Het waren inderdaad dempingsmatten PGV90, Silentcoat om precies te zijn.
Deze zijn ontworpen om de onderdelen van de deuren te verzwaren zodat ze meer 'body' krijgen en niet gaan resoneren.
Mooie uitleg op
https://www.hifimotive.nl/?p=167
Het spul is bijvoorbeeld hier te krijgen
https://www.car-products.nl/aansluitmat ... results=98.
Met een setje van 10 platen kun je al je deuren handig doen.
IMG_3186.jpg
IMG_3187.jpg
All car products is sowieso een hele fijne club om mee te werken, ze geven je heel goed advies en kunnen alles leveren.
In eerste instantie was ik van plan om het hele zwarte binnenwerk te verwijderen en de binnenkant van het plaatstaal volledig te bekleden,
Ware het niet dat de raam motor me met een vreemde klik direct waarschuwde dat dat niet de bedoeling was, en toen dacht ik aan mijn bovenstaande opmerking waar ik aangaf dat het nooit heel veel geld kon kosten als er iets afbrak.
Nou...... een raammotor waar zoveel draadjes aan zitten als die van Volvo is waarschijnlijk niet voor een paar tientjes te krijgen:)
Ik heb daarom het deel waar ik bij kon door gat van de woofer zo ver mogelijk ontvat en voorzien van een laag silentcoat.
Zorg dat het goed ontvet is, en dat je het zo goed mogelijk aandrukt. (het liefst met een walsje)
Het mag gewoon overlappen, ik ben een perfectionist en ik wil dat links en rechts dadelijk exact hetzelfde klinken dus ik werk het gewoon zo secuur mogelijk af.
Het hoeft niet heel netjes, als het er maar strak tegenaan geplakt zit, gewoon in stukken knippen/snijder zodat ze door je gat kunnen
Ditzelfde ook bij het rechter voorportier gedaan
Het zwarte binnenwerk doe ik later, dan moet ik eerst even zeker weten hoe de dragers van mijn achterspeakers worden om te weten hoeveel ruimte ik over heb.
En uiteraard hoeveel silentcoat ik overhoud
IMG_3189.jpg
----
Ik had gisteren al met een batterijtje gecontroleerd welke aansluiting van de woofer + en - waren (rechts is +)
Nu even het achterportier doorgepiept om zeker te zijn dat mijn conclusie juist was van de dubbele aansluiting.
De uitgaande aders op de woofer gaan dus naar de connector van het deurpaneel voor de orginele tweeter (waar nu ook een midje bij komt)
IMG_3193.jpg
Solderen en netjes een krimpkousje er omheen.
Helaas was ik eergisteren wat te lomp met het uitelkaar trekken van de aders en is hij nou eigen nÊt wat te kort om netjes mee te leiden.
IMG_3195.jpg
----
Zoals eerder gezegd vond ik het onnodig om kabelbomem te bestellen voor een paar connectoren, en heb ik op de center dus een stuk draad met connector gemaakt zodat hij wel nog los kan.
IMG_3180.jpg
IMG_3190.jpg
De schoeven en klemmoeren komen volgende week binnen dus ik heb hem er even los ingeld, voor de vorm.....
IMG_3191.jpg
net echt zo, ik vind het echt een stuk nettter met een centerspeaker er in
IMG_3192.jpg
IMG_3144.jpg