Pagina 3 van 4
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 03.10.2021 - 00:26
door arjen
Met echte automaat…. Bedoel je dat jij al ervaring hebt met de nieuwe 7 traps atomaat met dubbeke koppeling?
Ik bende t2 met automaat gewend en ja die rijdt op zich al erg goed.
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 03.10.2021 - 09:14
door V480-S60
7 DCT kan nog niet! Is nog niet uitgeleverd!
En er zijn (vreemd genoeg) mensen die de Aisin 8 belabberd vinden schakelen.
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 03.10.2021 - 11:02
door Mickyman
V480-S60 schreef: ↑03.10.2021 - 09:14
7 DCT kan nog niet! Is nog niet uitgeleverd!
En er zijn (vreemd genoeg) mensen die de Aisin 8 belabberd vinden schakelen.
ja idd ik ben daar 1 van (belabberd is wat overdreven), die bak is echt niet bij de tijd, schakelt vaak bokkig terug, bij accelereren op de cruise bij 120 schakelt hij 3!! keer terug, is gewoon slecht, maar goed er is natuurlijk ook een reden dat er een andere bak in komt lijkt me

Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 03.10.2021 - 13:35
door J33Bee
Mickyman schreef: ↑03.10.2021 - 11:02
V480-S60 schreef: ↑03.10.2021 - 09:14
7 DCT kan nog niet! Is nog niet uitgeleverd!
En er zijn (vreemd genoeg) mensen die de Aisin 8 belabberd vinden schakelen.
ja idd ik ben daar 1 van (belabberd is wat overdreven), die bak is echt niet bij de tijd, schakelt vaak bokkig terug, bij accelereren op de cruise bij 120 schakelt hij 3!! keer terug, is gewoon slecht, maar goed er is natuurlijk ook een reden dat er een andere bak in komt lijkt me
Zo herkenbaar. Echt niet fijn. Ik hoop dat er voor onze bak ook nog een softwarematige verbetering komt, maar zal wel niet.
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 03.10.2021 - 14:46
door raspaardje
Bij rustig anticiperend rijden is er niks aan de hand met een Aisin 8 speed. Maar wanneer je meer vermogen vraagt is deze het soms een beetje kwijt; wachten op terugschakelen, daarna 2/3 verzetten terugschakelen, te lang in een te hoog verzet blijven hangen om lekker te versnellen.
Maar nogmaals, je weet niet welke onhebbelijkheden de nieuwe automaat heeft. Bovendien is het schakelgedrag van de Aisin 8 speed aan te passen met Polestar tuning.
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 03.10.2021 - 15:18
door wasbeer2006
Ik vond het ook niet best bij de proefrit, bij wegrijden uit stilstand en normaal rijden heel goed hoor. Zeker het wegrijden is veel beter dan een VW dsg.
Maar bij wat vlotter rijden zeg tussen 60 en 80% vond ik het niet best, bij de b3 maakte de bak geen gebruik van het koppel en blijf onnodig lang in een lage versnelling rijden.
Nu hebben meer merken dit probleem, maar is het nu echt zo lastig een bak te laten schakelen hoe ze het bij BMW voor elkaar hebben?
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 03.10.2021 - 19:31
door Svea05
Voor de B reeks is volgens mij geen Polestar tuning beschikbaar.
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 03.10.2021 - 20:23
door KFT
Svea05 schreef: ↑03.10.2021 - 19:31
Voor de B reeks is volgens mij geen Polestar tuning beschikbaar.
Alleen voor de T8 op dit moment.
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 03.10.2021 - 21:17
door J33Bee
Polestar tuning nodig hebben om een bak juist af te stellen…
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 03.10.2021 - 21:50
door raspaardje
Je kan daar in blijven hangen maar dat schiet niet op.
En met nodig hebben is het zwaar verwoord; igv normaal rijden is er niets aan de hand. Dat het beter kan in sommige situaties, dat zeker.
@arjen Al een keuze gemaakt?

Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 03.10.2021 - 23:14
door arjen
Hoi
Nee nog niet definitief. Beetje afhankelijk van uiteindelijk prijskaartje.
Haast hebben is zelden goed en voorbereiding minstens zo leuk
Staar me ook nooit blind op 1ding . Dat maakt je blind toch voor het alternatief.
Maar alle tips en adviezen hier zijn altijd erg fijn in het beeld vormen.
Daarom al heeeel wat jaren hier aan rondhangen ook ::)
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 06.10.2021 - 23:17
door arjen
Vandaag eens de configurator private lease doorgenomen.
Berekeningen op 48 maanden en 15000 en 20000 km PJ
Uitgegaan van MY2022
En beetje de opties gelijkgetrokken mbt park assist / intelli safe / bekleding leder .
Dan zijn de prijzen;
V60 Momentum advantage leder 649,50 / 679,50
V60 Momentum Business met de iets duurdere city wave stof 671,50 / 701,50
V60 Momentum Business leder 675,50 / 705,50
S60 inscription leder 681,50 / 711,50
Kwam er ook achter dat de V60 voorzien wordt van de nieuwere miller motor en 7dct en de s60 de reguliere B3 met 8 traps automaat.
Momentum business heeft tov de advantage dan ook verlichtingspak midden niveau ivm basis, chromen uitlaat pijpen, cleanzone, instelbare stuurbekrachtiging, verlichte make up spiegel en automatisch dimmende binnen en buitenspiegels, electrische lende steun en keyless entry. Teminste als ik het goed heb gezien

V60 heeft natuurlijk een grotere en veel mooier afgewerkte kofferbak tov de S60 dan weer.
Verder is het zo denk ik dat bij de private lease de optie leder, niet ook het aanvullende pak van zittingverlengers erbij zitten. Ook medewerker volvo private lease had dat niet helder en bij de dealer was ook wat twijfel. De 1 dacht van wel, de ander dacht van niet. Dat dus nog even uitzoeken.
De S60 inscription is qua opties het meest voorzien incl die verlengers sowieso.
Verder is een S60 voorraad model MY 2021 nog steeds een goede optie omdat die prijstechnisch ivm lagere prijs versus afschrijving tov reguliere prijs ook interessant kan zijn.
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 07.10.2021 - 10:43
door J33Bee
@arjan, AFAIK is optie leer == zittingverlengers. Tenminste zo was het bij de MY21 toentertijd ook.
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 08.10.2021 - 10:16
door raspaardje
Uit de MY22 Momentum Advantage prijslijst:
xAx0/
629
Moritz lederen bekleding met comfortstoelen en armsteun achter met uitschuifbare bekerhouders en elektrisch
verstelbare lendesteunen voor (tweevoudig verstelbaar) (alleen i.c.m. Climate pack)
1.074,38 225,62 1.300 euro
xAx0/
212/
1101
Moritz lederen bekleding met comfortstoelen en armsteun achter met uitschuifbare bekerhouders, elektrisch
verstelbare lendesteunen voor (viervoudig verstelbaar) en zittingverlenging voor
(alleen i.c.m. Climate pack)
1.285,12 269,88 1.555 euro
Uit de overige versies MY22 prijslijst:
xAx0/
1101/
212
Moritz lederen bekleding met comfortstoelen en armsteun achter met uitschuifbare
bekerhouders, Verstelbare zittingverlenging voor en Elektrisch verstelbare
lendesteunen voor (viervoudig verstelbaar) (alleen i.c.m. Climate pack)
1.074,38 225,62 1.300 euro
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 08.10.2021 - 13:42
door arjen
Knop is door gehakt.
Wordt een S60 inscription B3 my21 voorraadauto.
Met dank aan de meedenkende verkoper .
Ben er blij mee, nu nog even de paperassen regelen etc.
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 08.10.2021 - 13:58
door Mickyman
arjen schreef: ↑08.10.2021 - 13:42
Knop is door gehakt.
Wordt een S60 inscription B3 my21 voorraadauto.
Met dank aan de meedenkende verkoper .
Ben er blij mee, nu nog even de paperassen regelen etc.
gefeliciteerd!
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 08.10.2021 - 14:06
door raspaardje
Mooi, gefeliciteerd!
Mooie stap ook tov een XC40 T2 mbt wegligging, prestaties én comfort dus...

Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 08.10.2021 - 19:56
door Rob M
Wow, gefeliciteerd! Mooie keuze.
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 08.10.2021 - 21:19
door Nicovs
Gefeliciteerd!!
Hele mooie auto.
Van xc40 naar v60 ervaringen
Geplaatst: 15.10.2021 - 21:23
door arjen
Was even zoeken hoe dat moet een foto plaatsen...
Maar gelukt. Dit is het geworden, nu nog even de aflevering en dan lekker rond toeren
