voordeel
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik ben het met je eens Jelmer, ook de ISG, erad, HV accu, AC/DC converter en de regeleenheid onder de achterbank kunnen stuk en dat is meteen flink kassa een D T 4 heeft dat alles niet. Ik wil niet weten wat de kosten waren van wat er allemaal onder garantie allemaal is vervangen aan onze MY15 XC90 T8.... na de verlengde garantie overigens meteen ingeruild op een nu al drie jaar probleemloze V90T8Jelmer de Jong schreef: ↑03.09.2021 - 09:47 En die laatste is 3x vervangen zonder kosten omdat er een dealer-historie is. Mocht die er niet zijn geweest had je de eerste keer 2K af kunnen tikken.
Prima als je bij aankoop geld bespaart en dat achter de hand houdt voor dit soort dingen, maar ik lees dat het geld er sowieso niet is en dan vind ik het een grote gok.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hier ook bij een bedrijf gewerkt waar het kantoor wel de mogelijkheden kreeg om te tanken tegen de inkoopprijs, met een 30.000liter vat die regelmatig werd bijgevuld was dat wel lekker met de bedongen korting.
Wanneer die werknemer gewoon zijn netto bedrag voor rekening neemt lijkt het mij dat er geen man overboord is, maar kosteloos "tanken" lijkt mij niet de bedoeling.
Datzelfde bedrijf was ook grootverbruiker in truckbanden met als gevolg dat ik met achterlaten van het personeelsnummer banden op de Xedos kreeg bij de plaatselijke Profile die ik verrekend kreeg bij mijn werkgever.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]