Pagina 3 van 10

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 09.09.2021 - 16:35
door KFT
KFT schreef: 09.09.2021 - 12:54
raspaardje schreef: 09.09.2021 - 12:41 Klopt, nauwelijks verschil dus. Geen verschil is 0-100 tijd.

Maar iets zegt me dat de gewichten wel weer omhoog gaan vanwege het feit dat er in het persbericht niets over gemeld is.
De electromotor is van 87pk en 240nm naar 145pk en 309 nm gegaan. En vooral op lagere snelheden heb je er het meeste voordeel van, ik had daarom wel iets van prestatie verbetering verwacht, verschil in gewicht is namelijk maar +19 kilo (van 1.975 naar 1.994).
Denk dat ik het al weet, de supercharger is verdwenen bij de T6 en T8. Reden dat de T8 wel sneller is komt doordat die benzinemotor meer vermogen heeft gekregen en de T6 niet.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 09.09.2021 - 16:52
door Hans oet Twent
Mooi nieuws toch?

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 09.09.2021 - 17:18
door Ab S
KFT schreef: 09.09.2021 - 16:31
Ab S schreef: 09.09.2021 - 16:23 ..kijk ik nou echt niet goed of zie ik in de nieuwe NL prijslijst (november 2021) dat de V60 B5 Inscription (€ 54.495,-) duurder is dan de T6 AWD Plug-in Hybrid Inscription (54.195,-)??
De beruchte CO2 toeslag: op de B5 8.198 euro en op de T6 480 euro.
Tja, dan zou ik toch nog iets diep nadenken voor een B5 te bestellen...
Wat zou nog het voordeel van een B5 boven een T6 recharge zijn? misschien voor mensen die alleen (hele) lange stukken (> 100 km) per keer rijden?

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 09.09.2021 - 17:48
door OGA244
er is geen voordeel, een T6 is ook op lange stukken substantieel zuiniger dan een B5

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 10.09.2021 - 00:04
door raspaardje
Minder complexiteit voor de particuliere rijder en dus betrouwbaarder?

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 10.09.2021 - 00:13
door chinagirls
Ik heb mij laten informeren door de dealer dat met de MY23 ook de xc40 twin engine (Hybrid) met een langere range accu komt. Zou richting de 70 á 80 km range gaan en dat is een grote verbetering tov de magere 40 km die ik nu max haal. Lijkt er dus op dat deze lijn breder wordt gevolgd, of daarbij ook een sterkere elektromotor mee komt is mij niet bekend.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 10.09.2021 - 00:23
door NielsPHEV
Ben benieuwd of ze met die high densiteit accu al in de p8 en p2 zit

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 10.09.2021 - 06:15
door OGA244
Ik heb begrepen dst de xc40 dit niet zal krijgen, de ev single engine is immers al concurrerent geprijst tov de T4 recharge

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 10.09.2021 - 14:43
door kamikaze
In het persbericht staat nu 426 pk voor de T8, kleine correctie? Dus de vermogens tellen ze niet zomaar op. (vroeger nochtans wel dacht ik)

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 10.09.2021 - 14:54
door Poolrev
Mooi nieuws dit!

Wat ik vooral ook interessant vind, is de uitstoot, dat betekent dat alle Recharge modellen dus onder de 49 gram grens zitten, ook de XC90 zo te zien. En dus de komende jaren nog voor half tarief MRB, scheelt toch mooi beetje belasting...

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 10.09.2021 - 21:36
door DB200
diesel01 schreef: 08.09.2021 - 14:21 Kijk en nu komen we ergens.
Met een V60 long range zouden wij elektrisch visa versa kunnen..
Maar wel begrensd op 180 km/u. Dat dan weer wel.
Ab S schreef: 09.09.2021 - 16:23 ..kijk ik nou echt niet goed of zie ik in de nieuwe NL prijslijst (november 2021) dat de V60 B5 Inscription (€ 54.495,-) duurder is dan de T6 AWD Plug-in Hybrid Inscription (54.195,-)??
Daar heb je ook al een Polestar 2 voor. Dan zou daar mijn keuze op vallen, als het per se stekkeren zou moeten worden. "Driver awareness with Blind Spot Information System (BLIS) with steering assist, Cross Traffic Alert with brake support, and Rear Collision Warning & Mitigation" is bij Polestar nog te bestellen.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 10.09.2021 - 22:28
door kamikaze
schreef: 09.09.2021 - 16:23 Daar heb je ook al een Polestar 2 voor. Dan zou daar mijn keuze op vallen, als het per se stekkeren zou moeten worden. "Driver awareness with Blind Spot Information System (BLIS) with steering assist, Cross Traffic Alert with brake support, and Rear Collision Warning & Mitigation" is bij Polestar nog te bestellen.
Maar dat is gekke SUV met te weinig plek achterin en een te kleine kofferruimte.
Bovendien enkel leverbaar in 5 tinten grijs.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 11.09.2021 - 06:38
door NielsPHEV
DB200 schreef: 10.09.2021 - 21:36
diesel01 schreef: 08.09.2021 - 14:21 Kijk en nu komen we ergens.
Met een V60 long range zouden wij elektrisch visa versa kunnen..
Maar wel begrensd op 180 km/u. Dat dan weer wel.
Nee hoor die hier beschreven kms zijn max 140 kmh

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 11.09.2021 - 11:05
door Paul
De nieuwe Twin Engine - Recharges - Plug in Hybrids gaan zo elektrisch max 140 en met benzine max 180.
P6 gaat max 160
P8 volgens mij nog steeds max 180

Maar goed, met elektra wil je niet zo hard kunne hoor, dan is hij zo leeg ;-)

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 11.09.2021 - 21:10
door JVC_drive
vandaag onze vorige week bestelde XC90 B5 diesel gaan aanpassen naar de nieuwe T8 motor.
De extra KM en de WLTP van 30, daar konden we niet aan weerstaan.
Afwachten tot eind jan 22 op de levering

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 11.09.2021 - 21:34
door lint
Contact gehad met dealer en productie na week 47 is met de nieuwe aandrijflijn. Ik krijg dus de nieuwe aandrijflijn in mijn XC60.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 12.09.2021 - 07:41
door Paul
Ah dat is goeie info, wat een vriendinnetje van me heeft een V60 T8 besteld en die komt in week 4, dus dat is mooi nieuws.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 12.09.2021 - 07:41
door Paul
JVC_drive schreef: 11.09.2021 - 21:10 vandaag onze vorige week bestelde XC90 B5 diesel gaan aanpassen naar de nieuwe T8 motor.
De extra KM en de WLTP van 30, daar konden we niet aan weerstaan.
Afwachten tot eind jan 22 op de levering
Had je die in het buitenland besteld? Hier kunnen toch geen diesels meer gekocht worden?

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 12.09.2021 - 10:16
door V480-S60
JVC_drive is een Belg en Belgisch ingezetene. En in België is een B5 ook (nog) leverbaar als diesel.

Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

Geplaatst: 12.09.2021 - 13:57
door JVC_drive
V480-S60 schreef: 12.09.2021 - 10:16 JVC_drive is een Belg en Belgisch ingezetene. En in België is een B5 ook (nog) leverbaar als diesel.
iIk kom idd uit Belgie.
Hier kan je de B5 als diesel of als benzine kopen.
Ik heb begrepen dat de diesel in nederland niet verkocht wordt.