Zeg dat maar niet te hard
Volgens de RDW had ik als enige een V50 2.0D automaat met bouwjaar 2004 in Nederland.
Kon ze hun fout wel laten herstellen, maar dat ging dan wel op mijn kosten.
Zeg dat maar niet te hard
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MIIEen Scania 111, dat is er echt een uit de oude doos.Hans Eilander schreef: ↑04.11.2022 - 18:03 Van het transport herinner ik me nog firma Oldenburger, toen nog in Veendam.
Tja Willy, luchtvering was in die tijd bijna nog meer uitzondering dan regel. Ik schat deze periode ca 1990...Toen reden we regelmatig Delfzijl- Rotterdam. Oldenburger reed toen met een paar combi,s voor Herschi Drinks (limonade) in Hoensbroek.WillyWortel2 schreef: ↑04.11.2022 - 22:02 Een Scania 111, dat is er echt een uit de oude doos. Paar jaar geleden bijna gesneuveld voor een keurige Scania 145. Jammer dat er geen luchtvering op zat dan had ik hem gekocht.
Trek bij je Euro 4 het roetfilter eronder vandaan en je hebt een Euro 3.Bover schreef: ↑04.11.2022 - 19:45 Oldenburger die is opgegaan in Fritom toch? Het grijze model is mogelijk geen basis want ik zie daar andere stoelen in dan in de mij bekende Kinitic uitvoering..
Interessant is het betoog dat je de euro 4-5 zou kunnen downgraden...als dat kan dan ehhhhh waar zijn we dan mee bezig met al dat emissie gedoe...raak ff de weg kwijt...![]()
die autofabrieken nemen niet zoveel verantwoordelijkheid, die willen verkopen e doen daar alles voor....als anders was hadden de automerken geen dieselgate aan de broek gehad en zaten wij nu mogelijk niet in de huidige euro 3456 uitstoot crises
Euro 4 heeft ook een roetfilter, maar de test waar jij op doelt is pas vanaf bouwjaar 2012.WillyWortel2 schreef: ↑05.11.2022 - 10:27 Heeft een euro 4 al een roetfilter? Dan zou euro 4 ook onder de komende uitgebreide milieutest van de APK moeten vallen.
Zover mij bekend worden alleen euro 5 en euro 6 motoren volgens de nieuwe roettest gecontroleerd.
ik zou me zo maar ergens in een fantasie kunnen voorstellen dat fabrikanten precies weten wat daar gebeurd, denk een beetje aan dieselgate vor die tijd wist ook niemand niets. zeker omdat heet een issieu kan zijn die de aandelen cq dividend en bonus uitkeringen in gevaar brengen...WillyWortel2 schreef: ↑05.11.2022 - 12:12 Wat een mazzel. De test geldt dus vanaf euro 5.
Het Belgische front waar al volop getest wordt is erg stil.
Daar komen de eerste berichten vandaan met afgekeurde auto's waarvan niet is vast te stellen wat de oorzaak is van te grote uitstoot.
Autofabrikanten zijn er niet mee bezig. Men heeft kennelijk al afscheid genomen van auto's met dieselmotoren.
Met dat type auto kan dat nog eens reuze meevallen.