D4 190 pk, 2016 wel of niet riskeren?

De eerste generatie XC60
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10565
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik heb 2x een 2015 V70 D4 gereden, 1 V70 vanaf nieuw en de andere met 170K op de teller gekocht totaal ca 220.000km. Beide handbakken. En ik heb 2x een D4 gereden in een V90 2017 en 2018 totaal 250.000km. Beide automaat.
Goed onderhoud doen, ding ook regelmatig lekker heet laten worden dus beetje stevig doorrijden.
Laatste V90 had een Polestar kuurtje erop. Die ging erg lekker. DE gebruikte V70 heeft een kuurtje n een airintake flush van Obbe gehad. Die ging ook goed. Alle 4 hebben een 1700KG caravan erachter gehad door Zweden en de Alpen. Ging perfect.
De D4 is wat mij betreft een heerlijke motor.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
3rd Gear member
Berichten: 377
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

Mijn ervaring met de D4:

V70 D4 handbak van 2014:

0 - 240.000 km
Airco pomp vervangen bij ca. 160.000 km. Verder geen enkel probleem gehad.
Olie na 240.000 km circa 1 liter per 15.000 km

XC60 D4 handbak van 2017:

0 - 220.000 km.
EGR leiding "afgebroken" bij ca. 180.000 km. Verder geen enkel probleem.
Olie zelfs na 220.000 km geen extra olie tussen beurten (30.000 km)!

Erg fijne en sterke motor. En zoals hierboven gemeld, af en toe goed uitlaten in D.
Waren tijden dat ik nog 220 km/uur kon rijden. Nu begrenst op 180 km/uur :-(
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1518
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Sorry hoor, maar D4 zegt dus niks of het een 4 of 5 cilinder is. En ook niet of het de "foute" is.

Mijn D4 is super,....... maar is wel een 2 liter 5 cilinder.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13688
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

D4 staat idd voor een vermogensbreedte, dat kan een 4 of een 5 cilinder zijn, bij de 5 cilinder kan het ook een 2.4 zijn die er uitsluitend als Euro 6 AWD was
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10565
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Hans oet Twent schreef: 19.07.2022 - 08:32 Ik heb 2x een 2015 V70 D4 gereden, 1 V70 vanaf nieuw en de andere met 170K op de teller gekocht totaal ca 220.000km. Beide handbakken. En ik heb 2x een D4 gereden in een V90 2017 en 2018 totaal 250.000km. Beide automaat.
Goed onderhoud doen, ding ook regelmatig lekker heet laten worden dus beetje stevig doorrijden.
Laatste V90 had een Polestar kuurtje erop. Die ging erg lekker. DE gebruikte V70 heeft een kuurtje n een airintake flush van Obbe gehad. Die ging ook goed. Alle 4 hebben een 1700KG caravan erachter gehad door Zweden en de Alpen. Ging perfect.
De D4 is wat mij betreft een heerlijke motor.
De V70's waren de 181PK 4 Cylinder D4
De V90's waren de 190PK 4 Cylinder D4
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 546
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

Misschien voor tuning naar Rica Noord, lijkt ook in de buurt misschien.
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”