RdR schreef: ↑25.04.2022 - 11:31
Ik sluit me aan bij die rust en degelijkheid. Nu drie dagen later is dat wat me het meeste bij is gebleven aan die mooie rit vrijdag. Daardoor voelt het zo luxe. Ik vrees dat ik redelijk verslingerd ga raken aan Volvo, alles klopt voor mijn gevoel en bij deze modellijn is dat zowel het uiterlijk als het innerlijk. Dat had ik niet bij de eerdere modellen van Volvo (sorry!

).
Het is een pure luxe kwestie wat de velgen betreft, ook daar ga ik het eerste eens uitproberen, de sets wisselen en dan beslissen wat ik definitief doe. Ik overweeg zwaar de coating erop te zetten, wel zo mooi als de velgen schoon zijn, Ook op de lak overweeg ik het, alhoewel ik de auto echt ook wel af en toe door de wasstraat rij

.
Er is dus nog wat om te doen nadat ik de auto in bezit heb gekregen... Ik hoor nog of er al een alarm op zit, dat is ook zo'n overweging. Wat ga ik doen als dat niet zo is...
Veel vragen die zichzelf in de loop van de tijd wel gaan oplossen.
Een van de wensen op ons wensenlijstje is tevens een keramische coating op de wagen.
Inmiddels heb ik me al iets breder georiënteerd en als je door alle marketing praatjes heen kan lezen dan blijkt dat het vooral wat toevoegd met betrekking tot het eenvoudiger wassen van de auto en meer diepte in de glans door polijsten.
Echt krasbestendiger wordt de auto er niet van. Indien je de auto zo nu en dan door de wasstraat rijdt zal de coating ook snel verdwenen zijn. Een keramische coating kan tevens niet voorkomen dat je alsnog swirls krijgt zodra je door de wasstraat rijdt.
Bovendien schrijven heel veel fabrikanten voor om de coating jaarlijk bij te (laten) werken voor behoud van garantie. Dit komt nog bovenop de prijs van het aanbrengen van de coating. Daarnaast dient de wagen met speciaal door de fabrikant voorgeschreven wasmiddelen schoon gemaakt te worden.
Gelukkig vindt ik het niet erg om de auto met de hand te wassen. Na afgelopen wintersport hadden we de auto voor het eerst in anderhalf jaar door de wasstraat gereden en achteraf kon ik wel janken...Hij was redelijk krasvrij maar daarna helemaal vol met swirls.
Wellicht laten we deze ergens de komende periode de auto alsnog polijsten. Of er daarna een waxlaag of keramische coating op komt overwegen we nog.
In het voorwerk (wassen/diepte reiniging/polijsten) zit de meeste arbeid en bepaald dus ook een groot deel van de kosten. Eenmaal het voorwerk gedaan is zit de coating er zo op.
Het is dat ik niet de kennis, ervaring, gereedschap en de tijd heb om het zelf te doen. Bovendien hebben we ook geen stofvrije overdekte locatie tot onze beschikking.