Pagina 3 van 3
D4 190 pk, 2016 wel of niet riskeren?
Geplaatst: 19.07.2022 - 08:32
door Hans oet Twent
Ik heb 2x een 2015 V70 D4 gereden, 1 V70 vanaf nieuw en de andere met 170K op de teller gekocht totaal ca 220.000km. Beide handbakken. En ik heb 2x een D4 gereden in een V90 2017 en 2018 totaal 250.000km. Beide automaat.
Goed onderhoud doen, ding ook regelmatig lekker heet laten worden dus beetje stevig doorrijden.
Laatste V90 had een Polestar kuurtje erop. Die ging erg lekker. DE gebruikte V70 heeft een kuurtje n een airintake flush van Obbe gehad. Die ging ook goed. Alle 4 hebben een 1700KG caravan erachter gehad door Zweden en de Alpen. Ging perfect.
De D4 is wat mij betreft een heerlijke motor.
D4 190 pk, 2016 wel of niet riskeren?
Geplaatst: 19.07.2022 - 14:23
door XC60silverdawn
Mijn ervaring met de D4:
V70 D4 handbak van 2014:
0 - 240.000 km
Airco pomp vervangen bij ca. 160.000 km. Verder geen enkel probleem gehad.
Olie na 240.000 km circa 1 liter per 15.000 km
XC60 D4 handbak van 2017:
0 - 220.000 km.
EGR leiding "afgebroken" bij ca. 180.000 km. Verder geen enkel probleem.
Olie zelfs na 220.000 km geen extra olie tussen beurten (30.000 km)!
Erg fijne en sterke motor. En zoals hierboven gemeld, af en toe goed uitlaten in D.
Waren tijden dat ik nog 220 km/uur kon rijden. Nu begrenst op 180 km/uur

D4 190 pk, 2016 wel of niet riskeren?
Geplaatst: 19.07.2022 - 15:01
door Frits V70
Sorry hoor, maar D4 zegt dus niks of het een 4 of 5 cilinder is. En ook niet of het de "foute" is.
Mijn D4 is super,....... maar is wel een 2 liter 5 cilinder.
D4 190 pk, 2016 wel of niet riskeren?
Geplaatst: 19.07.2022 - 16:04
door OGA244
D4 staat idd voor een vermogensbreedte, dat kan een 4 of een 5 cilinder zijn, bij de 5 cilinder kan het ook een 2.4 zijn die er uitsluitend als Euro 6 AWD was
D4 190 pk, 2016 wel of niet riskeren?
Geplaatst: 19.07.2022 - 16:20
door Hans oet Twent
Hans oet Twent schreef: ↑19.07.2022 - 08:32
Ik heb 2x een 2015 V70 D4 gereden, 1 V70 vanaf nieuw en de andere met 170K op de teller gekocht totaal ca 220.000km. Beide handbakken. En ik heb 2x een D4 gereden in een V90 2017 en 2018 totaal 250.000km. Beide automaat.
Goed onderhoud doen, ding ook regelmatig lekker heet laten worden dus beetje stevig doorrijden.
Laatste V90 had een Polestar kuurtje erop. Die ging erg lekker. DE gebruikte V70 heeft een kuurtje n een airintake flush van Obbe gehad. Die ging ook goed. Alle 4 hebben een 1700KG caravan erachter gehad door Zweden en de Alpen. Ging perfect.
De D4 is wat mij betreft een heerlijke motor.
De V70's waren de 181PK 4 Cylinder D4
De V90's waren de 190PK 4 Cylinder D4
D4 190 pk, 2016 wel of niet riskeren?
Geplaatst: 19.07.2022 - 21:39
door eta76
Misschien voor tuning naar Rica Noord, lijkt ook in de buurt misschien.